استقلال با شکست سایپا به استقبال پرسپولیس رفت/ پیروزی حساس تراکتور مقابل گل‌گهر و برد پرگل سپاهان در نقش جهان



دیدار استقلال و سایپا،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
مصاف دو تیم استقلال و سایپا در هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر با پیروزی ۲ بر صفر شاگردان مجیدی به پایان رسید.

به  گزارش ایسنا، در جریان هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر، دو تیم استقلال و سایپا به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با پیروزی ۲ بر صفر به سود آبی‌پوشان پایان یافت.

 

دو گل این بازی را ارسلان مطهری در دقیقه ۷۹ از روی نقطه پنالتی و دقیقه ۸۷ به ثمر رساند.

 

با این نتیجه استقلال با ۵۰ امتیاز در جایگاه سوم جدول رقابت‌های لیگ برتر باقی ماند و سایپا با ۲۳ امتیاز در رده پانزدهم جدول ماندنی شد.

 

نیمه اول

دو تیم در ابتدای بازی، موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای داشتند و سعی کردند به نیمه زمین یکدیگر نزدیک شوند اما تلاش شاگردان فرهاد مجیدی و فراز کمالوند در ابتدای بازی نتیجه‌ای در بر نداشت.

 

در دقیقه ۶ بازی، مهدی قایدی با حضور در محوطه جریمه سایپا، سعی داشت دروازه سایپا را تهدید کند اما این بازیکن توسط بازیکن سایپا سرنگون شد. این صحنه اعتراض تیم استقلال را در پی داشت اما تصمیم داور مبنی بر ادامه بازی بود.

 

آبی‌پوشان پایتخت تا دقیقه ۲۵ بازی، توپ و میدان را در اختیار داشتند و چند حرکت موثر در روند بازی ایجاد کردند ولی حرکات شاگردان مجیدی نتوانست تغییری در نتیجه ایجاد کند.

 

آرش رضاوند در دقیقه ۲۸ بازی، از پشت محوطه جریمه سایپا شوتی روانه دروازه حریف کرد که این ضربه با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

پس از توقف سه دقیقه‌ای بازی در دقیقه ۳۰، استقلال فشار بیش‌تری به محوطه جریمه نارنجی‌پوشان آورد. در مقابل فشارهای آبی‌پوشان، سایپا موفق شد حملات شاگردان مجیدی را به خوبی دفع کند تا بازی با نتیجه بدون گل ادامه پیدا کند.

 

در پایان تلاش دو تیم برای به ثمر رساندن گل اول بازی در نیمه اول، نتیجه‌ای نداشت تا این بازی در این نیمه با تساوی بدون گل پایان یابد.

 

نیمه دوم

بازی در ابتدای نیمه دوم سرعت زیادی داشت و دو تیم فشارهای روی نیمه زمین یکدیگر به وجود آوردند. استقلال با در دست داشتن نبض بازی سعی داشت موقعیت‌های مختلفی برای خود ایجاد کند اما حملات بازیکنان استقلال بازهم به گل منجر نشد.

 

سایپا در دقیقه ۵۰ فرصت مناسبی برای گلزنی داشت و ضد حمله سریع نارنجی‌پوشان می‌توانست دروازه استقلال را تهدید کند اما جایگیری مناسب سید حسین حسینی، حمله نارنجی پوشان را دفع کرد.

 

مهدی قایدی در دقیقه ۵۶ بازی، روی یک ضربه کاشته، فرصت خوبی برای باز کردن دروازه حریف داشت اما ضربه او با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

در ادامه فرشید اسماعیلی در دقیقه ۶۱ با حضور در محوطه جریمه، فرصت مناسبی برای گلزنی داشت. ضربه این بازیکن به شکل برگردان بود و از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

استقلال و مهدی قایدی در دقیقه ۶۷، می‌توانستند گل اول بازی را به ثمر برساند اما ضربه آبی‌پوشان به تیر دروازه برخورد کرد. ضربه فرشید اسماعیلی از سمت راست محوطه جریمه سایپا به مهدی قایدی رسید و ضربه این بازیکن به تیرک دروازه خورد تا نتیجه بازی بدون گل ادامه پیدا کند.

 

گل: در دقیقه ۷۵ بازی، مهدی قایدی روی نفوذ خود به محوطه جریمه سایپا، توسط بازیکن حریف سرنگون شد و داور این صحنه را پنالتی اعلام کرد. پیش از ضربه پنالتی، داور کولینک بریک اعلام کرد و پس از توقف سه دقیقه‌ای بازی، ارسلان مطهری موفق شد گل اول بازی را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند. مطهری با گلزنی در این بازی طلسم گل نزدن خود را برای استقلال پس از ۱۰۰۰ دقیقه بشکند.

 

پس از گل برتری استقلال،‌ شاگردان فرهاد مجیدی سعی داشتند مدیریت بازی را به دست بگیرند تا گل خود محافظت کنند. در این میان تیم سایپا سعی داشت فشار بیشتری به حریف خود بیاورد اما مدافعان استقلال اجازه حمله به شاگردان کمالوند را ندادند.

 

گل: ارسلان مطهری در دقیقه ۸۷ بازی، از پشت محوطه جریمه سایپا شوتی را روانه دروازه حریف کرد که این ضربه پس از دریافت ناقص دروازه‌بان وارد دروازه سایپا شد تا این بازیکن گل دوم خود و تیمش را به ثمر برساند.

 

استقلال در پایان کار موفق شد نتیجه بازی را حفظ کند و در نهایت آبی‌پوشان با نتیجه ۲ بر صفر موفق شدند سایپا را شکست دهند و سه امتیاز این بازی را به حساب خود واریز کنند.

 

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، عارف غلامی (دقیقه ۷۲- محمد دانشگر)، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، مسعود ریگی (دقیقه ۷۲- مهدی مهدی‌پور)، فرشید اسماعیلی، بابک مرادی، مهدی قایدی (دقیقه ۸۹- شیخ دیاباته)، آرمان رمضانی (دقیقه ۷۲- ارسلان مطهری)، سبحان خاقانی (دقیقه ۶۶- سید احمد موسوی) و آرش رضاوند

 

ترکیب سایپا: کوروش ملکی، کمال الدین نیکخوی، رضا علیاری، امیر حسین حسین‌زاده، مجید علیاری، حسین ماهینی، مهرداد حیدری (دقیقه ۶۰- رضا جعفری)، سینا مریدی، مجتبی لطفی، صادق بارانی و رح‌الله سیف اللهی.

 

***

 

پیروزی حساس تراکتور مقابل گل‌گهر در ثانیه‌های پایانی

در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال از ساعت 20:15 تیم‌های تراکتور و گل‌گهر به مصاف هم رفتند. در نیمه اول این بازی گلی از خط دروازه‌ها عبور نکرد و تیم‌ها با تساوی بدون گل به رختکن رفتند. در نیمه دوم و در وقت‌های تلف شده تراکتور توسط عباس‌زاده به گل رسید تا بازی با برتری یک بر صفر تراکتور به پایان برسد. داور برای این دیدار 5 دقیقه وقت اضافه گرفته بود که گل در دقیقه 90 +6 به ثمر رسید.

 

داور: رضا کرمانشاهی

کمک داوران: حسن یوسفی - محسن بابایی‌محمد

کارت زرد: سعید صادقی، محمد آقاجانپور و علی اصغر عاشوری از گل‌گهر،

کارت قرمز: علی اصغر عاشوری (85) گل گهر

گل: عباس‌زاده (6+ 90)

 

با پایان بازی امروز تراکتور با 39 امتیاز موقتا به رده چهارم صعود کرد. گل‌گهر نیز با 38 امتیاز فعلا در رده پنجم قرار دارد.

 

***

 

برد شیرین سپاهان و ادامه دوئل با پرسپولیس برای قهرمانی

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در چارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر میزبان صنعت نفت آبادان بود که این بازی با نتیجه 4 بر یک  به سود شاگردان محرم نویدکیا به پایان رسید.

 

سپاهان با این برد 56 امتیازی شد و جایگاه خودش را در پله دوم جدول محکم کرد. نفت آبادان نیز با قبول این شکست بیرون ازخانه با 33 امتیاز در رتبه دهم باقی ماند.

 

داور: سیدرضا مهدوی

کمک‌ها: احد سلطانی - محمدصالح عرب آبادی

کارت زرد: سروش رفیعی، محمدرضا خلعتبری و امید نورافکن از سپاهان/محمد طیبی از نفت آبادان

کارت قرمز: -

 

گل: سجاد شهباززاده(5 و 82)، سیدمحمدرضا حسینی(35) و عزت‌الله پوقاز (4+90) برای سپاهان / رضا خالقی‌فر(72) برای نفت آبادان

 

سجاد شهباززاده با دبل در این بازی 19 گله شد و فاصله خودش را در صدر جدول گلزنان لیگ برتر با سایر رقیبان بیشتر کرد. سروش رفیعی نیز که پاس گل اول را به شهباززاده داد، با 7 پاس گل در کنار احمدرضا زنده‌روح از گل‌گهر در صدر جدول گلسازان لیگ برتر قرار گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------