آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات مذاکرات اوسمار و پرسپولیس | بیرانوند به بازی مقابل سپاهان می‌رسد

باشگاه پرسپولیس قصد دارد قرارداد اوسمار ویرا را برای فصل آینده تمدید کند که این موضوع با چراغ سبز این مربی برزیلی مواجه شده…

مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو (روز سوم)



سومین روز مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو، روز یکشنبه (3 مرداد ماه 1400) برگزار شد.

 

خداحافظی رکورددار حضور در المپیک

 اوکسانا چوسویتینا، ورزشکار 46 ساله دارنده مدال طلای المپیک در سال 1992 میلادی و سه مدال طلای جهان در رشته ژیمناستیک از دنیای ورزش قهرمانی خداحافظی کرد. این ورزشکار اهل ازبکستان به خبرگزاری تاس روسیه گفت: اکنون همه چیز به پایان رسید. دیگر به این دوران باز نمی‌گردم. 46 سال دارم! کارهای زیادی باید انجام دهم و زمان جبران فرا رسیده است. المپیک توکیو هشتمین حضور اوکسانا چوسویتینا در این بازی‌ها است و در این بخش میان ورزشکاران المپیکی رکورددار محسوب می‌شود.

 

برادر و خواهر مدال آور توکیو

در رقابت‌های امروز جودو یوتا آبه در فینال وزن -52 کیلوگرم بانوان موفق به کسب مدال طلا شد و یک ساعت بعد، هیفومی آبه برادرش در فینال وزن -66 کیلوگرم مردان مدال طلا را از آن خود کرد.

 

گرما باز هم در المپیک تلفات داد

در جریان توزیع مدال المپیک در مسابقات تیراندازی یک داوطلب به دلیل گرمای شدید بیهوش شد.

 

این داوطلب بعد از اهدای مدال تفنگ بادی ۱۰ متر مردان، از سکو فاصله گرفت تا مدال آوران عکس یادگاری بگیرند اما بعد از مدتی این داوطلب از شدت گرما روی زمین سقوط کرد.

 

کارمندان و کادر پزشکی به سمت این داوطلب رفتند و با برانکارد او را به مرکز درمانی منتقل کردند. پیش از این یک کماندار روس در جریان مسابقه به دلیل شدت گرما و رطوبت بیهوش شده بود. به دلیل گرما کمیته بین‌المللی المپیک مسابقات دوی ماراتن و پیاده روی را به ساپورو منتقل کرد.

 

دستگیری فردی در مترو ژاپن به دلیل توهین به المپیک

پلیس در شهر ناگویای مرکز ژاپن فردی را که در حال پرتاب کاغذهای انتقادی از بازی های المپیک توکیو بود در مترو بازداشت کرد. این حادثه اواخر عصر شنبه رخ داد.

 

این فرد کارمند ۵۹ ساله یک شرکت در مترو ناگویا بود و از پنجره آگهی های تبلیغاتی ضد المپیک را به بیرون پرتاب می کرد. پلیس بلافاصله وارد عمل شد و او را دستگیر کرد. وی متهم به خسارت به مترو است.

 

البته این حادثه منجر به تاخیر در تردد قطارها نشد. بازی های المپیک توکیو تا ۸ آگوست ادامه دارد. بیشتر مردم ژاپن با المپیک مخالف هستند ولی این رقابت ها زیر سایه ترس ویروس کرونا در ژاپن در حال برگزاری است.

 

سه شگفتی بزرگ در روز سوم

در ادامه بازی‌های المپیک توکیو امروز در مسابقات تنیس زنان اشلی بارتی بانوی شماره یک جهان شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. این تنیسور استرالیایی در رقابت اول خود مقابل سارا سوریبز از اسپانیا دادای رنک ۴۸ جهان قرار گرفت که با نتیجه ۲ بر صفر و با امتیازهای ۶-۴، ۶-۳ مغلوب شد.

 

پیش از این جید جونز بریتانیایی و قهرمان دو دوره المپیک مقابل کیمیا علیزاده شکست خورد. لی دائوهون تکواندوکار مطرح کره جنوبی دیگر ورزشکار پرآوازه ای بود که امروز شکست خورد.

 

شناگر ۱۸ ساله تونسی قهرمان المپیک شد

احمد هفناوی، نوجوان تونسی روز یک‌شنبه المپیک را متحیر کرد و طلای ۴۰۰ متر آزاد مردان  را به‌دست آورد. این نوجوان ۱۸ ساله در ۵۰ متر آخر مسابقه سریع حرکت کرد تا با زمان  ۳:۳۶:۴۳ به مدال طلا برسد و جک مک لاولین استرالیایی و شناگر آمریکایی کیران اسمیت در رده‌های دوم و سوم قرار گیرند. این یک موفقیت بزرگ برای تونس بود.

 

وی بعد از قهرمانی گفت: نمی‌توانم باور کنم، این شگفت انگیز است. من امروز صبح بهتر از دیروز در آب بودم. من الان قهرمان المپیک هستم. فقط سرم را در آب گذاشتم و رقابت کردم و به چیزی فکر نکردم.  باورم نمی‌شود. این یک رویا است که به واقعیت تبدیل شده است. این شناگر به دومین شناگر تاریخ تونس تبدیل می‌شود که مدال طلای المپیک را به دست می‌آورد.

 

ژاپن برنده اولین طلای تاریخ اسکیت در المپیک شد

یوتو هوریگوم ژاپنی در مسابقات اسکیت بازیهای المپیک، با گرفتن طلا تاریخ ساز شد. اسکیت برای اولین بار در المپیک ۲۰۲۰ وارد شد و ورزشکاران این رشته فرصت رقابت در بالاترین سطح را پیدا کردند و در نهایت یوتو هوریگوم یک طلای دیگر برای میزبان رقابت ها به دست آورد. ورزشکار برزیلی نقره گرفت و آمریکا در رده سوم ایستاد و مدال برنز کسب کرد.  ۸ نفر در بخش فینال این دسته فعالیت کردند که هوریگوم با امتیاز ۳۷.۱۸ عنوان قهرمانی المپیک را به دست آورد.

 

اندی ماری از تنیس انصراف داد

اندی ماری به دلیل کشیدگی عضله پا از مسابقات انفرادی المپیک2020 توکیو انصراف داد. تنیسور بریتانیایی و دارنده ۲ مدال طلای المپیک در مسابقات تیمی شرکت می‌کند.

 

ثبت رکورد المپیک تپانچه بادی زنان توسط ورزشکار چینی

در دومین روز بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو مرحله مقدماتی تپانچه بادی زنان انجام شد که جیانگ رانشین چینی توانست رکورد المپیک این ماده را ثبت کند. این ورزشکار چینی رکورد ۵۸۷.۲۳ را به ثبت رساند و به عنوان نفر اول راهی فینال شد. او همچنین بهترین رکورد جهانی را در مرحله مقدماتی ثبت کرد. او در م حله فینال در رده سوم قرار گرفت و به مدال برنز رسید. هانیه رستمیان تنها نماینده ایران در این ماده بود که دهم شد و به فینال نرسید.

 

رکورد زنی ورزشکار 52 ساله

نینو سالوکوادزه از لسلی تامپسون، ویلی (کانادا) و کرستین پالم (سوئد) پیشی گرفت و به عنوان تنها زن تاریخ المپیک شناخته شد که در ۹ دوره المپیک حضور داشته است. این تیرانداز ۵۲ ساله تاکنون در المپیک سه مدال کسب کرده است.

 

بازی‌های المپیک ۱۹۸۸، طلا - تپانچه بادی ۱۰ متر برای اتحاد جماهیر شوروی (URS)

 

بازی های المپیک ۱۹۸۸، نقره - تپانچه ۲۵ متر برای اتحاد جماهیر شوروی (URS)

 

بازی‌های المپیک ۲۰۰۸، برنز - تپانچه بادی ۱۰ متری برای گرجستان (GEO)

 

او از المپیک ۱۹۸۸ تاکنون در این رقابت‌ها حاضر بوده و ابتدا برای شوروی و اکنون برای گرجستان رقابت می‌کند.

 

آمریکا بالاخره مدال گرفت

چیس کالیز از ایالات متحده در المپیک توکیو، روز یک‌شنبه در شنا و در زمان ۴: ۰۹.۴۲ مدال طلای ۴۰۰ متر مختلط مردان را به دست آورد. هموطن او یعنی جی لیترلند با زمان ۴: ۱۰.۲۸ مدال نقره را بر گردن آویخت و برندون اسمیت از استرالیا با زمان ۴: ۱۰.۳۸ برنز گرفت.

 

به این ترتیب آمریکا که در روز اول رقابت‌ها به مدال نرسیده بود، توانست در شروع روز دوم وارد جدول توزیع مدال‌ها شود و اولین طلای خود را در رشته شنا به دست آورد. در حال حاضر چین با ۳ طلا و ۱ برنز در صدر است و آمریکا با یک طلا، یک نقره و یک برنز دوم است و قطعا رقابت سختی بین این دو کشور در جدول مدال‌ها در روزهای آتی وجود خواهد داشت.

 

حمله بازیکن آرژانتین به بازیکن اسپانیا با چوب هاکی

دیدار تیم های هاکی آرژانتین و اسپانیا با تساوی ۱-۱ به پایان رسید اما صحنه ای جنجالی در این مسابقه، واکنش های زیادی را در شبکه های اجتماعی به همراه داشت.

 

در پایان این بازی و زمانی که دیوید آلگره از اسپانیا نقش بر زمین بود و تیم پزشکی در حال رساندن خود به صحنه برای کمک کردن به او بودند، لوکاس روسی آرژانتینی به سمت یار حریف رفت و با چوب هاکی خودش به سر یار حریف کوبید.

 

پس از این صحنه درگیری بین بازیکنان دو تیم بالا گرفت و این در حالی بود که دو تیم در جریان بازی هیچ مشکلی با هم نداشتند و همه چیز عادی دنبال می شد.

 

سوارکار استرالیایی با 66 سال سن مسن‌ترین شرکت کننده در المپیک 2020

ماری هانا، سوارکار استرالیایی، مسن‌ترین شرکت کننده در المپیک ۲۰۲۰ است و با وجود ۶۶ سال سن هنوز قصد بازنشستگی ندارد.

 

مسن‌ترین ورزشکار شرکت کننده در المپیک توکیو 2020، ماری هانا، سوارکار استرالیایی 66 ساله، روز شنبه گفت که همچنان قصد دارد تا در المپیک 2024 نیز شرکت کند مگر اینکه بدنش دیگر جواب ندهد.

 

هانا نماینده کشور خود در درساژ، یکی از سه رشته سوارکاری است که در مسابقات المپیک بدون تفکیک جنسیتی برگزار می شود و اغلب ورزشکاران بالای 50 سال در بالاترین سطح شرکت می کنند.

 

هانا پس از شرکت رد رقابت های مقدماتی روز شنبه گفت: "اگر این کار را نکنم نمی دانم که باید با خودم چکار کنم! من خیلی وقت است که به این کار مشغولم. ببنید سوارکاری یکی از آن ورزش های فوق العاده ای است که شما می توانید آن را بدون توجه به سن و سالتان و یا جنسیتتان انجام دهید."

 

او در پاسخ به این سوال که آیا امیدوار است به رقابت های 2024 پاریس، که هفتمین حضور او در المپیک خواهد بود، راه یابد، گفت : "بله. قطعا. فقط سه سال دیگر مانده. مگر اینکه بدنم دیگر واقعا جواب ندهد... من قطعا حضور در پاریس را هدف گرفته ام."

 

هانا که چهار نوه دارد و 54 سال از جوانترین شرکت کننده در المپیک توکیو، هند زازا دختر 12 ساله سوری شرکت کننده در تنیس روی میز، مسن تر است، امید به بردن مدال در این رقابت ها دارد.

 

هانا در این باره افزود: "شما همیشه این رویا را دارید که با اسب بعدیتان، در مسابقه بعدیتان، کارتان را بهتر می کنید. فقط به تلاش خود ادامه می دهید تا حداکثر مطلوبی که در توانتان است را انجام دهید. المپیک خیلی زیاد درباره حضور در رقابت ها است، بنابراین فقط حضور در اینجا هم عالی است. "

 

رکورد شنای امدادی زنان جهان شکسته شد

تیم استرالیا در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو رکورد ماده ۴ در ۱۰۰ متر امدادی زنان جهان را شکست.

 

در مسابقات شنای المپیک توکیو، تیم استرالیا در ماده ۴ در ۱۰۰ متر امدادی زمان ۳ دقیقه و ۲۹ ثانیه و ۶۹ صدم ثانیه را به ثبت رساند تا رکورد جدیدی در این ماده ثبت کند. پس از استرالیا، تیم‌های کانادا و آمریکا به مدال نقره و برنز رسیدند.

 

رکورد پیشین جهان هم با ۳ دقیقه و ۳۰ ثانیه و ۵ صدم ثانیه در اختیار کشور استرالیا بود که سال ۲۰۱۸ به ثبت رسید.

 

اشک ریختن ورزشکار زن بلغارستانی

آنتوانتا کوستادینووا از بلغارستان برنده مدال نقره در رشته تفنگ بادی ۱۰ متر در مراسم اهدای مدال اشک ریخت.

 

شکست غیرمنتظره تیم بسکتبال آمریکا برابر فرانسه

تیم‌های بسکتبال آمریکا و فرانسه در چارچوب دیدار مرحله گروهی رقابت‌های المپیک توکیو، امروز (یکشنبه) از ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف یکدیگر رفتند و تیم فرانسه توانست آمریکا را با نتیجه ۸۳ بر ۷۶ شکست دهد. 

 

تیم بسکتبال آمریکا که ستارگان لیگ NBA را در اختیار داشت از همان ابتدای بازی، نبض میدان را در دست گرفت و توانست از فرانسه پیش بیافتد اما تیم فرانسه که ۶ بازیکن شاغل در لیگ حرفه ای آمریکا دارد نیز، دست و پا بسته نبود و در طول دو کوارتر نخست با وجود اینکه نتوانسته بود نتیجه را به نفع خود تغییر دهد، بازی قابل قبولی از خود ارائه داد. 

 

روند بازی در کوارتر سوم به طور کلی تغییر کرد و فرانسه توانست با یک عملکرد بسیار خوب نتیجه را برگردانده و حتی از آمریکا پیش بیافتد. 

 

شاگردان «گرگ پاپوویچ» مربی باسابقه و پر افتخار تیم ملی بسکتبال آمریکا در کوارتر چهارم به خود آمدند و توانستند بار دیگر از فرانسه جلو بیافتند. با پیش افتادن آمریکایی ها، بلندقامتان فرانسه نیز عقب نکشیدند و فشار خود را بر حریف ادامه دادند. این فشار فرانسه در ادامه جواب داد و این تیم توانست آمریکا را در مجموع چهار کوارتر شکست دهد. 

 

قدرت نمایی وزنه بردار چینی با حرکت فلامینگو

لی فابین، وزنه بردار چینی با حرکت منحصر به فرد خود موفق به کسب مدال طلای المپیک شد.

 

لی فابین در حالی 166 کیلوگرم وزنه را بالای سر خود برده بود که این عدد تقریبا سه برابر وزن بدن خودش است، اما این ورزشکار آماده در کمال تعجب پای راست خود را هنگام روی سر بردن وزنه بالا گرفت و با استایلی منحصر به فرد کار خود را تمام کرد. لی فابین که در بین هواداران این رشته به "فلامینگو" مشهور شده، مدعی شد با این کار راحت تر قادر به حفظ تعادل خود هنگام بالا بردن وزنه است.

 

لی فابین گفت: "من قدرت درونی و عضلاتی بسیار قوی دارم. من می دانم که این حرکت هواداران را خوشحال می کند، اما من پیشنهاد نمی دهم مردم نیز همین حرکت را در خانه انجام دهند، زیرا ممکن است منجر به آسیب دیدگی شود."

 

لی فابین برای کسب مدال طلا با رقیب اندونزیایی خود، اکو یولی ایراوان مبارزه می کرد. او حرکت فلامینگو را با وزنه 172 کیلوگرم به سبک خودش پیاده کرده و اینگونه ایروان باید برای کسب مدال رکورد جهانی را می شکست. پس از دو اقدام ناموفق از ایروان، در نهایت لی فابین با مجموع 313 کیلوگرم قهرمان شد. ایروان نیز برای کسب چهارمین مدال المپیک خود در مجموع 302 کیلوگرم را بالای سر برد.

 

صدرنشینی چین و رتبه یازدهمی ایران در پایان روز سوم

در سومین روز از بازی‌های المپیک 2020 توکیو 82 مدال بین ورزشکاران کشورهای مختلف توزیع شد که در نهایت صدرنشینی تیم چین را به دنبال داشت. این در حالی بود که آمریکا پس از آنکه روز گذشته هیچ مدالی نگرفت، امروز موفق به کسب 10 مدال شد و توانست خود را تا رتبه سوم جدول مدالی بالا بکشد.

 

در این میان ورزشکاران ژاپن هم عملکرد خوبی داشتند و این کشور را به رده دوم رساندند.

 

در جدول مدالی در پایان روز سوم، کاروان ایران به لطف مدال طلای جواد فروغی در رده یازدهم قرار دارد و این رتبه را به طور مشترک با اتریش، اکوادور، کوزوو، تایلند و ازبکستان در اختیار گرفته است.

 

در پایان روز سوم 40 کشور موفق به کسب مدال شدند و 16 کشور حداقل یک طلا را دارند.

 

روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز سوم مسابقات المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

 

سرپوش

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------