شرط سازمان لیگ برای جذب بازیکن خارجی اعلام شد



رییس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
نورشرق می‌گوید باشگاه‌ها تا زمان مختومه شدن پرونده‌های بین المللی اجازه خرید بازیکن و مربی خارجی را نخواهند داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت فدراسیون فوتبال،  جمشید نورشرق، رییس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در رابطه با جذب بازیکن و مربی خارجی گفت: درمورد جذب بازیکنان خارجی باید توضیحاتی داده شود تا نگرش جامعه فوتبال نسبت به این موضوع کامل وجامع باشد. اولین نکته‌ای که باید به آن اشاره کنم این است که طبق دستورالعمل اگر باشگاه‌ها بخواهند بازیکن یا مربی خارجی استخدام کنند، صرف‌نظر از رعایت معیارهای فنی و کیفی اعلام شده در دستور العمل فوق الذکر، باید دو شرط را رعایت کرده باشند.

 

وی ادامه داد: شرط اول نداشتن پرونده منجر به صدور حکم در فیفا، خواه در کمیته وضعیت بازیکنان یا اتاق حل اختلاف فیفاست و شرط دوم ارائه ضمانت نامه بانکی به مدت ۱۲ ماه به مبلغ قراردادی که در صدد عقد آن هستند. این ضمانت نامه که از سوی یکی از بانک‌های کشور صادر می‌شود باید در اختیار سازمان لیگ فوتبال ایران قرار بگیرد تا اطمینان خاطر وجود داشته باشد که باشگاه‌ها تعهدات مالی خود را ایفا می‌کنند.

 

رییس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال بیان کرد: ممکن است باشگاهی نسبت به رائی که به طور مثال از کمیته وضعیت بازیکنان فیفا صادر شده باشد اعتراض کرده و درخواست دهد پرونده در مرحله بالاتری از رسیدگی در دیوان بین المللی ورزش دنبال شود. در این صورت رسیدگی مجدد به موضوع صورت می‌گیرد. آنچه در این رابطه مهم به نظرمی‌رسد این است که طبق بند ۴ ماده ۵۷ اساسنامه فیفا، اعتراض و تجدیدنظرخواهی در دادگاه عالی ورزش، اثرتعلیقی نسبت به حکم صادر شده قبلی ندارد و موجب توقف عملیات اجرایی نخواهد شد، مگر اینکه دیوان بین المللی داوری ورزش دستور موقت صادر کند و اجرای رای را متوقف کند که در این صورت چنین دستوری نشان دهنده این است که حکم صادر شده لازم الاداء نیست.

 

نورشرق افزود: ما در حال حاضر آنچه مدنظر قرار می‌دهیم این است باشگاه‌هایی که حکم محکومیت خارجی دارند ولو اینکه درمقام اعتراض به این حکم در دادگاه‌های بین المللی تقاضای رسیدگی مجدد کرده‌اند، امکان جذب بازیکن خارجی را نخواهند داشت، تا زمانی که پرونده مختومه شود. تبعاً اگر شرایط مربوط به فقدان پرونده منجر به محکومیت مالی از یکسو و ارائه ضمانت نامه معتبر بانکی از سوی دیگر رعایت شوند، تیمها می توانند نسبت به استخدام مربی و یا بازیکن خارجی اقدام کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------