واکنش وزیر ورزش و جوانان به شایعه تغییرات مدیریتی در استقلال و پرسپولیس



سید حمید سجادی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
وزیر ورزش و جوانان به شایعه تغییرات در مدیریت 2 باشگاه مطرح پایتخت واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، سید حمید سجادی در رابطه‌ با محورهای مهمی که در دستور کار وزارتخانه ورزش و جوانان قرار دارد، اظهار داشت: حدود ۱۰ سال گذشته، خرداد ۹۰، دو سازمان ملی جوانان و تربیت‌بدنی ادغام شدند و شاهد یک وزارت جدید به نام "ورزش و جوانان" بودیم.

 

وی اصلی‌ترین توجهات این وزارتخانه را ناظر بر مسائل جوانان دانست و تصریح کرد: از مهم‌ترین این محورها، هویت‌بخشی فردی، دینی، اجتماعی و استعدادیابی برای جوانان است. خاصه مباحثی که به معیشت و مسکن این قشر ارتباط دارد. این ارتباطات دقیقاً با موضوع و سنِ تقریبی جوانی در کشور مرتبط است.

 

وزیر ورزش و جوانان افزود: این وزارتخانه به‌ طور کلی قشر جوان را در نظر دارد و الحمدلله در این راستا ۳۷۰۰ سمن تحت پوشش وزارتخانه قرار گرفته و مجوز رسمی فعالیت دریافت کرده‌اند.

 

سجادی خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان در نظر دارد، ابتدا شورای‌عالی جوانان را شکل دهد؛ چنانچه رئیس‌جمهور چندی پیش حکم دبیری شورای‌ عالی جوانان را صادر کرد.قرار است در رابطه‌ با انتخاب اعضای حقیقی و حقوقی وزارتخانه‌هایی از جمله آموزش‌ و پرورش، وزارت علوم و وزارت کار و چهار نفر به‌صورت حقیقی - متشکل از جمعی از جوانان نام‌آشنا و کارشناس و دغدغه‌مند در حوزه بیانیه گام دوم و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی - گزینش شوند.

 

وی همچنین تاکید کرد: این افراد باید در خصوص دولت انقلابی و مردمی دغدغه‌مند باشند و این تکلیفی است که از نظر ساختار باید در دستور کار وزارتخانه قرار گیرد.

 

سجادی خاطرنشان کرد: شخصا درخواست کردم شورای مشورتی برای امور جوانان در نظر گرفته شود که در زمینه‌های مختلف مباحثی را مطرح و مورد بحث و بررسی قرار دهد. ایده ما این است که متفاوت با گذشته، این وزارتخانه را در حوزه جوانان به عنوان یک قرارگاه مرکزی شکل دهیم تا مطالبات جوانان را بیش از گذشته، از دستگاه‌ها پیگیری کنیم.

 

وزیر ورزش و جوانان معتقد است: مشکل مسکن، شغل و ازدواج باید توسط سایر دستگاه‌ها پیگیری شود و ما دست به رصد و مطالبه‌گری بزنیم و تکالیف سایر دستگاه‌ها را پیگیری کنیم. اگر قرارگاه فوق با در نظر گیری اختیارات برای وزارت ورزش و جونان شکل گیرد، می توانیم، خواست و نیاز جوانان را مطالبه و پیگیری کنیم.

 

وی در این راستا به جریان استعدادپروری و میدان دهی و اعتماد به جوان در راستای تحقق اهداف بیانیه گام دوم توسط قشر جوان کشورمان اشاره کرد و در این باره گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم حدود ۴۰ بار از واژه جوانان نام برده‌اند. هرجا اتفاق مهمی در کشور افتاده است، توسط قشرجوان صورت گرفته است. امروز بخش بزرگی از جمعیت کشورمان جوانانی هستند که بعد از پیروزی انقلاب متولد شده اند و این قشر به قدری خوب هستند که نادیده پای این انقلاب ایستاده‌اند.

 

وی  در پاسخ به سوالی مبنی بر رونق‌دهی بیشتر به بخش جوانان نسبت به حوزه ورزش گفت: شخصا تیم مشاوره خوبی در حوزه جوانان تجمیع کرده‌ایم که معتقدم برنامه‌های خوبی طراحی و در دست اقدام دارند. با گذر از روزهای پیش رو و کادرسازی‌های معمول، قرار است توسط این تیم خوش فکر کارهای بزرگی را صورت دهیم؛ البته گاه مطرح شده بود که دو مقوله ورزش و جوانان از یکدیگر جا شوند و نماینده‌های مجلس نیز نقطه نظراتی داشتند تا جایگاه جوانان بهتر از گذشته دیده شود.

 

سجادی از پیشنهادات مطرح شده مبنی بر جداسازی این وزارتخانه سخن گفت و ادامه داد: این مسئله همچنان در حد پیش بینی و فرضیه مانده است؛ عده‌ای به جداسازی و تبدیل وزارتخانه به سازمان معتقدند و بخشی نیز بر دو وزارتخانه‌ای شدن تاکید دارند؛ اما هم اینک اقدام جدی در این راستا صورت نگرفته است.

 

وزیر ورزش و جوانان گفت: مشاوران نکاتی را گوشزد کرده و رئیس جمهور نیز پذیرفته‌اند که جایگاه جوانان باید از حد معاونت فراتر رفته و ارتقا یابد.

 

وزیر ورزش و جوانان همچنین در رابطه با واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و تعیین تکلیف این دو نهاد پرطرفدار در دولت جدید گفت: برنامه ما حرکت به سوی واگذاری دو باشگاه است. بخش حقوقی وزارت ورزش، خصوصی سازی و سایر بخش‌ها کنترل‌هایی را صورت داده و ما نیز هیچ دغدغه خاصی برای واگذاری نداریم.

 

وی افزود: شرایط فراهم است و مکاتباتی با رئیس جمهور صورت گرفته تا بررسی‌های نهایی در معاونت حقوقی صورت گیرد. قصد ما واگذاری است ولی ما با دو کادر متفاوت از هیئت مدیره مواجه هستیم.

 

سجادی با اشاره به اتفاقات رخ داده و بحث تغییرات در این هیات مدیره این دو باشگاه بیان کرد: عده‌ای مایل هستند ما با تغییراتی سریع رو به رو باشیم و ما نیز درخواست کردیم دوستان اعتماد کنند، چنانچه در زمان مناسب اقدامات صورت می‌گیرد. اگر قرار است تغییر در هیئت مدیره یا مدیریت باشگاه اتفاق افتد، با مطالعه پیش خواهیم رفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------