مهدوی‌کیا: اگر تیم ملی امید صعود نکند، فاجعه نخواهد شد



مهدوی‌کیا،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی تیم ملی فوتبال امید می‌گوید ناکامی تیمش در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا فاجعه نیست چرا که این تیم برای سه سال آینده و حضور در المپیک برنامه ریزی کرده است.

به گزارش ایسنا، "مهدی مهدوی‌کیا" سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران در نشست خبری پیش از شروع مسابقات انتخابی قهرمانی زیر ۲۳ سال فوتبال آسیا به میزبان تاجیکستان و قبل از دیدار با تیم ملی نپال که فردا ساعت ۱۴:۳۰ به وقت تهران برگزار می‌شود، گفت: ما با یک تیم جوان به این مسابقات آمدیم چون هدف اصلی ما المپیک است. تلفیقی از بازیکنان لیگ برتری و لیگ دسته یک هستیم. تیم خوبی داریم و امیدواریم سه بازی خوب انجام دهیم. برنامه ریزی اصلی ما برای المپیک است. این مسابقات و مسابقات نهایی را به منظور آماده سازی در نظر گرفته‌ایم.

 

او درباره لازمه موفقیت یک تیم در مسابقات پیش رو اظهار کرد: باید بازیکنان خیلی خوبی در اختیار داشته باشید. مربی هم باید با دانش روز دنیا آشنا باشد و بتواند مسائل تاکتیکی را به تیم خود منتقل کند. خوشبختانه ما در ایران فوتبالیست‌های باکیفیت و استعدادهای خوبی داریم. نشان دادیم در سطح آسیا جزو بهترین ها هستیم. تیم بزرگسالان ایران جزو بهترین تیم‌های آسیا است. به نظرم دانش مربیگری و کیفیت بازیکنان لازمه موفقیت است.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال امید خاطرنشان کرد: ما یک مقدار کارمان را دیر شروع کردیم. با توجه به برنامه‌هایی که داشتیم و تداخلی که با مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته یک به وجود آمد، دو بازی تدارکاتی هم با تیم‌های باشگاهی انجام دادیم. همه این بازی‌ها هم برای آماده سازی تیم ملی است تا به پیشرفت و هماهنگی تیم ملی کمک کند. هدف اصلی ما المپیک است و می‌خواهیم خودمان را محک بزنیم. این سه دیدار هم به پیشرفت ما کمک خواهد کرد.

 

مهدوی‌کیا درباره شناختش از رقبای تیم ملی در مسابقات قهرمای فوتبال آسیا گفت: از تیم نپال و لبنان تقریبا شناختی نداریم چون با این تیم در دوره های گذشته بازی نکردیم. از تاجیکستان تقریبا شناخت لازم را داریم. چند دوره با تیم‌های نوجوانان و جوانان ما بازی کردند. از این تیم شناخت داریم. امیدوارم که بتوانیم سه بازی خوب انجام دهیم.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال امید درباره هدف تیمش در این مسابقات گفت: ما برای این به تاجیکستان آمدیم که صدرنشین شویم و سال آینده در مسابقات نهایی حضور پیدا کنیم. فکر می‌کنم تیم باکیفیتی داریم. قطعا دنبال صدرنشینی هستیم. ولی در فوتبال هر چیزی ممکن است. ما یک تیم جوان داریم. اگر صعود هم نکنیمٰ فاجعه نخواهد بود. هدف ما بلند مدت است. دو، سه سال باید تلاش کنیم. ولی تلاشمان این است که صدرنشین شویم.

 

او درباره حریف اصلی تیم ملی در این گروه گفت: حریف اصلی ما تاجیکستان خواهد بود. با توجه به این که از این تیم شناخت داریم، قطعا تاجیکستان حریف اصلی ما خواهد بود. ما به همه تیم‌ها احترام قائل هستیم. در فوتبال حریف راحت نداریم. مقابل نپال و لبنان هم حکار سختی خواهیم داشت. فکر می‌کنم تاجیکستان حریف اصلی ما خواهد بود.

 

مهدوی‌کیا درباره ترکیب تیمش در این مسابقات نیز اظهار کرد: تمام بازیکنان اصلی ما در ایران شاغل هستند. چند بازیکن داریم که در خارج از کشور بازی می کنند اما دعوت نکردیم. به علت اینکه بازی‌ها در فیفا دی نیست نتوانستیم از چند بازیکن دعوت کنیم. ما پیشنهاد دادیم که این مسابقات در فیفا دی برگزار شود که مشکلی برای تیم های ملی و باشگاهی به وجود نیاید و بتوانیم همه بازیکنان را داشته باشیم.

 

همچنین یاسین سلمانی بازیکن تیم ملی امید نیز گفت: امیدواریم که مسابقات را به قدرت شروع کنیم و با نتایج خوب به پایان برسانیم. امیدواریم هر سه بازی پیش روی خودمان را با یروزی تمام کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------