دبیر: برای کشتی اسپانسر می‌آوریم مالیات برای‌مان می‌برند!



علیرضا دبیر،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
رئیس فدراسیون کشتی بار دیگر با اشاره به مشکلات مالی ورزش اول کشور و گله از تعیین مالیات به پاداش قهرمانان، تأکید کرد که این فدراسیون برای تأمین هزینه‌هایش اسپانسر می‌آورد و بعد برای آن مالیات تعیین می‌کنند.

به گزارش تسنیم، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در نشست خبری امروز (پنجشنبه) خود با اشاره به طرح جامع کشتی اظهار داشت: در نروژ از طرح توسعه پیشی گرفتیم. در المپیک توکیو هم روی دو طلا حساب کرده بودیم که حسن یزدانی در 15 ثانیه باخت و یک طلا گرفتیم.

 

رئیس فدراسیون کشتی در پاسخ به این پرسش که «آیا نظارتی در نشست قهرمانان با افراد مختلف وجود دارد؟»، تصریح کرد: من به این اعتقاد ندارم که برای کشتی‌گیر در زمان غیر از اردو تعیین تکلیف کنیم. خیلی خوب نیست دائم ما بگوییم این کار را بکن و این کار را نکن. خود افراد باید تجربه کنند. البته اینطور هم نیست به حال خودشان رهای‌شان کنیم. خودشان هم باید در جامعه زندگی کرده و پخته‌تر شوند، ما هم باید حواس‌مان باشد.

 

وی درباره حضور هم‌زمان عبدالمهدی نصیرزاده در دو فدراسیون کشتی و بدنسازی و حاشیه‌های اخیر فدراسیون بدنسازی اظهار داشت: ما واقعاً راضی هستیم. از اول شرط‌مان بود که نصیرزاده اینجا کار کند، اما با توجه به اینکه در فدراسیون بدنسازی رئیس است، بیشتر آنجاست. ما طبق قانون پیش می‌رویم و از آنجا که ریاست سازمان لیگ شغل نیست، نصیرزاده دوشغله محسوب نمی‌شود. ضمن اینکه دو سه بار هم استعفا داده است. او تا پایان لیگ کارش را می‌کند و بعد از آن جلسه خواهیم داشت. مقایسه هم کنیم سطح لیگ بالا آمده است و در پایان کرونا مسابقات شبیه 10، 12 سال پیش خواهد شد.

 

رئیس فدراسیون کشتی در مورد مبارزه ایران و آمریکا خاطر نشان کرد: واقعیت این است، قبل از نروژ هم گفتم. در آزاد از روس و آمریکا عقبیم، هرچند حالا فاصله امتیازی‌مان کمتر شده است، ولی ما عقب هستیم. هر چه با تیم‌های روسیه و آمریکا مسابقه و اردو بگذاریم به نفع ماست و به رشد کشتی‌مان و دنیا کمک می کند. قبل از المپیک دنبال این بودیم تیلور را یک جا گیرش بیاوریم که با حسن یزدانی کشتی بگیرند. این به نفع ماست. ما با روس‌ها هم مسابقه بدهیم به نفع‌مان است، حتی اگر ببازیم. آنقدر باید به مسابقه بین‌المللی برویم که در المپیک و جهانی نبازیم. اگر گلیج با اسنایدر در تورنمنتی کشتی گرفته بود در جهانی به او نمی‌باخت.

 

قهرمان المپیک سیدنی ادامه داد: ما در المپیک در آزاد از برنامه‌مان در طرح توسعه عقب افتادیم، اما در نروژ از این طرح پیش افتادیم. این طرح توسعه نقشه راه کشتی تا المپیک 2028 است. ما کارمان شروع شده است. برای همین لیگ که راه انداختیم بچه‌ها باید زودتر تمرین‌شان را شروع کنند. حسن یزدانی با درستکار دیروز  اولین تمرین‌شان را داشتند باقی بچه‌ها هم اضافه می‌شوند.

 

وی در مورد عدم شرکت حمید سوریان در انتخابات هیئت رئیسه فدراسیون جهانی گفت: سوریان انسان بزرگی است. او بارها گفته است «من به خاطر کشتی، تو و بنا ایستادم». سوریان باید کار دکترایش را تمام کند و به زندگی شخصی خود برسد، اما به کشتی کمک می‌کند. بین کشتی فرنگی و آزاد اتحاد وجود دارد و از همه ممنونم و این وحدت بین بچه‌ها باید باشد. برای حمید سخت است اینجا باشد. ما او را در رودربایستی نگه داشته‌ایم. دنبال چیزی هم نیست و اصرار من بود که بیاید. حسن یزدانی هم رأی بالایی آورد اما گفتیم تا المپیک بیشتر حواسش به کشتی باشد و خودمان برای ریاست کمیسیون کاندیدایش نکردیم. سوریان با فشار من به انتخابات ورود کرد. عشق او این است به تیم‌های آزاد و فرنگی کمک کند. خدا خیرش دهد. از او ممنونم. وجودش برای کشتی نعمت است.

 

دبیر ادامه داد: بسترسازی اتفاق خیلی مهمی بود. جام تختی هم احتمالاً در مازندران است. منتظر کرمانشاه هم هستیم و همچنین همدان. این استان‌ها وارد رقابت باشند کشتی بالا می‌آید. کشتی‌گیران نونهال از کل ایران بودند و با مربیان شخصی‌شان در اردوی فرهنگی، ورزشی، تفریحی، مذهبی و… حضور داشتند. از همه نظر روی آنها کار کردیم. البته باید سطح فنی مربیان‌مان هم بالا برود و همچنین به لحاظ اخلاقی رشد کنیم.

 

رئیس فدراسیون کشتی مسابقات قهرمان کشوری را آغاز چرخه تیم ملی دانست و تصریح کرد: کرونا برای المپیک اجازه اجرای چرخه را نداد. ولی امسال مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان فرنگی در سیستان و آزاد در گرگان اوایل دی ماه احتمالاً برگزار خواهند شد. اختلاف زمانی جهانی و بازی‌های آسیایی چند روز است و در 70، 80 درصد اوزان دو نفر خواهند رفت. اعتراض‌مان را به شورای آسیا اعلام کردیم، ولی گفتند زمان بسته شده است و تیم‌ها اگر می‌توانند در هفت هشت روز دو تیم ببرند یا اینکه یک نفر را ببرند.

 

«هرکسی هم طبق چرخه نیاید و کشتی نگیرد دیگر هیچ شانسی نخواهد داشت.»، دبیر با بیان این جمله تأکید کرد: چرخه آزاد و فرنگی حتماً نباید مثل هم باشند، چون دو رشته زمین تا آسمان با هم فرق دارند. حتی بدنسازی آنها هم متفاوت است. دو دنیای کشتی آزاد و فرنگی متفاوت هستند. نه اینکه انتخابی نگیرند، اما چرخه‌شان با هم متفاوت است. بنا همیشه می‌گوید کمیت کشتی آزاد بیشتر از فرنگی است.

 

وی در مورد بازگشت تماشاگران به سالن‌ها و وضعیت بدنی کشتی‌گیران گفت: مسابقات چند استان در لیگ با حضور تماشاگر برگزار شد. رصد می‌کنیم که از اول آذر ورود به سالن‌ها به چه شکل خواهد بود. در مورد بدن بچه‌ها هم نقد کنید که کجا بدن‌های‌شان خوب بود.

 

دبیر درباره جام تختی نیز تصریح کرد: جام تختی را به اواخر بهمن و اسفند بردیم که از کریسمس فاصله بگیرد. خیلی تیم‌ها می‌گویند پول بلیت ما را بدهید در حالی که خودمان می‌رویم باید هزینه ثبت‌نام هم بدهیم. من دلم نمی‌آید پول بدهم کشتی‌گیر درجه دو و سه به ایران بیاورم و ترجیح می‌دهم تیمم را به جای آن به مسابقه خوب ببرم. برای توسعه کشتی همه باید به هم کمک کنیم.

 

رئیس فدراسیون کشتی به مشکلات مربوط به بودجه این فدراسیون اشاره کرد و گفت: مشکل بودجه ما هنوز رفع نشده است. در جلسه آخر با حمید سجادی (وزیر ورزش) گله‌مندی‌ام را اعلام کردم و گفتم برگردند به لحظه‌ای که کشتی نتیجه می‌گیرد و همه خوشحال می‌شوند. کشتی ورزش صادراتی ماست. عدالت این نیست به همه یک قیمت بودجه بدهند. یک دکتر با 30 سال سابقه با یک لیسانسه بدون سابقه فرق دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: عدالت در وزارت ورزش نیست. خودشان حساب کنند ما از عده‌ای می‌گیریم و خودمان پول نیاوردیم. بعدش باید مالیاتش را بدهیم. متأسفانه دو و نیم میلیارد بابت پاداش‌ها مالیات بریده‌اند! ما از جایزه یزدانی و زارع مالیات برداریم؟! جایزه را وزارت ورزش می‌ریزد و ما به قهرمان می‌دهیم و بعد مالیاتش بدهی فدراسیون می‌شود. ما در این مورد نتوانستیم وزارت ورزش را توجیه کنیم و از آنها گله داریم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------