یک پزشک: مارادونا بدون قلب دفن شده است



مارادونا،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
پنجشنبه هفته آینده نخستین سالروز درگذشت «دیگو آرماندو مارادونا» است؛ اسطوره تیم ملی آرژانتین و مرد فراموش نشدنی دنیای فوتبال که براساس‌ گزارش‌های جدید «بدون قلب» دفن شده است!

به گزارش ایرنا، تحقیقات یک پزشک و خبرنگار جزئیات تازه‌ای را در مورد مرگ تراژیک دیگو مارادونا برملا و پرده از نقشه‌ای جنون آمیز برای ربودن قلب دیگو برمی‌دارد.

 

مارادونا نوامبر سال گذشته و در سن ۶۰ سالگی پس از پشت سر گذاشتن یک جراحی مغز بدون هیچگونه عارضه آشکار، جهان فوتبال را در سوگ فرو برد. فوق ستاره استثنایی آلبی‌سلسته و باشگاه ناپولی در دوران نقاهت پس از جراحی، مورد بی‌مهری قرار گرفت و چند روز پایانی عمرش را در انزوای منزل شخصی به سر برد؛ جایی که همچنان تحقیقات در آن در حال پیگیری است و در گزارش مرگ وی به «جمع شدن آب در ریه وی پس از سکته قلبی» اشاره شده است.

 

و حالا درست در رابطه به قلب مارادونا، یک افشاگری زنده تلویزیونی آرژانیتنی‌ها و البته جهانیان را غافلگیر کرده است. «نلسون کاسترو» که به تازگی کتاب «سلامت مارادونا؛ حقیقت ماجرا» را منتشر کرده، جزئیات تازه‌ای در مورد پایان غم‌انگیز مرد دوست‌داشتنی مستطیل سبز به اشتراک گذاشته‌ است. نویسنده این کتاب به اسناد و مصاحبه‌های منتشر نشده شاهدانی که تا به حال صحبت نکرده‌اند، دسترسی پیدا کرده‌است. کاسترو توضیح می‌دهد که اگر شخص دیگری با سابقه پزشکی مشابه مارادونا وجود داشت، «مدت‌ها پیش مرده بود» و اینکه متاسفانه مارادونا «در رابطه با همه چیز نوعی اعتیاد داشته و این اعتیاد برای وی مضر بوده‌است. او به همه چیز معتاد بود.»

 

کلمات و جملاتی که در شبکه ۱۳ آرژانتین پخش شد، بر غم‌انگیز بودن ماجرا افزود؛ «بدن مارادونا از حیث مقاومت، خاص بود زیرا با چنین سابقه‌ای هیچ‌کس دیگر زیاد دوام نمی‌آورد. مشکل این بود که او هرگز خواستار بهبود پایدار نبود.»

 

کاسترو در ادامه با پرسشی صریح روبرو می‌شود؛ «آیا حقیقت دارد که مارادونا بدون قلبش دفن شده است؟»

 

پاسخ مثبت بود و کاسترو علاوه بر این، از نقشه‌ای جنون‌آمیز برای ربودن قلب صاحب ابدی پیراهن شماره ۱۰ پرده برداشت؛ «گروهی از هواداران افراطی باشگاه جیمناسیا(آخرین تیمی که دیگو هدایت آن را برعهده داشت)، نقشه داشتند به محل نگهداری بدن بی‌جان مارادونا حمله کرده و قلب او را بدزدند. این اتفاق نیافتاد زیرا چنین کاری دل شیر می‌خواست اما مشخص شد که چنین نقشه‌ای وجود داشته و در جریان بوده‌ است. قلب او برای بررسی و مطالعه خارج شده بود زیرا تعیین دقیق علت مرگ مارادونا از اهمیت زیادی برخوردار بود و مشخصا اطلاعات تازه این است که او بدون قلب به خاک سپرده شده‌است.»

 

کاسترو در ادامه اضافه کرد که «قلب مارادونا نیم کیلوگرم وزن داشته و خیلی سنگین بوده‌است. وزن معمول قلب ۳۰۰ گرم است اما در بدن او قلب یک قهرمان بوده و این یعنی باید بزرگ‌تر از بقیه باشد! اما این بزرگ بودن دلیل دیگری نیز دارد و آن هم ایست قلبی او است.»

 

این پزشک و خبرنگار در رابطه با تحقیقاتی که مبنای کتاب او بوده‌، توضیح داد: این یک کار گروهی، بسیار گسترده و دشوار بوده زیرا باید به تمام منابع پزشکی که دیگو مجبور به ملاقات با آنان بوده، رجوع می‌کردیم. مستندات موجود است و برای بیوگرافی‌های آینده منبعی قابل اعتماد محسوب می‌شود. هرچند دانستن جزئیات و سابقه بیشتر در مورد مرگ غم‌انگیز و زودهنگام مارادونا تنها افسوس ما را فزونی می‌بخشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------