وزیر ورزش: حذف سرخابی ها از آسیا نتیجه اخبار غلط تریبون دارهای داخلی بود



حمید سجادی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
وزیر ورزش و جوانان، گفت: حذف تیم های پرسپولیس و استقلال از آسیا، نتیجه اخبار غلط تریبیون دارهای داخلی بود.

به گزارش ایسنا، سید حمید سجادی، در جریان سفر خود به بندر مرزی آستارا در جلسه شورای اداری این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، آخرین وضعیت دو تیم سرخابی پایتخت را تشریح و اظهار کرد: پرسپولیس و استقلال تا اوایل اسفند ماه ۱۴۰۰ خصوصی می شوند.

 

وی با بیان اینکه صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران به جام جهانی بسیار مسرت بخش بود، ادامه داد: آنچه را که در دوران مسئولیت بنده در وزارت ورزش و جوانان برای جامعه ورزش خوشایند نبود، خبر حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا بود که نباید اتفاق می افتاد.

 

وی با اشاره به اینکه همه اهل ورزش هستند، ادامه داد: یک سری تکالیف و اسناد و مدارک از سال ۲۰۱۶ بر عهده دو تیم مانده بود که مربوط به دوره ما نبود.

 

وی با تأکید بر اینکه بنده در ۳ شهریور حکم مسئولیت وزارت را بر عهده گرفتم، خاطر نشان کرد: در تاریخ ۶ شهریور متوجه شدیم که دو تیم از آسیا حذف شده اند و خود را مکلف کردیم که برویم و مشکل پیش آمده برای دو تیم را مرتفع کنیم.

 

سجادی، توضیح داد: در همین راستا یک ماه از فدراسیون فرصت گرفتیم و هر کاری کردیم، تکالیف تمام نشد و سپس کمیته بدوی و استیناف آمدند و در رایزنی ها با توجه به اینکه دولت جدید بر سر کار آمده، درخواست اختصاص مهلت سه ماهه دیگر کردیم.

 

وی با بیان اینکه در این سه ماه دو تیم شروع کردند تا مدارک جمع کنند، تصریح کرد: در فاصله ۲۰ روز مانده به پایان مهلت، ضرب العجل ۵ روزه از کمیته کنترل بادی AFC آمد و ما هر کاری را که می توانستیم، کردیم.

 

وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه عده ای از داخل کشور مدام اخبار غلط می گفتند که مدارک مرتبط قلابی است، اضافه کرد: AFC با یک شرکتی به نام اسپرت مدیا طرف قرارداد است که هر اخباری را که در فوتبال آسیا اتفاق می افتد، ترجمه می کند و در اختیار کنفدراسیون آسیا قرار می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه متأسفانه یک سری از مسئولان و دست اندرکاران که تریبون دارند، می گفتند که اطلاعات منتشره غلط و یا جعلی است و یا الفاظی از این دست را بیان کردند، خاطرنشان کرد: آنها غاقل از این بودند که این مطالب ترجمه و به روی میز AFC گذاشته می شود و آنها هم دستور پیگیری را به شرکت زیرمجموعه خود صادر کردند.

 

وی افزود: به همین دلیل برای پاسخ در ضرب العجل ۵ روزه، ۶۵۰ صفحه گزارش آقای صدری، سرپرست سابق پرسپولیس و بیش از ۵۰۰ صفحه هم آقای آجرلو برای استقلال آپلود شد و ما هم فرستادیم.

 

وی با تأکید بر اینکه برای تکلیفی را که از سال ۲۰۱۶ مانده بود، هر چه در توان داشتیم در مدت زمان قرار گرفته در اختیارمان انجام دادیم، یادآور شد: متأسفانه تاکنون رأی صادره برنگشته است.

 

وی اضافه کرد: مالکیت مشترک دو باشگاه را چندین سال بود نتوانستند درست کنند و ما آن را در ۵ روز درست کردیم و به زودی از اواخر بهمن و اوایل اسفند این دو باشگاه خصوصی می شوند.

 

سجادی در بخش دیگر سخنان خود به پروژه های ورزشی در دست احداث کشور اشاره کرد و توضیح داد: این وزارتخانه ۱۱۰۰ پروژه عظیم ورزشی در دست احداث توسعه شرکت دارد که ۲۸۸ پروژه فعال است.

 

وی با اشاره به اینکه برای احداث این تعداد پروژه فعال ۱۱ هزار میلیارد تومان نیاز است، گفت: در سالجاری برای این منظور ۶۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان بالغ بر ۴۱۵۰ پروژه کوچک در دست احداث دارد، افزود: برای تکمیل این پروژه ها هم ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیاز می باشد که با منابع دولتی نمی شود آنها را تمام کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------