آخرین اخبار ورزشی

لیگ برتر انگلیس برابر چلسی ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

توپچی‌ها چلسی را به توپ بستند/ تثبیت صدرنشینی آرسنال

آرسنال در هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس برابر چلسی به یک پیروزی پرگل رسید. به گزارش ایرنا، تیم‌های آرسنال و چلسی از ساعت…

کارشناسی داوری دیدار استقلال و پیکان/ اخراج «سیلوا» مدافع برزیلی استقلال درست بود؟



کارشناسی داوری دیدار استقلال و پیکان،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
نوذر رودنیل معتقد است مدافع برزیلی استقلال به اشتباه اخراج شده است.

"نوذر رودنیل" کارشناس داوری در گفت گو با ایسنا، در خصوص قضاوت مهدوی در دیدار تیم استقلال و پیکان گفت: صحنه به خصوصی در محوطه های جریمه دو تیم پیش نیامد که داور به چالش کشیده شود اما در کل قضاوت مهدوی در این دیدار خوب نبود.

 

وی افزود: او در بعضی از صحنه ها اشتباه هایی را داشت که تاثیرگذار بود. در دقیقه ۲، نباید آفساید مهاجم تیم فوتبال استقلال گرفته می شد و در دقیقه ۵۴، توپ به دست بازیکن پیکان در محوطه جریمه برخورد نکرد و ادامه بازی درست بود. مهم ترین اشتباه داور در اخراج مدافع استقلال بود زیرا آن صحنه یکی از شرایط اخراج مستقیم را نداشت. توپ در اختیار مهاجم پیکان نبود و داور باید کارت زرد به مدافع برزیلی آبی ها نشان می داد.

 

حیدر سلیمانی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره قضاوت سید رضا مهدوی در دیدار استقلال - پیکان اظهار داشت: داور در یکی دو صحنه اشتباه کرد و در دقیقه 35 باید به بازیکن پیکان که پشت محوطه جریمه مرتکب خطا شد، کارت زرد نشان می‌داد. اخراج سیلوا، بحث‌برانگیزترین صحنه مسابقه بود که مهدوی تصمیم درست و شجاعانه‌ای گرفت.

 

وی با بیان اینکه در چنین صحنه‌هایی نباید به شدت خطا توجه کنیم، تصریح کرد: جهت بازیکن پیکان به سمت دروازه بود و مدافعان هم به او نمی‌رسیدند. مهاجم در حال دریبل مدافع استقلال بود که داور می‌توانست تشخیص بدهد به توپ می‌رسد یا خیر. چنین صحنه‌هایی در لیگ برتر ایران نداشتیم و به همین دلیل مورد اعتراض بازیکنان و مربیان قرار گرفت. در مجموع داور دوندگی، مدیریت و قضاوت خوبی داشت.

 

حسین عسگری در گفت‌وگو با فارس در مورد نحوه قضاوت سیدرضا مهدوی در بازی استقلال و پیکان اظهار داشت: داور در مجموع قضاوت خوبی داشت. البته اشتباهاتی هم مرتکب شد ولی این اشتباهات کلیدی و تأثیرگذار نبودند. مهم‌ترین صحنه بازی اخراج مدافع برزیلی استقلال بود که داور در این صحنه تصمیمی سخت اما صحیح گرفت.

 

وی افزود: متأسفانه یکسری از داوران ما به طور کامل قوانین را ا جرا نمی‌کنند اما این داور تصمیم درستی گرفت و اخراج بازیکن استقلال درست بود زیرا مهاجم از مدافع عبور کرده بود. در مجموع هم این داور نمره قابل قبولی می‌گیرد چون اشتباه کلیدی انجام نداد هرچند بعد از 10 نفره شدن استقلال ناخواسته و به خاطر فشار زیادی که به روی او آمد مرتکب اشتباهاتی شد و در اعلام برخی خطاها کوتاهی کرد. اما با توجه به اینکه بازی سنگینی بود و تماشاگران هم روی آن فشار زیادی آوردند این داور نمره قبولی گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------