آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

واکنش نمایندگان اصفهان در خصوص نگاه تبعیض آمیز به سپاهان/ پخش بازی نماینده ایران از شبکه استانی!



دیدار سپاهان و پاختاکور،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
در حالی که تیم فولاد مبارکه سپاهان به عنوان یکی از نمایندگان فوتبال ایران و سفیر این کشور در لیگ قهرمانان آسیا حاضر است، صدا و سیمای ملی ایران بازی این تیم را از شبکه ملی پخش نمی‌کند.

به گزارش ایراسین، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان پس از انجام یک پروسه سخت و طولانی و اخذ مجوز حرفه‌ای به عنوان نائب قهرمان لیگ برتر فوتبال کشور توانست مجوز حضور در رقابت‌های آسیایی را به دست آورد. مجوزی که قهرمان فصل گذشته لیگ برتر یعنی پرسپولیس و رقیب دیرینه این تیم استقلال موفق به اخذ آن نشدند تا مسابقات آسیایی را تلویزیون دنبال کنند.

 

اما گویا صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران اجازه دنبال کردن این رقابت‌ها از تلویزیون را نیز به مخاطبان ایرانی نداده و بازی سپاهان ایران قرار نیست از شبکه سه سیما پخش شود. در حالی که سپاهان در اولین و یکی از حساس‌ترین بازی‌های خود در لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۱:۴۵ امشب، پنجشنبه به مصاف پاختاکور می‌رود، خبری از قرار گرفتن این بازی در جدول پخش شبکه سه سیما نیست و این بازی از شبکه استانی اصفهان پخش خواهد شد.

 

از طرفی بازی دیگر نماینده فوتبال کشورمان یعنی فولاد خوزستان را نیز قرار است شبکه ورزش پخش کند تا هواداران فوتبال در ایران از تماشای بازی سپاهان در یک شبکه سراسری محروم باشند. این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که سازمان لیگ فوتبال ایران هیچگاه بازی‌های استقلال و پرسپولیس را هم‌زمان نمی‌گذراند تا شبکه سوم سیما به عنوان پرمخاطب‌ترین شبکه ایرانی بتواند این بازی‌ها را به صورت کامل پخش کند.

 

در حال حاضر در جدول پخش شبکه سوم سیما در ساعتی که سپاهان بازی دارد، برنامه «زوجی نو» قرار گرفته و خبری از پخش بازی نماینده ایران در این شبکه نیست. این تبعیض آشکار از روز گذشته تاکنون باعث اعتراض هواداران فوتبال و به خصوص طرفداران سپاهان در اقصی نقاط ایران شده است. دامنه این اعتراضات در فضای مجازی به قدری زیاد بوده که فوتبال دوستان دست به دامان صفحه رئیس صدا و سیما شدند و با نظرات خود به این تصمیم صدا و سیما اعتراض کردند.

 

این اتفاقات درحالی رخ داده که محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در تاریخ ۲۳ اسفندماه سال گذشته و در طی یک نامه کتبی خطاب به رئیس صدا و سیما ضمن اعلام برنامه بازی‌های آسیایی سپاهان، خواستار پخش زنده این بازی‌ها از شبکه سوم سیما شده بود.

 

از طرفی علی ناظری، مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان امروز در گفت‌وگویی که با رسانه‌ها داشت تاکید کرد: براساس نامه نگاری انجام شده انتظار داشتیم مطابق سنوات گذشته به سپاهان هم به دید ملی نگاه شود اما عدم پخش دیدار تیم ما مقابل پاختاکور باعث ناراحتی هواداران و مردم خونگرم اصفهان شده است. ما به این مساله بسیار اعتراض داریم. سپاهان نماینده جمهوری اسلامی است اما امروز متوجه شدیم بازی ما در کنداکتور نیست. این اتفاق بر خلاف نگاهی است که مسئولان صداوسیما به تیم‌های دیگر دارند و این نگاه تبعیض آمیز اصلا پذیرش ملی ندارد. چرا رسانه ملی نباید به نماینده کشورمان دید مثبتی نداشته باشد؟ انتظار داریم با سپاهان نیز مثل سایر تیم‌های نماینده ایران در رقابت‌های بین‌المللی رفتار شود.

 

با نزدیک شدن به ساعت برگزاری بازی سپاهان و پاختاکور و عدم واکنش مدیران صدا و سیما به اعتراضات صورت گرفته، دامنه نامه‌نگاری‌ها و اعتراضات گسترده شده و حتی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز به این اتفاق واکنش نشان داده است.

 

امیرحسین بانکی‌پور فرد و زهرا شیخی دو نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بودند که به این اتفاق واکنش نشان دادند. ابتدای بانکی‌پور با ارسال نامه‌ای از رئیس صدا و سیما خواسته که از تداوم رویکرد تبعیض آمیز صدا و سیما که ناشی از رویکرد تمرکزگرا و پایتخت نشین است پرهیز کرده و بازی‌های دو نماینده فوتبال ایران در جام باشگاه‌های آسیا از شبکه سوم پخش شود.

 

دیدار سپاهان و پاختاکور،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

همچنین زهرا شیخی نیز در توییتی نوشته است: بلافاصله پس از اطلاع از عدم پخش دیدار سپاهان به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا از شبکه ۳، موضوع را از دکتر جبلی، رئیس صدا و سیما پیگیری کردم و خواستار رفع تبعیض در نگاه به تیم‌های فوتبال و توجه بیشتر به تیم‌های غیر پایتخت نشین شدم، با نگاه مثبت دکتر جبلی قرار شد شاهد تحول رویکرد صدا و سیما باشیم.

 

دیدار سپاهان و پاختاکور،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

 

***

 

توضیحات مقتدایی درباره عدم پخش بازی سپاهان از شبکه سه

نماینده مردم اصفهان در مجلس درباره عدم پخش بازی سپاهان از شبکه سوم سیما توضیحاتی ارائه داد.

 

عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای در پیامی ویدیویی درباره این اتفاق توضیح داد: در سه نوبت با مدیر شبکه سه تلفنی صحبت داشتم و دقایقی پیش ایشان با من تماس گرفتند و گفتند که به دلیل هم‌زمانی بازی‌های دو نماینده ایران یک بازی از شبکه ورزش و یک بازی از شبکه سه پخش خواهد شد. ایشان همچنین قول دادند که در مرحله بعدی با نگاه ویژه به این مسابقات توجه شود و تیم سپاهان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------