خیانت بزرگ در تاریخ بارسلونا؛ حضور غیرقانونی ۳۰ هزار هوادار فرانکفورت در نیوکمپ/ واکنش تند ژاوی و توضیحات لاپورتا



دیدار بارسلونا و فرانکفورت،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
تعداد زیادی از هواداران آینتراخت فرانکفورت که بدون بلیت به شهر بارسلونا سفر کرده بودند، به لطف هواداران حریف توانستند امشب وارد نوکمپ شوند.

به گزارش ورزش سه، آینتراخت فرانکفورت امشب در یکی از حساس ترین دیدارهای تاریخ این باشگاه میهمان بارسلوناست تا جواز حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا را به دست بیاورد.


بعد از تساوی 1-1 دیدار رفت، بسیاری از هواداران این تیم امیدوار ماندند تا تیم شان بتواند دست به کار بزرگی بزند و با عبور از بارسلونا در نوکمپ راهی چهار تیم پایانی رقابت های امسال لیگ اروپا شود. به همین دلیل، در حالی که باشگاه بارسلونا تنها 5 هزار بلیت به هواداران تیم آلمانی اختصاص داد اما 30 هزار نفر از طرفداران آینتراخت به بارسلونا سفر کردند؛ اتفاقی که به شدت باعث نگرانی باشگاه کاتالانی شد و آنها را به تکاپو انداخت تا مانع از فروش بلیت های این بازی در بازار سیاه شوند؛ اتفاقی که با آغاز بازی امشب مشخص شد در انجام آن ناکام ماندند.


سوت دیدار امشب در حالی به صدا درآمد که 20 هزار نفر از هواداران آینتراخت روی سکوها حضور داشتند و با توجه به صندلی هایی که اشغال کرده بودند، معلوم بود که علاوه بر تهیه بلیت از بازار سیاه، تعداد زیادی از صندلی هایی که مربوط دارندگان بلیت های فصلی بارساست را نیز خریده‌اند.


در واقع این امکانی است که از دوره قبلی ریاست لاپورتا در باشگاه بارسلونا فعال شده و دارندگان بلیت های فصلی در صورتی که نخواهند برای یک دیدار به ورزشگاه بروند، می توانند بلیت آن دیدار خاص را بفروشند تا بازی های بارسلونا همیشه با حداکثر ظرفیت برگزار شود؛ امکانی که امشب هواداران فرانکفورت به خوبی از آن استفاده کردند و البته هواداران بارسلونا هم بدون اینکه نگران متضرر شدن تیم شان از این اتفاق باشند، آنها را به آرزوی‌شان رساندند.


تیم فرانکفورت هم از این اتفاق بیشترین بهره را برد و در همان نیمه اول دو بار دروازه بارسلونا را باز کرد تا احتمالا یک شگفتی بزرگ امشب در لیگ اروپا رقم بخورد.

 

دیدار بارسلونا و فرانکفورت،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
دیدار بارسلونا و فرانکفورت،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

 

واکنش لاپورتا به اتفاقات بازی بارسلونا و شرایط خاص هواداران در نیوکمپ

خوان لاپورتا پس از شکست سه بر دو بارسلونا برابر اینتراخت فرانکفورت در نیوکمپ با بارسا تی وی مصاحبه کرد.

 

به گزارش فوتبالی و به نقل از شبکه تلویزیونی بارسا تی وی، خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونای اسپانیا بعد از پایان بازی شب گذشته این تیم برابر فرانکفورت آلمان و در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌ها، به حضور بی‌شمار هواداران اینتراخت فرانکفورت که از طریق غیرقانونی اقدام به تهیه بلیط این مسابقه کرده بودند، واکنش نشان داد. لاپورتا درباره نتیجه بازی گفت: "ما برنده نشدیم و باید این را قبول کنیم. چنین چیزی در فوتبال رخ می‌دهد. ناراحت و عصبانی هستیم اما باید ادامه دهیم و برای لیگ بجنگیم."

 

رئیس بارسلونا درباره کثرت هواداران اینتراخت فرانکفورت در نیوکمپ چنین گفت: "نگران کننده‌ترین چیزی بود که اتفاق افتاد و مایه شرمساری بود. نباید تکرار شود. اطلاعات خوبی داریم و باید بررسی کنیم و اقدام خواهیم کرد. چیزی که اتفاق افتاد ظالمانه و شرم‌آور بود."

 

لاپورتا در پاسخ به این سؤال که بارسلونا در واکنش به این قضیه چه کار خواهد کرد، گفت: "در آن زمان امکان این‌که جلویش را بگیریم نبود؛ با این حال، از این پس محدودیت‌های بیشتری می‌گذاریم و سخت‌گیری بیشتری اعمال خواهیم کرد. ما اطلاعات امنیتی و بلیط‌ها را داریم. این اتفاق نباید رخ می‌داد. ما بررسی می‌کنیم. به عنوان یک بارسایی، از دیدن این‌که هواداران رقیب بیشتر از هواداران خودمان بودند، شرمنده هستم. احساس شرمندگی می‌کنم و از این اتفاق متأسفم."

 

از لاپورتا پرسیده شد که ژاوی گفته که شگفت زده شده؛ آیا فکر می‌کنید که این ماجرا روی بازیکنان هم اثر گذاشته، گفت: "چیزی که ژاوی گفت را درک می‌کنم. او کاملاً درست گفت. همه ما را تحت تأثیر قرار داد و این وضعیتی غیر عادی بود. با توجه به شرایط خاص و اطلاعاتی که به دست ما رسیده، آن‌ها را بررسی می‌کنیم. اقداماتی انجام می‌دهیم تا تکرار نشود زیرا موضوع جدی است."

 

لاپورتا در پایان صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری یک بازی دیگر برابر کادیز در نیوکمپ در هفته آینده گفت: "بله، باید حرکت کنیم. با کادیز بازی داریم و از هواداران می‌خواهم به ورزشگاه بیایند و حمایت کنند."

 

اعتراض ژاوی به حضور پرتعداد هواداران آلمانی در نوکمپ
ژاوی، سرمربی بارسلونا، پس از شکست 3-2 تیمش مقابل آینتراخت فرانکفورت و حذف از لیگ اروپا، از حضور تعداد زیاد هواداران حریف در نوکمپ ابراز ناراحتی کرد.

 

 آبی و اناری ها که در دیدار رفت در خانه فرانکفورت به تساوی 1-1 رسیده بودند، انتظار داشتند که در دیدار امشب در خانه با حمایت هواداران خودی به برتری دست پیدا کنند اما این طرفداران تیم آلمانی بودند که بخش زیادی از ورزشگاه را تصرف خود درآوردند و کمک کردند تا تیم شان به یک پیروزی تاریخی برسد و راهی نیمه نهایی لیگ اروپا شود؛ اتفاقی که باعث ناراحتی ژاوی شد.


او به خبرنگاران گفت:" انتظار داشتیم 80-70 هزار هوادار بارسا در ورزشگاه باشند اما این طور نبود. این بازی شبیه به فینال شد. این به خاطر محاسبه اشتباه ما بود. باشگاه باید بررسی کند که چه اتفاق افتاد."

 

ژاوی همچنین در مورد عملکرد شاگردانش گفت:" آنچه ما انجام دادیم، کافی نبود؛ هرچند در دقایق پایانی فوق العاده بودیم. نمی دانستیم که به چه شکلی بهترین بازی مان را ارائه بدهیم. آنها صاحب پنالتی ای شدند که نمی دانم درست بود یا نه. سپس آنها با یک گل فوق العاده بازی را 2-0 کردند و روی گل سوم هم ما اشتباه کردیم. پس از آن ما تلاش کردیم اما دائما ناکام بودیم. 

 

این ناکامی بزرگی است اما فرانکفورت شایسته صعود بود. ما خوب نبودیم و بازی ای که باید ارائه می کردیم را ارائه ندادیم. ما توپ و میدان را در اختیار داشتیم اما نتوانستیم فضایی که برای ضربه زدن لازم بود را پیدا کنیم. این یک بازی اروپایی بود و وقتی اینطور بازی می کنیم، تاوانش را می دهید. حالا باید روی لالیگا تمرکز کنیم." 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------