جشنواره گل پاری‌‌سن‌ژرمن در شب جشن تمدید امباپه/ شکست یوونتوس و قهرمانی لایپزیگ در جام حذفی آلمان



تیم پاری سن ژرمن،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
هفته سی‌و‌هشتم لوشامپیونه فرانسه با مشخص شدن تکلیف سهمیه رقابت‌های اروپایی فصل آینده و چهره تیم‌های سقوط کننده به دسته دوم به پایان رسید.

به گزارش تسنیم، پرونده رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال فرانسه موسوم به لوشامپیونه، شب گذشته (شنبه) با برگزاری 10 بازی همزمان در هفته سی‌و‌هشتم و پایانی این مسابقات بسته شد که در مهمترین بازی تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن قهرمان زودهنگام رقابت‌ها، در ورزشگاه پارک دو پرنس میهمانش تیم متز را با نتیجه 5 بر صفر در هم کوبید.

 

PSG دقایقی پس از اعلام رسمی خبر تمدید سه ساله قرارداد کیلیان امباپه به میدان رفت و جشن پیروزی‌اش در رقابت با رئال مادرید برای حفظ ستاره فرانسوی خود را با جشنواره‌ای از گل به راه انداخت که اتفاقاً امباپه در آن هت‌تریک کرد. او در دقایق 24، 28 و 50 گل‌های خود را به ثمر رساند. به جز امباپه، نیمار در دقیقه 31 و آنخل دی‌ماریا در دقیقه 67 نیز گلزنی کردند تا حسن ختام فصل توأم با قهرمانی PSG یک برد پرگل باشد. این در حالی بود که تیم متز از دقیقه 58 با اخراج بوبکر ترائوره 10 نفره بازی می‌کرد. با این نتیجه بیست‌و‌ششمین برد فصل پاریسی‌ها رقم خورد و آنها با 86 امتیاز - 15 امتیاز اختلاف نسبت به مارسی رده دومی - فصل را به پایان رساندند.

 

در سایر بازی‌ها نتایج زیر رقم خورد:

برس 2 - بوردو 4

کلرمون فوت یک - لیون 2

لانس 2 - موناکو 2

مارسی 4 - استراسبورگ صفر

لوریان یک - تروا یک

لیل 2 - رن 2

آنژی 2 - مون‌پولیه صفر

نانت یک - سن‌اتین یک

رمس 2 - نیس 3

 

با پایان یافتن فصل 22-2021 لوشامپیونه چهره تمامی تیم‌های راه یافته به رقابت‌های اروپایی فصل آینده و تیم‌های سقوط‌کننده به دسته دوم مشخص شد.

 

در بالای جدول پاری‌سن‌ژرمن و مارسی به عنوان قهرمان و نایب قهرمان سهمیه لیگ قهرمانان کسب کردند و موناکوی رده سومی سهمیه لیگ اروپا گرفت. رن رده چهارمی نیز مستقیماً به مرحله گروهی فصل آینده لیگ کنفرانس اروپا خواهد رفت و نیس رده پنجمی به پلی‌آف لیگ کنفرانس می‌رود. این در حالی است که تیم رده نهمی نانت هم به دلیل قهرمانی در جام حذفی فرانسه، فصل آینده در رقابت‌های لیگ اروپا حضور خواهد داشت.

 

در پایین جدول لوشامپیونه نیز تیم‌های بوردو و متز هر دو با 31 امتیاز و برحسب تفاضل گل به ترتیب در رده‌های بیستم و نوزدهم قرار گرفتند و به دسته دوم سقوط کردند. سن‌اتین اما به لطف یک امتیازی که از نانت گرفت 32 امتیازی شد و در رده هجدهم ایستاد تا هنوز این شانس را داشته باشد که با غلبه بر تیم سوم لیگ دسته دوم فرانسه در بازی پلی‌آف، بقای خود را در لوشامپیونه تضمین کند.

 

***

 

شکست یوونتوس و آتالانتا و توقف لاتزیو در هفته پایانی مسابقات/ وداع جنوا با قبول یک شکست خانگی

بانوی پیر و آبی‌و‌مشکی‌پوشان برگامو فصل جاری سری A را با قبول شکست به پایان رساندند.

 

در ادامه دیدارهای روز نخست از هفته آخر سری A ایتالیا، شب گذشته (شنبه) سه بازی انجام شد که در مهمترین آنها تیم فوتبال یوونتوس با نتیجه 2 بر صفر مغلوب میزبان خود فیورنتینا شد. گل نخست این بازی را آلفرد دانکن در دقیقه 1+45 به ثمر رساند و دومین گل را هم نیکولاس گونسالس در دقیقه 2+90 وارد دروازه یووه کرد. با این نتیجه هشتمین باخت فصل بانوی پیر رقم خورد و این تیم با 70 امتیاز و در جایگاه چهارم جدول به کار خود در این فصل پایان داد. فیورنتینا اما با کسب این پیروزی 62 امتیازی شد و به‌عنوان تیم هفتم جدول سهمیه لیگ کنفرانس اروپا را کسب کرد.

 

براساس این گزارش، در بازی‌ همزمان تیم فوتبال آتالانتا در خانه با نتیجه یک بر صفر مغلوب امپولی شد. لئو استولاچ در دقیقه 79 تنها گل این بازی را به ثمر رساند. با این نتیجه نیز آتالانتا با 59 امتیاز در رده هشتم و امپولی با 41 امتیاز در رده چهاردهم فصل را به انتها رساندند.

 

در سومین بازی نیز لاتزیو در ورزشگاه المپیکو مقابل میهمانش هلاس ورونا به تساوی 3-3 رضایت داد. جووانی سیمئونه در دقیقه 6، کوین لازانیا در دقیقه 14 و مارتین هونگلا در دقیقه 76 گل‌های هلاس ورونا را به ثمر رساندند و جوانه کابرال در دقیقه 16، فلیپه اندرسون در دقیقه 20 و پدرو رودریگس در دقیقه 62 برای لاتزیو گلزنی کردند. لاتزیو با این نتیجه 64 امتیازی شد و بالاتر از رقیب همشهری‌اش رم در رده پنجم جدول به کار خود پایان داد. هلاس ورونا نیز با 53 امتیاز، در رده نهم قرار گرفت.

 

پرونده فصل 22-2021 سری A امروز با برگزاری پنج بازی دیگر بسته می‌شود که در مهمترین آنها تیم‌های میلان و اینتر از ساعت 20:30 به وقت تهران به ترتیب مقابل ساسولو و سامپدوریا به میدان می‌روند. میلان با کسب یک امتیاز از این بازی خارج از خانه قهرمان می‌شود و تنها شکستش در صورت پیروزی اینتر، باعث قهرمانی نراتزوری خواهد شد.

 

جنوا تیم نوزدهم جدول رده‌بندی که پیش از این سقوطش به سری B قطعی شده بود، در خانه با نتیجه یک بر صفر به بولونیا باخت.

 

موسی باروو در دقیقه 66 تنها گل این بازی را زد، گلی که منجر به 46 امتیازی شده بولونیا و صعود این تیم به رده دوازدهم جدول و باقی ماندن جنوا با 28 امتیاز در رده ماقبل آخر جدول شد.

 

***

 

جام حذفی آلمان| لایپزیگ ۹ نفره در ضربات پنالتی قهرمان شد

پرونده رقابت‌های جام حذفی آلمان در فصل ۲۲-۲۰۲۱ با پیروزی تیم فوتبال لایپزیگ مقابل فرایبورگ در ضربات پنالتی بازی فینال این مسابقات بسته شد.

 

دیدار فینال رقابت‌های جام حذفی فوتبال آلمان موسوم به دی‌اف‌بی پوکال شب گذشته (شنبه) میان تیم‌های فرایبورگ و لایپزیگ در ورزشگاه المپیک شهر برلین برگزار شد که این بازی پس از تساوی یک - یک در وقت‌های عادی و اضافه، در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 2 به سود لایپزیگ خاتمه یافت.

 

در این بازی ابتدا ماکسیمیلیان اگراشتاین در دقیقه 19 تیم فرایبورگ را پیش انداخت. کار لایپزیگ برای بازگشت به بازی با اخراج مدافع این تیم مارسل هالستنبرگ در دقیقه 57 بسیار سخت شد اما 10 نفره شدن مانع از تحقق این هدف برای شاگردان دومنیکو تدسکو نشد و آنها در دقیقه 76 با گلی که کریستوفر انکونکو به ثمر رساندند کار را به تساوی کشاندند.

 

به این ترتیب بازی با تساوی یک - یک در وقت‌های عادی به پایان رسید و نبرد دو تیم به وقت‌های اضافه کشیده شد جایی که مهمترین اتفاق آن 9 نفره شدن لایپزیگ با اخراج دیگر بازی این تیم کوین کمپل در دقیقه 118 بود. از این رو ضیافت پنالتی‌ها تعیین‌کننده تیم برنده شد و این تیم لایپزیگ بود که با نتیجه 4 بر 2 بر فرایبورگ غلبه کرد و برای اولین بار در تاریخ خود قهرمان این تورنمنت شد.

 

در پنالتی‌ها در حالی که لایپزیگ هر چهار ضربه‌اش را به گل تبدیل کرد، فرایبورگ ضربات دوم و چهارمش را از دست داد.

 

***

 

والنسیا با پیروزی خانگی فصل را به پایان رساند

خفاش‌های اسپانیا با کسب یک پیروزی برابر سلتاویگو به کار خود در فصل ۲۲-۲۰۲۱ لالیگا پایان دادند.

 

در چارچوب دیدارهای هفته سی‌و‌هشتم و پایانی لالیگای اسپانیا، امشب (شنبه) تیم فوتبال والنسیا با نتیجه 2 بر صفر از سد سلتاویگو گذشت.

 

ماکسیمیلیانو گومس گونسالس در دقیقه 28 و نستو آرائوخو در دقیقه 60 (گل به خودی)، گل‌های خفاش‌ها را در این بازی به ثمر رساندند.

 

والنسیا با این نتیجه 48 امتیازی شد و به رده نهم جدول صعود کرد، اما ماندنش در این جایگاه به نتیجه بازی فردا شب اوساسونای رده دهمی در دیدار خانگی‌ برابر مایورکا بستگی دارد.

 

سلتاویگو هم که برای شانزدهمین بار در این فصل تن به شکست داد،  46 امتیازی ماند و به رده یازدهم سقوط کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------