نکونام: استقلال به من پیشنهاد نداده است/ شرایطم در فولاد عالیست و خیلی خوشحالم



نکونام،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
نکونام درباره اینکه که اگر شرایط در فولاد فراهم نشود و به شما پیشنهاد دهند به استقلال می روید؟ تصریح کرد: پیشنهاد به من نشده است و اینکه شما می گوید به من هم گفته اند دوستان این صحبت‌ها را داشته اند اما هیچ کسی از استقلال پیشنهاد نداده است.

به گزارش فارس، جواد نکونام بعد از آخرین بازی لیگ برتر و تساوی مقابل شهرخودرو در نشست خبری، اظهار داشت: لیگ سخت و فرسایشی داشتیم اما به همه بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم. باتوجه به اینکه ما در لیگ قهرمانان هم حضور داشتیم، لیگ برای ما فرسایشی بود.

 

*امسال لیگ سخت و پرفشاری داشتیم

سرمربی تیم فوتبال فولاد، خاطرنشان کرد: امسال لیگ سخت و پرفشاری را داشتیم. چون من از ابتدای لیگ در فولاد نبودم و بعد از چند هفته آمدم، پنجره نقل و انتقالات هم بسته بود که نتوانستیم بازیکن بگیریم.

 

*در نیم فصل دوم عملکرد خیلی خوبی داشتیم

نکونام در ادامه صحبت‌هایش گفت: بازیکنان ما کار بسیار بزرگی انجام دادند. اگر نیم فصل اول بازیکنانی که گرفته بودیم را می‌توانستیم اضافه کنیم قطعا جایگاه بالاتری داشتیم. همانطور که خودتان می‌دانید و دیدید تیم ما نیم فصل دوم عملکرد خیلی خوبی داشت. حتی فکر می کنم اگر امروز بازی را می بردیم در نیمه‌های اول حداقل قهرمانی برای ما به دست می‌آمد و می‌توانستیم در لیگ پرفشار مدعی باشیم.

 

*سوپرکاپ و صعود در لیگ قهرمانان را قول دادم و به آن عمل کردم

سرمربی فولاد افزود: نیم فصل اول زمانی آمدم که ۵ بازیکن از ما جدا شده بودند. یار نمی توانستیم بگیریم و شرایط بسیار سختی را داشتیم با این که دیر آمدم اما تیم ما پیشرفت کرد. جایگاه‌مان بهتر شد و توانستیم سوپرکاپ را که قول داده بودیم و جام باشگاه‌ها را که قول صعود دادیم، انجام دهیم.

 

نکونام همچنین با بیان اینکه فولاد سال سختی داشت، عنوان کرد: به بازیکنان خسته نباشید می‌گویم، آنها کار پرفشاری داشتند. بازیکنانی که نیم فصل اضافه شدند شاید خیلی‌ها خوب نتوانستند از آنها استفاده و از توانایی مهره ها استفاده کنند. ما توانستیم از توانایی بازیکنانی که به تیم آوردیم استفاده کنیم.

 

*ساعت 11 صبح امروز نمی توانستیم قرار است کجا بازی کنیم

وی اشاره‌ای به بازی‌های لیگ در کرج، گفت: من خودم چند سال در کرج زندگی کرده ام. این که لیگ اینجا برگزار می‌شود، خنده دار است. چرا که وقتی ما اشتباه می‌کنیم ما را جریمه می کنند اشکالی ندارد. الان با این برنامه ریزی چه کسی می خواهد فوتبال ایران را جریمه کند؟ ما امروز ساعت ۱۱ صبح نمی‌دانستیم کجا قرار است بازی کنیم. به خاطر تعطیلات این چند روز مردم مسافرت که دلخوشی‌شان است دوست دارند انجام دهند، تیم ما ساعت ۲ از هتل بیرون زده است، در ترافیک ماندیم تا به اینجا برسیم ساعت ۴ بعدازظهر بود. نمی دانم چه کسی باید جواب دهد؟ ما صحبت کردیم و قرار شد اگر بازی به هفته آخر کشیده نشود بازی را در تهران برگزار کنند ما هم گفتیم حاضریم هزینه‌ها را تقبل کنیم تا تیم حریف اهواز بیاید همان طور که فجر انجام داد، برای ما نمی‌شود اما برای فجر می‌شود.

 

*در رختکن کولر داشتیم اما گفتند موتور آن را برده اند!

سرمربی فولاد ادامه داد: گفتیم حداقل بازی تهران برگزار شود چرا که به خاطر امکانات بازی در کرج بسیار سخت است. نگاه به این زمینه چمن سبز نکنید ما در رختکن کولر داشتیم گفتند موتور آن را برده‌اند و روشن نمی شود می‌گوییم سرویس بهداشتی مشکل دارد و لوله ها آب می دهد می گویند نداریم. چیزهایی که در لیگ حرفه‌ای ما خنده‌دار است، نگوییم لیگ حرفه‌ای، لیگی برگزار می‌کنیم که به خاطر بازیکنان و جوانانی که داریم انجام می‌شود. شرایط لیگ افتضاح بود. معلوم نشد بالاخره بازی ها با تماشاگر است یا بدون تماشاگر؟ اتفاقاتی که افتاد برای فوتبال ما واقعاً خنده دار است، امیدوارم این سالی که داشتیم دیگر تکرار نشود چرا که فوتبال باشگاهی و ملی آشی شده بود که هر کسی می رسید آن را هم می‌زد تا حاجتش برآورده شود.

 

*شرایط در فولاد عالی است؛ سال گذشته هم با استقلال صحبت کرده بودم

نکونام درباره اینکه در این چند روز صحبت شده مبنی بر حضور شما در استقلال و رابطه خوب شما با آجورلو که به این شایعه دامن زده نکونام سرمربی آینده استقلال است و اینکه شرایط کمی در فولاد سخت است، تصریح کرد: چرا سخت است؟ شرایط خدارا شکر در فولاد عالی است و مشکلات جای دیگر است. من سال گذشته قبل از فصل با باشگاه استقلال هم صحبت کرده بودم اما گفته بودم من یک پروژه و برنامه دارم که باید یکی یکی کارهای خودم را انجام دهم. شما می دانید من از دستیار دوم - سوم شروع کردم تا در لیگ یک مربیگری کنم، تیم به لیگ برتر آمد، بعد از آن هم آنجا ادامه دادم.

 

*مربی نیستم که نسنجیده عمل کنم و جلو بروم

وی افزود: به فولاد آمدم و شروع کردیم به ساختن یک تیم. این ها را کنار هم بگذارید می بینید قطعاً برنامه‌ای هست چون من بدون برنامه کار نمی کنم. دو سال قبل هم همین برنامه اتفاق افتاد، من در تیم فولاد بودم که به من زنگ زدند و گفتند بیا با ما قرارداد ببند اما من باز هم این کار را نکردم چرا که مربی نیستم که نسنجیده عمل کنم و جلو بروم.

 

*آرزوی هر کسی است که سرمربی استقلال و تیم ملی باشد

نکونام گفت: الان هم طبیعی است من گزینه باشم آرزوی هر کسی است که سرمربی استقلال و تیم ملی باشد، اینها آرزوی هر مربی است اما من در فولاد کاملاً خوشحال هستم. این شرایط برای من بسیار خوب است، شرایط تیم و باشگاه خوب است، ایراد ما این بود که دو سال پنجره نقل و انتقالات بسته بود، وقتی باز شد نیم فصل بود که شما می دانید در نیم فصل بازیکن گرفتن سخت است. 

 

* لیست اولیه به فولاد دادم و بعد از تعطیلات لیست دوم را خواهم داد

وی خاطرنشان کرد: من با مسئولان باشگاه صحبت کردم، لیست اولیه را دادم‌، چون تعطیلات است و می خواهم بعد از این فصل پرفشار به تعطیلات بروم لیست دوم را به باشگاه می دهم بازیکنانی که می خواهند تمدید کنند. یک هفته وقت داریم تمام این کارها انجام شود، به باشگاه اعلام کردم. اگر بتوانند برنامه ای که داریم رو به جلو حرکت کنیم، برنامه ای داشته باشیم که مدعی باشد و بتوانیم با تیم هایی که هزینه های زیاد انجام می دهند رقابت کنیم خوشحال می شوم با تمام وجود این کار را انجام دهم، به این خاطر که جایگاه باشگاه فولاد را در این چند سال دیدید. تیم و باشگاه قابل احترام است اما نیاز به نفرات و مهره هایی داریم که بتوانیم یک گام به جلو برداریم.

 

*شرایط فراهم شد یک تیم قلدر آماده می کنیم

سرمربی فولاد یادآور شد: برنامه‌ای برای این کار ندارم، من برنامه دارم و دوست دارم رو به جلو حرکت کنم اگر شرایط فراهم شود یک تیم خوب مقتدر و قلدر برای فصل بعد آماده می کنیم.

 

*پیشنهادی از استقلال به من نشده است

وی در پاسخ به این سوال که اگر شرایط فراهم نشود و به شما پیشنهاد دهند به استقلال می روید؟ تصریح کرد: پیشنهاد به من نشده است و اینکه شما می گوید به من هم گفته اند دوستان این صحبت‌ها را داشته اند اما هیچ کسی پیشنهاد نداده است قطعاً استقلال سرمربی دارد اگر نداشته باشد هیچ پیشنهادی به من نشده است که بخواهم درباره آن صحبت کنم یا جواب شما را بدهم.

 

*باید ببینم سیاست باشگاه چیست

سرمربی فولاد در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید اگر بازیکنانی که می خواهید تمدید نکنند شرایط فرق می کند مثلاً پاتوسی را باشگاه دیگری می خواهد، خاطرنشان کرد: سیاست باشگاه ما این است که یک تیم خوب با کیفیت بهتر و بازیکنان سطح بالا برای لیگ آینده داشته باشیم اما اگر نتوانیم بازیکنانمان را حفظ کنیم یا آن‌هایی را که مد نظر است جذب کنیم باید ببینیم سیاست باشگاه چیست. من چندین بار این را گفته‌ام سال اول که به باشگاه آمدم در قرارداد ذکر شد اگر جزء ۷ تیم اول باشیم موفقیت بزرگی است اما همان سال سوم شدیم. من تنهایی نمی توانم این کار را انجام دهم، بازیکنان و مدیریت زحمت می کشند اینکه من خودم بخواهم کاری انجام دهم خیر، باید برنامه‌ریزی کنیم.  بازیکنانی را که نیاز است حفظ کنیم، بازیکنانی را که تیم های دیگر خواهان جذب آنها هستند بگیریم و برای لیگ بعد آماده کنیم.

 

*تایید جلسه با گرشاسبی

وی درباره اینکه شما شب گذشته با گرشاسبی جلسه داشتید؛ گفت: بله این جلسه مربوط به بازیکنانی که می خواهیم، قرارداد بازیکنان و موارد مختلف بود که در مورد آنها بحث شد.

 

* برخی حرف ها شیطنت است و مردم باهوش هستند

نکونام در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید قویا این موضوع مطرح می‌شود که سرمربی آینده استقلال نکونام است و با سعید صادقی هم صحبت شده و مجری به این موضوع اشاره کرده، تصریح کرد: آن مجری اگر دوست دارد اول بگوید چه کسی این اسم را مطرح کرده است؟ یک سری کارها در فوتبال ما مشخص است، فردی را که می خواهند بسوزانند خیلی زود نام او را مطرح می‌کنند. اشکالی ندارد بگویند از فلان جا به ما این موضوع را گفته‌اند. یک حرف اشتباهی زده شد چرا که من در هتل بودم، تیم ما بازی داشت. تمام برنامه مشخص است شبی که این موضوع مطرح شد کسی دنبال سرمربی نبود اینها شیطنت است. مردم باهوش هستند و خودشان می‌دانند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------