موی‌تای قهرمانی جهان | پایان خوش ملی‌پوشان ایران با کسب ۱۸ مدال رنگارنگ



موی‌تای قهرمانی جهان،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
نماینده موی‌تای ایران در رقابت‌های جهانی ابوظبی مدال خوشرنگ طلا را به نام خود ضرب کرد تا پرونده تیم اعزامی کشورمان در این دوره از پیکارها با ۱۸ مدال رنگارنگ و کسب جایگاه دهم بسته شود.

به گزارش تسنیم،  امروز (شنبه 14 خرداد) در آخرین روز پیکارهای جهانی موی‌تای ابوظبی، رقابت‌های پایانی اوزان مختلف رده سنی بزرگسالان برگزار شد که ابتدا در فینال وزن 63.5- کیلوگرم، مسعود عبدالمالکی برابر "سوراویت سوک سانگوان" از تایلند، پس از سه راند سنگین و نفسگیر، با نتیجه 28 بر 29 صاحب برتری شد تا با شایستگی، مدال طلای این وزن را به خود اختصاص دهد. با این مدال تیم ایران کارش را با کسب 18 مدال رنگارنگ خاتمه داد.

 

عبدالمالکی برای رسیدن به فینال، حریفانی از ترکمنستان، استرالیا، آمریکا و سوئد را پشت سر گذاشته بود.

 

در دیگر دیدار نهایی امروز و در وزن 54- کیلوگرم، یاسر پرمهر که پیش از این موی تای کارانی از عراق و ترکیه را شکست داده بود،  جدالی دشوار و پرحاشیه را برابر "علی سریک" برگزار کرد که در نهایت و با وجود برتری ورزشکار خوزستانی کشورمان ، در کمال ناباوری و با نتیجه 28 بر 29، دست حریف قزاق به عنوان فرد پیروز بالا رفت تا ایران از یک مدال طلای مسلم محروم شود. این رقابت با اعتراض شدید کادر فنی و بازیکن کشورمان همراه بود.

 

و سرانجام در وزن 75+ کیلوگرم زنان، سمیرا فتحی پس از یک راند مبارزه با قبول شکست برابر لوچیا بیلوبرک از کرواسی، به مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی این مسابقات بسنده کرد.

 

در رده‌بندی نهایی این مسابقات و در مجموع دو بخش مردان و زنان، تایلند با 8 طلا، 5 نقره و 2 برنز قهرمان شد، میزبان یعنی امارات با 5 طلا، 4 نقره و 3 برنز به عنوان نایب قهرمانی رسید و مراکش با 5 طلا، 2 نقره و 6 برنز در جایگاه سوم قرار گرفت. تیم های ترکیه، سوئد،  کرواسی و مالزی به ترتیب در جایگاه چهارم تا هفتم مسابقات ایستادند.

 

تیم کشورمان نیز با کسب 2 مدال طلا، 4 نقره و 12 برنز بالاتر از تیم‌هایی چون فرانسه، مصر و آمریکا، در جایگاه دهم جدول رده بندی ایستاد.

 

برای کشورمان در این مسابقات، مسعود عبدالمالکی و فاطمه حسینی دو مدال طلا، یاسر پرمهر، مهرداد خان زاده، صبا چناری و سمیرا فتحی، چهار مدال نقره و بهنام صفری، صابر سعیدی، حمیدرضا کردآبادی، علیرضا زینعلی، پروانه محمودی، فائزه افضلی، ترنم احمدی، مبینا میرزاپور، ندا کوثری، سیما نیکنام، آرمیتا سلیمانی و ریحانه سعیدی 12 مدال برنزکسب کردند.

 

مراسم اهدای مدال طلای فاطمه حسینی توسط حسین حیدری سفیر ایران در امارات و مدال نقره یاسر پرمهر بوسیله جواد نصیری رییس فدراسیون غیردولتی موی تای ایران، عضو شورای ریاست IFMA و نایب رییس فدراسیون آسیایی موی تای FAMA  به ایشان انجام شد.

 

هدایت تیم مردان بزرگسال ایران را مرتضی علی پناهی به عنوان سرمربی و مرتضی عزتی به عنوان مربی برعهده داشتند. همچنین در رده سنی امید، یوسف سلطانی به عنوان سرمربی و هادی محمد زاده به عنوان مربی در ترکیب کادر فنی حضور داشتند.

 

در بخش بانوان هم طاهره تنها، سرمربیگری تیم بزرگسالان و مستانه سیف آبادی هدایت تیم امید را به عنوان سرمربی برعهده داشتند. ضمن آنکه زهرا الهی نیز در ترکیب کادر فنی تیم امید به عنوان مربی حضور داشت.

 

بهزاد رخنه، مجید خواجه وند نیک، صادق همایی نژاد، علی غفاری، آذر میرزایی، سمیرا داوری و صدیقه خورشیدی، به عنوان نمایندگان داوری ایران در این پیکارها به قضاوت پرداختند.

 

تیم اعزامی موی تای کشورمان پس از کسب این نتیجه فردا (یکشنبه 15 خرداد) از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) وارد کشور می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------