آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ترکیب پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان مشخص شد(هفته بیست و چهارم لیگ بیست و سوم)

ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس برای دیدار امروز با صنعت نفت آبادان مشخص شد که طبق پیش بینی ها سرمربی برزیلی تغییری در ترکیب…

علی مرادی اسیر توهم توطئه



علی مرادی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

روزنامه شرق نوشت: شرایط در فدراسیون وزنه‌برداری ایران بحرانی است؛ اگرچه مسئولان این فدراسیون و در رأس آنها علی مرادی، رئیس این نهاد، سعی در عادی‌جلوه‌دادن شرایط دارند ولی هیچ‌چیز عادی‌ای در این فدراسیون دیده نمی‌شود. علی مرادی که رفت و برگشتی به صندلی ریاست این فدراسیون داشته، به دلیل برخی مسائل از جمله شک‌و‌شبهه درباره بازنشسته‌بودنش زیر تیغ است. در کنار این موضوع، پناهندگی و مهاجرت ورزنه‌برداران زن ایران هم او را به حاشیه جدیدی برد.

 

او هنوز از شوک این موضوع بیرون نیامده که حالا اردوی تیم ملی بزرگسالان ایران هم به دلیل شرایط فاجعه‌باری که ملی‌پوشان تعدادی از آنها را برشمرده‌اند، تعطیل شده است. اکنون و در‌حالی‌که وزنه‌برداران ایرانی باید خود را مهیای حضور در رقابت‌های کشورهای اسلامی کنند، آنها به دلیل نداشتن امکانات، اردو را ترک کرده‌اند. منتقدان هم به علی مرادی تاخته و می‌گویند او صلاحیت ماندن بر صندلی ریاست این فدراسیون را ندارد. مرادی ولی در اقدامی که شبیه به فرار رو‌به‌جلو است، منتقدانش را شورشی خوانده و مباحثی را جدیدا مطرح کرده که بیش از آنکه واقعی باشد شبیه به شکل‌گیری یک توهم توطئه در ذهن اوست. رئیس فدراسیون وزنه‌برداری چند روز پیش خودش را با مرحوم دهداری مقایسه کرده و گفته که با او نامهربانی شده است. در شرایطی که ملی‌پوشان وزنه‌برداری، غذا و جای خواب مناسب نداشته‌اند، مرادی در اقدامی عجیب، سرمربی تیم ملی را از کار برکنار کرده و برخلاف آنچه از اعضای تیم ملی به گوش می‌رسد، می‌گوید این جدایی دوستانه بوده است. در‌واقع علی مرادی به‌جای آنکه مشکلات را حل کند، صورت‌مسئله را پاک کرده است.

 

او همین روز گذشته هم در جمع خبرنگاران حاضر شد و دوباره مسائل عجیبی را بیان کرد که نشان می‌دهد رئیس صندلی‌اش را به هر چیز دیگری ترجیح می‌دهد. مرادی در بخشی از صحبت‌هایش که به مشکلات ملی‌پوشان مربوط می‌شود، گفته همه‌چیز درست شده و شرایط بهتر از قبل است. «بحث آب گرم استادیوم آزادی و چیلر استادیوم به فدراسیون وزنه‌برداری مربوط نیست. خراب شده بود و حالا دیروز بعد از چند مدت درست شد. ورزشکاران انتظار داشتند که اینها زودتر از این درست می‌شد. بحث تغذیه بوده که درست شده است. بحث مکمل‌های غذایی بود که ورزشکاران مطرح کردند که آن‌هم درست می‌گفتند. علی‌رغم اینکه وظیفه فدراسیون نیست اما با فدراسیون پزشکی ورزشی صحبت کردیم. حتی در سنوات گذشته هم همکاری‌های لازم را داشتیم یا بخشی از مکمل‌های غذایی را تهیه می‌کردیم یا خودشان تهیه می‌کردند. مکمل‌های غذایی آلودگی‌های زیادی دارد، اگر خدایی نکرده موردی پیش بیاید، چه کسی پاسخ‌گو خواهد بود. پس مکمل‌ها را هم آماده کرده بودیم که همان روز تحویل بدهیم. بحث فیزیوتراپ هم بود که اکنون در تیم ملی مستقر شده است.

 

بحث ماساژور بود که اکنون مستقر شده. البته قبلا هم داشتیم. بحث حق‌الزحمه ورزشکاران بود که حقیقتا بگویم زمانی که اردو نداریم که نمی‌توانیم حق‌الزحمه پرداخت کنیم. ۱۵ نفر در اردو بودند که قبل‌تر هم ۲۲ نفر بودند. بعد که بازی‌های آسیایی به تعویق افتاد، اردوی جدید با ۱۵ نفر تشکیل شد. این اردو با هدف آماده‌سازی برای کشورهای اسلامی بود. ما باید تیم کاملی داشته باشیم که بتوانیم پوشش حق‌الزحمه را پرداخت کنیم. بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی حق‌الزحمه ماهانه نمی‌دهند، اما ما خودمان را موظف می‌دانیم که زمانی که تیم فیکس شود، برای کادر و ورزشکاران پرداخت کنیم». علی مرادی در بخش دیگری از حرف‌هایش منتقدان را شورشی توصیف کرده و خودش را با شرایط کنونی ایران مقایسه کرده و گفته که اگر کسی بخواهد تحریک به شورش کند، خائن است. صحبت‌های او متوجه بهداد سلیمی است که گفته بود راه‌حل مشکلات فدراسیون وزنه‌برداری این است که علی مرادی جدا شود.

 

مرادی استعفایش از ریاست را رد کرد و گفت: «باید به مجمع احترام بگذاریم. مجمع تصمیم‌گیرنده است و این حرف‌ها تشویق به شورش است. مگر در کشور مشکلات معیشتی وجود ندارد، اما مردم با صبوری تحمل می‌کنند. اگر اعتراض مردم تبدیل به شورش شود، به نظر من خیانت است».

 

موضوعی دیگر که به نظر نشان از مشوش‌بودن ذهن علی مرادی دارد، این است که به رسانه‌ها هم حمله کرده و گفته آنها انتقاد می‌کنند، چون به سفر اعزام نمی‌شوند. «من هماهنگ می‌کنم در روزهای زوج رسانه‌ها بیایند و فضا را ببینید و عادلانه نقد کنید. برخی رسانه‌ها نقد دارند که چرا مرادی سفر می‌رود. در‌واقع چون ما آنها (خبرنگاران) را به سفرها اعزام کردیم، حالا باز انتظار دارند در اعزام‌ها باشند، در‌حالی‌که منابع ما محدود است و نمی‌توانیم این کار را کنیم. اگر این کار را کنیم ناعدالتی است». مرادی در پاسخ به این پرسش که منظور شما این است رسانه‌ها انتقاد می‌کنند، چون در اعزام‌ها نیستند، گفت: «برخی افراد این کار را می‌کنند و آدرس غلط می‌دهند. آن‌موقع روابط عمومی ما اطلاع می‌داد که چه کسی را ببریم و ما اقدام می‌کردیم. اکنون چون منابع محدود است، این کار را نمی‌کنیم».

 

 او نهایتا انتقادی هم نسبت به پرداخت‌ها در فدراسیون فوتبال داشت و جایی را که مربوط به پرداخت پاداش به بازیکنان تیم ملی وزنه‌برداری شد، با کنایه‌زدن به فدراسیون فوتبال ایران طی کرد. «یک فدراسیون یک‌میلیارد پاداش می‌دهد، اما من ندارم که این مبلغ را بدهم و باید عدالت رعایت شود و مشکلات هم حل شوند. اسم فدراسیون مذکور را نبرم بهتر است. البته آنجا به عکاس و آشپز هم پاداش داده‌اند که خود شما بهتر می‌دانید».

 

واکنش‌های علی مرادی به انتقادهایی که از او می‌شود، عجیب‌و‌غریب شده؛ او همه را مقصر می‌داند مگر خودش. در‌حالی گفته بود که فقط دو روز وضعیت غذا در اردوی تیم ملی به هم ریخته که پیش‌از‌این، هر دو ورزشکار این رشته که مهاجرت کرده بودند، از کیفیت بد و پایین غذا در اردوی تیم ملی حرف زده بودند. او که ناتوان از تأمین بودجه و پیداکردن اسپانسر برای وزنه‌برداری است، مشکلات را به کمبود پول ربط می‌دهد، درحالی‌که بسیاری از مدیران ورزشی ایران، با بودجه‌ای به‌مراتب کمتر از فدراسیون وزنه‌برداری، شرایطی بهتر از وزنه‌برداری برای ورزشکاران رشته‌های خود فراهم می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------