«اصغر شرفی» مربی اسبق تیم ملی: جای اسکوچیچ بودم می‌زدم زیر گوش جواد خیابانی!/ تیم ملی روبه‌روی الجزایر شلاق خورد



اصغر شرفی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
مربی اسبق تیم ملی گفت: به نظر من بازی با الجزایر خوب بود اما نقاط ضعفی که در خط دفاعی به چشم آمد برای جام جهانی نگران کننده است و باید حتماً برطرف شوند.

اصغر شرفی، مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره مصاف دوستانه تیم ملی مقابل الجزایر و حاشیه‌های گزارش تلویزیونی این مسابقه توسط جواد خیابانی اظهاراتی را مطرح کرد:

 

ارزیابی و تحلیل تان از بازی تیم ملی مقابل الجزایر چیست؟

قبل از اینکه درباره بازی صحبت کنم باید راجع به حواشی این مسابقه و گزارشگر آن صحبت کنم.

 

جواد خیابانی؟

واقعاً از تماشای این بازی با گزارش تلویزیونی اش سردرد گرفتم. ما آخر نفهمیدیم تفاوت مفسر با رپورتر چیست! آقای خیابانی تا به حال کجا فوتبال بازی کرده که به این شکل از سرمربی تیم ملی ایراد می‌گیرد؟ به خدا قسم اسکوچیچ یک مربی بی رگ است که اینقدر خیابانی به او بدو بیراه می‌گوید و تیم ملی را رها نمی‌کند برود. اگر یک نفر مثل کی‌روش سرمربی تیم ملی بود خیابانی را از صدا و سیما بیرون می‌کرد. مگر سرمربی تیم ملی بودن چقدر ارزش دارد که اسکوچیچ این همه از خیابانی حرف بشنود و عین خیالش نباشد.

 

بازی چطور بود؟

به نظرم بازی خیلی خوبی بود. تیم الجزایر یکی از تیم‌های خوب آفریقاست که تلفیقی از سبک فوتبال آفریقایی - فرانسوی را ارائه می‌دهد. آنها به شدت تکنیکی و خشن هستند البته چون این بازی دوستانه بود خشونتی در فوتبال شان به چشم نیامد. اما این مسابقه در شرایط فعلی شلاق خوبی بود که به تن بازیکنان ایران خورد. فقط حیف که این بازی در آب و هوای وحشتناک این روزهای قطر برگزار می‌شود.

 

شما تجربه کار در این شرایط را داشته‌اید؟

بله! زمانی که من در امارات مربیگری می‌کردم تمرینات تیم‌ها در ماه جون و جولای تعطیل می‌شد. چون بازیکنان فوتبال اینقدر عرق می‌کردند که رمقی برای آنها نمی‌ماند.. جوراب‌های شان را با نخ می‌بستند. من نمی‌دانم چرا الان تیم ملی را به قطر برده اند!

 

اگر بخواهید خط به خط درباره تیم ملی صحبت کنید نظرتان درباره عملکرد بازیکنان تیم چیست؟

به نظرم عابدزاده برای دروازه بانی تیم ملی کمی‌قد و هیکلش کوچک است. یعنی به این پوزیشن نمیخورد ولی به لحاظ شرایط روحی و روانی خیلی او را دوست دارم. اصلا برایش مهم نیست که کجاست و مقابل چه تیمی‌بازی می‌کند. در خط دفاعی هم دیشب کنعانی زادگان و خلیل زاده نبودند و ما نمیدانیم قرار است با چه نفراتی بازی کنیم اما خیلی زیاد به حریف موقعیت می‌دهیم. این وضعیت مقابل تیم‌هایی مثل ولز و انگلیس که مهاجمان خطرناکی دارند کار دست ما می‌دهد.

 

در خط‌ هافبک و حمله چطور بودیم؟

خوشبختانه تیم ما در خط‌هافبک و حمله هیچ نقص و ایرادی ندارد. هم مهره‌های رو به جلویی داریم و هم بازیکنان باهوش. آن جلو طارمی، آزمون و جهانبخش هر سه نفرشان مترصد گلزنی هستند اما کسی نبود که برای آنها موقعیت بسازد. شاید این هم به خاطر پرس شدید تیم الجزایر بود. ما باید از این بازی‌ها درس بگیریم و برای خروج از زیر چنین پرسی راهکار داشته باشیم.

 

چه توصیه با پیشنهادی به اسکوچیچ دارید؟

بهتر است به جای من آقای خیابانی به اسکوچیچ توصیه کند. چون ظاهرا او بهتر از هر کسی فوتبال را می‌فهمد. اگر من جای اسکوچیچ بودم و کسی این طور درباره من حرف می‌زد آن هم در رسانه ملی، یک کشیده زیر گوشش می‌خواباندم و قید تیم ملی را می‌زدم و می‌رفتم.

 

در یک جمله نظرتان را راجع به این بازی بگویید؟

بازیکنان خطوط هماهنگی لازم را نداشتند و ظاهر خودشان را یادشان رفته بود. فکر می‌کنم با سه یا چهار بازی دوستانه دیگر می‌توان این تیم را به شکل و فرم اصلی که مد نظر اسکوچیچ است رساند.

 

در رسانه‌ها شایعه شده قرار است کی‌روش برگردد! نظر شما در این باره چیست؟

این حرف و این فکر برای الان کمی‌دیر است. ما که از قبل گفتیم اسکوچیچ در حد و اندازه تیم ملی ایران نیست چون رزومه ندارد. اما حالا که هست دیگر باید به او کمک کنیم تا لااقل تیم مان بیشتر از این ضرر نکند. امیدوارم دست اندرکاران فدراسیون سر سوزنی دلشان به حال تیم اول فوتبال ایران بسوزد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------