آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است افغانستان و تاجیکستان شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بودند. به گزارش طرفداری،وحید شمسایی بعد از…

پروین: حضور مجدد کی‌روش در تیم‌ملی اشتباه است/ مایلی‌کهن: کی‌روش بیشترین گل خورده تاریخ کلمبیا را ثبت کرد



علی پروین،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
پیشکسوت پرسپولیس می‌گوید فدراسیون نباید کوتاهی کند و به هر قیمتی که شده برای تیم ملی بازی‌های دوستانه برگزار کند.

به گزارش ایسنا، علی پروین درباره خریدهای پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات گفت: تا تیم به زمین نرود، نمی‌توانید کیفیت بازیکنان را بشناسید. این بازیکنان بد نیستند و امیدوارم خوب کار کنند. باشگاه خدا را شکر پول دارد و ان‌شاءالله یک تیم گردن کلفت و خوب را روانه میدان می‌کند تا مردم راضی باشند.

 

پیشکسوت پرسپولیس درباره وضعیت تیم ملی هم گفت: خیلی‌ها از تیم ملی انتقاد می‌کنند اما نمی‌توان در این شرایط مربی را عوض کرد. مقابل الجزایر ۱۵ دقیقه اول و آخر بد نبودیم اما نمی‌شود با یک بازی تشخیص داد. اسکوچیچ با تیم ملی ۱۳، ۱۴ بازی را برده و نمی‌شود از او انتقاد کرد. چرا انتقاد می‌کنند؟ ما بازی تدارکاتی نداریم و من قبلا گفتم که باید ۱۰ بازی تدارکاتی داشته باشیم. به قطر رفتیم و به سختی یک تیم را پیدا کردیم. الجزایر خوب بازی نکرد و بازیکنان ما بد بازی کردند و حق هم دارند چون هماهنگ نبودند.

 

او با بیان این‌که باید لیگ را تعطیل کنند تا هماهنگی تیم ملی بیشتر شود، گفت: باید با تیمی مثل الجزایر بازی کنیم تا بفهمیم چگونه دفاع را بسازیم. با یک بازی صلاح نیست انتقاد شود و امیدوارم تیم ملی نتیجه بگیرد.

 

پروین درباره شایعاتی مبنی بر جایگزینی جواد نکونام یا کی‌روش به جای اسکوچیچ بیان کرد: اگر مربی ایرانی بیاورند خوب است اما اگر خارجی بیاورند، بزرگترین اشتباه را می‌کنند چون تا بخواهد بازیکنان را بشناسد زمان می‌خواهد. البته حضور مجدد کی‌روش در تیم ملی اشتباه است.

 

او درباره برنامه ریزی ضعیف فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون دارد کوتاهی می‌کند. باید به هر قیمتی شده بازی‌های دوستانه برگزار کنند. نظر من این است که لیگ را تعطیل کنند و ۱۰ بازی دوستانه بگذارند. ما در هر جام جهانی در گروه چهارم شدیم و هیچ کاری نکردیم. باید دل مردم را شاد کنیم و یک پله بالا بیاییم. متاسفانه کوتاهی می‌کنند.

 

پیشکسوت فوتبال در خصوص این که تیم ملی کنونی را نسل طلایی فوتبال ایران می‌نامند، گفت: قبول ندارم. بازیکنانی در این کشور بودند که از این بازیکنان بسیار بهتر بودند.

 

او درباره آمار گلزنی پایین در لیگ برتر بیان کرد: همه از ترس عوض نشدن بازی می‌کنند. یا مساوی می‌کنند یا با یک گل پیروز می‌شوند. این‌ها همه به خاطر ماندگاری در تیم است. مربی می‌داند اگر چند باخت بیاورد عوض می‌شود و مردم درباره حضور یک مربی تصمیم می‌گیرند. حیا کن و رها کن شروع می‌شود و این باعث می‌شود مربیان سعی کنند گل نخورند.

 

پیشکسوت پرسپولیس درباره علت حضورش در ساختمان این باشگاه هم گفت: آقای درویش (مدیرعامل باشگاه پرسپولیس) از من، آقای طاووسی، وطنخواه، حاج رحیم‌پور و مایلی کهن دعوت کرده بود. امیدواریم این جلسات ادامه داشته باشد.

 

 ***

 

حمله دوباره مایلی‌کهن به کی‌روش؛ این آقا در کلمبیا آقای گل خورده شد!/ اگر در بازی دوستانه نبازیم پس چه زمانی بازنده شویم؟

محمد مایلی‌کهن سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است که شکست در دیدار تدارکاتی، فاجعه به شمار نمی‌رود.

 

محمد مایلی‌کهن درباره حضورش در نشست پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس گفت: اسماعیل حاج‌رحیمی‌پور یکی از بهترین بازیکنان سابق پرسپولیس بود که به ایران آمده است. درویش به همین خاطر، تعدادی از بزرگترها را دعوت کرد که من از همه کوچکتر بودم. جلسه خیلی دوستانه‌ای داشتیم و بسیار خوشحال شدیم.

 

وی در مورد انتقادات نسبت به تیم ملی ایران، پس از شکست مقابل الجزایر اظهار داشت: اگر تیم ملی در دیدار دوستانه نبازد، چه زمانی ببازد؟ مگر فرانسه که قهرمان جام جهانی است، در کشور خودش نباخت و قعرنشین گروهش نیست؟ بهتر است که تیم ملی در دیدار تدارکاتی پیروز شود، اما باخت در بازی‌های دوستانه فاجعه نیست.

 

سرمربی پیشین تیم ملی در خصوص اینکه این تیم در دیدارهای خود برابر ۵۰ تیم برتر جهان بازنده بوده است، خاطرنشان کرد: مگر در زمان مربیان قبلی با برزیل بازی می‌کردیم؟ آن موقع هم با آنگولا یا سیرالئون بازی می‌کردیم. الجزایر با سیرالئون قابل مقایسه است؟ می‌گفتند تعدادی از بازیکنان الجزایر در این مسابقه به میدان نرفتند، اما ۴۰ درصد بازیکنان ایران هم بازی نکردند.مایلی‌کهن درباره زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر کادر فنی تیم ملی ایران و سرمربیگری کارلوس کی‌روش گفت: کی‌روش بعد از ایران، در کلمبیا و مصر مربیگری کرد. تیم کلمبیا آقای گلِ خورده بود و کی‌روش اخراج شد! سابقه نداشت که کلمبیا پنج یا شش گل از یک تیم بخورد. مصر هم به جام جهانی نرفت و قهرمان جام ملت‌های آفریقا نشد. ایران با کی‌روش دو بار به جام جهانی صعود کرد، اما مگر قبل از او به این مسابقات نرسیده بودیم؟

 

وی با اشاره به اولین دیدار تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ تصریح کرد: در دیدار نخست با ازبکستان، ضربه تیم حریف نیم‌متر از خط دروازه عبور کرد که داور ندید. اسکوچیچ کارنامه‌ای نداشت و من ابتدا مخالف سرمربیگری او بودم. با این حال فراموش نکنیم با ویلموتس از صعود به جام جهانی ناامید شده بودیم.

 

سرمربی پیشین تیم ملی یادآور شد: تیم ملی با اسکوچیچ صعود راحتی به جام جهانی داشت، اما شانس ما در جام جهانی با هر مربی‌ای کم است. لژیونرهای زیادی داریم، اما کار گروهی در جام جهانی اهمیت دارد که در این زمینه ضعف داریم. یک مربی با ۱۰،۱۵ روز کار یا با چهار دیدار تدارکاتی نمی‌تواند تیم را موفق کند.مایلی‌کهن در مورد ناکامی تیم امید ایران با مهدی مهدوی‌کیا در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا اظهار داشت: آقا مهدی یکی از بهترین‌های تاریخ ماست، اما با وجود همه زحمات کشیده شد، تیم او نسبت به ادوار گذشته ضعیف‌تر بود و مهدوی‌کیا در گزینش نفرات باید تجدید نظر کند. در زمان ما اصلاً نمی‌توانستیم یک بار در زمین شماره یک ورزشگاه آزادی تمرین کنیم و امکانات الان نسبت به گذشته قابل قیاس نیست.

 

وی در خصوص شرایط فدراسیون فوتبال گفت: در زمان انتخابات فدراسیون گفتم عزیزی خادم در فوتبال محلی از اعراب ندارد. با این حال گروه او از همه ادوار فدراسیون‌های فوتبال ما موفق‌تر بود و تیم ملی یکی دو هفته پیش از پایان دور انتخابی، به جام جهانی صعود کرد. فدراسیون فوتبال در زمان عزیزی خادم از لحاظ فنی موفق بود، اما در سایر زمینه‌ها نمی‌دانم. الان مشکلاتی ایجاد کردند که اطلاعی ندارم و شما بهتر از من می‌دانید.

 

***

 

حشمت مهاجرانی: می‌خواستید کی‌‎روش را بیاورید چرا زودتر اقدام نکردید؟/ مقابل الجزایر هیچ شباهتی به قدرت اول آسیا نداشتیم!

سرمربی اسبق تیم ملی گفت: اگر از اول به اسکوچیچ اعتقاد نداشتید و نمی‌خواستید سرمربی تیم ملی باشد چرا در این مدت تیم ملی را در اختیارش گذاشتید که حالا او را تغییر بدهید؟

 

حشمت الله مهاجرانی، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره شرایط تیم ملی در اردوی دوحه قطر و شکست این تیم مقابل الجزایر اظهاراتی را مطرح کرد.

 

مهاجرانی درباره عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل الجزایر گفت: «با نگاهی به بازی تیم ملی مقابل الجزایر می‌توان دریافت این بازی هیچ نشانه‌ای از تیم ملی فوتبال ایران نداشت. قدرت تیم ملی ما خیلی بالاتر از این چیزی است که مقابل الجزایر به نمایش گذاشتیم. ما در قیاس با تیم الجزایر به لحاظ نیروی انسانی کشوری غنی هستیم. لژیونرهای ما تجربه میادین بین المللی زیادی را دارند، ولیکن شکست مقابل این الجزایر برای همه ما خیلی سخت بود. تحمل چنین باختی به تیمی که تعدادی از نفرات اصلی الجزایر غیبت داشتند مشکل بود».

 

وی ادامه داد: «در تیم ملی ایران هیچ نشانه ای از قدرت اول فوتبال آسیا را ندیدیم. ما باید از همین مسابقه‌ای که گفته می‌شود برای رفع تکلیف انجام شده استفاده می‌کردیم و آن روشی که می‌خواهیم مقابل انگلیس، آمریکا یا ولز استفاده کنیم را در زمین پیاده می‌کردیم. باید در این قبیل بازیها تلاش کنیم، امتحان کنیم، تست بزنیم و ببینیم با چه روشی می‌خواهیم بازی کنیم! باید مشکلات تیم مان را پیدا کنیم».

 

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان اضافه کرد: «تیم ملی در این بازی نقاط ضعف زیادی داشت. به ویژه خط دفاعی مان که از زمین و هوا آسیب پذیر نشان داد. بارها پشت سر مدافعان پاس عمقی دادند و دروازه‌ ما مورد خطر قرار گرفت. بازیکنان ما یکدیگر را کاور نمی‌کردند. در زدن ضربات مشکل داشتیم. فضا سازی و فضا شناسی نداشتیم. پاس می‌دادیم، می‌ایستادیم و نگاه می‌کردیم!».

 

وی اضافه کرد: «شاید این ناشی از گرمای هوا باشد اما برای تیمی که ۱۰، ۱۲ روز است در آب و هوای قطر حضور داشته این موضوع توجیه خوبی نیست. اگر چنین فوتبالی ناشی از گرمای هوا بوده، الجزایر که فقط دو روز بود به قطر آمده بود باید بدتر از ما بازی می‌کرد اما آنها چنین مشکلی نداشتند. ما از نقطه نظر فیزیکی و روحی - روانی و سایکولوژی باید خیلی خیلی بیشتر از اینها روی تیم مان کار کنیم».

 

مهاجرانی در تکمیل این صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: «چون از اینجا به بعد فیفادی طولانی مدت مثل این اردو در پیش نداریم. پس نیاز داریم که بازی‌های تدارکاتی بیشتری داشته باشیم. اروپایی‌ها به خاطر درگیر بودن با مسابقات لیگ اروپا نیازی به اردوی آماده‌سازی ندارند چون در کوران مسابقات هستند، اما بچه‌های ما به شدت به این موضوع نیازمندند. تیم ملی ما نیاز دارد اردوهای تدارکاتی کوتاه و طویل مدت داشته باشد».

 

وی در ادامه اضافه کرد: «البته با همه این شرایط من چندان بدبین نیستم و سعی می‌کنم به آینده تیم ملی خوشبین باشم چون ما نیروی انسانی و بازیکن داریم و امیدوارم که سرمربی و مسئولان فدراسیون فوتبال به جای اینکه به این و آن تهمت و افترا بزنند به فکر تیم ملی باشند. چون این تیم نماینده جامعه فوتبال ایران است».

 

مهاجرانی همچنین در ارتباط با شایعات مربوط به احتمال بازگشت کارلوس کی روش به ایران و برکناری اسکوچیچ گفت: «کارلوس کیروش ۸ سال در فوتبال ایران کار کرده و همراه با تیم ما دو دوره در مسابقات جام جهانی حضور یافته است. مسئولان فوتبال ما باید ابتدا بنشینند و تجزیه و تحلیل کنند تا ببینند کی روش در طول این هشت سال چه اثراتی را از خودش در فوتبال ایران باقی گذاشته است».

 

وی افزود: «به یاد داریم مسئولان فدراسیون پیش از اعزام تیم ملی به اردوی قطر اعلام کردند به هیچ عنوان تغییری در کادرفنی تیم ملی به وجود نخواهد آمد و ما با هم این سرمربی به جام جهانی میرویم، حالا چطور شده و چه اتفاقی افتاده که با یک غوره و مویز، سردی و گرمی‌شان شده است؟ هیچ کجای دنیا با یک شکست آن هم در بازی تدارکاتی چنین تصمیماتی گرفته نمی‌شود. سرمربی را اخراج نمی‌کنند و سرمربی جدید نمی‌آورند. البته اگر دلایل قانع کننده داشته باشند بحث متفاوت می‌شود».

 

کارشناس فوتبال کشورمان اظهار داشت: «اگر شما حالا تشخیص داده اید که این سرمربی بار فنی لازم جهت هدایت تیم ملی ایران در جام جهانی را ندارد چرا زودتر از اینها اقدام نکردید؟ منتظر شدید اسکوچیچ به الجزایر ببازد بعد این تصمیم را بگیرید؟ این مشخص می‌کند که فوتبال ما مشکلات زیادی دارد. جای حرف و بحث زیاد است. سوالات زیادی در این باره مطرح می‌شود. آقایانی که درباره فوتبال ایران تصمیم گیری می‌کنید مگر از ابتدا این آقا را نمی‌شناختید؟ مگر در بازی‌های مقدماتی همین فرد سرمربی تیم ملی ما نبود؟».

 

مهاجرانی یادآور شد: «مگر خودتان اعلام نکردید که این سرمربی هیچ زمان تغییر نمی‌کند؟ حالا چه اتفاقی افتاده است؟ بهر حال امیدوارم هر تصمیمی گرفته میشود مبارک و به نفع تیم ملی باشد. نکته تاسف آور این است که ما نمی‌دانیم روی سخن مان با چه کسی است و چه حرفی را باید به چه کسی زد! فقط میتوانم بگویم برای تیم ملی مان آرزوی موفقیت می‌کنم».

 

وی افزود: «ما باید در این شرایط تمام تفکراتمان را در آستانه ورود به مسابقات جام جهانی روی مسائل ریز و درشت تاکتیکی تیم ملی فوتبال مان متمرکز کنیم. متاسفانه در هفته‌ها و ماه‌هایی که همه تیم‌های حاضر در جام جهانی به دنبال ایجاد آرامش، برنامه ریزی و تمرکز روی مسابقات جام جهانی هستند ما نمی‌دانیم تیم ملی مان به دنبال چیست. در واقع این ناشی از نبود قدرت تصمیم گیری در فدراسیون فوتبال است».

 

مهاجرانی ادامه داد: «در واقع ایراد اصلی به سرمربی تیم برمی‌گردد که قدرت تصمیم گیری ندارد. کسی که امروز یکی از بازیکنانش را محروم می‌کند و فردا او را می‌بخشد مشخص می‌کند که او خودش تصمیم گیرنده نهایی در تیم ملی نیست. همین موضوع در بخش‌های دیگر تیم هم سرایت میکند و در نهایت نوعی آشفتگی را به بار خواهد آورد».

 

وی در ادامه این بحث تاکید کرد: «متاسفانه ما تا امروز برنامه مشخصی از سرمربی تیم ملی ندیده‌ایم که لااقل آن را به کمیته فنی فدراسیون ارائه کرده باشد تا از طریق فدراسیون با خبر شویم که سرمربی تیم ملی برای فلان تاریخ برنامه‌ریزی مشخصی دارد و یا در فلان تاریخ بازی خواسته است. اینکه مسئولان فدراسیون و کمیته تیم‌های ملی این چیزها را اعلام نمی‌کنند این فرصت را به اسکوچیچ می‌دهد که او بعداً بگوید من برای فلان تاریخ بازی تدارکاتی درخواست کرده بودم ولی برایم تنظیم نشد و یا یک اردو درخواست کرده بودم که هماهنگ نشد».

 

سرمربی قدیمی‌فوتبال کشورمان اضافه کرد: «تداوم این وضعیت و ادامه این مسیر روی تیم ملی و روی انضباط و دیسیپلین تیم ملی، همچنین روی تک تک بازیکنان این تیم تاثیر منفی خواهد داشت. ما برای شناخت بیشتر تیم مان احتیاج به بازی‌های تدارکاتی بیشتری داریم. بازی که مقابل الجزایر انجام شد کاملاً مشخص کرد که فقط برای رفع تکلیف بوده است که مسئولان فدراسیون یا کادر تیم ملی بگویند ما یک بازی برای تیم ملی در نظر گرفتیم. اما در همین بازی‌های تدارکاتی است که ما می‌توانیم به نقاط ضعف تیم‌مان پی ببریم و یا اعتماد به نفس را درون اعضای تیم افزایش بدهیم».

 

مهاجرانی تصریح کرد: «روزهای خوب فوتبالی، درب فدراسیون را نمی‌زنند، بلکه این مسئولان تیم ملی و فدراسیون هستند که باید این روزهای خوب را بسازند. اشاره کردم که تیم‌های اروپایی در این روزها درگیر مسابقات اروپایی در لیگ اروپا هستند ولی ما در شرایط مسابقه نیستیم بازیکنان ما در این اردو فقط مشغول پاس کاری و یا تمرینات تاکتیکی بودند که این موضوع با انجام مسابقه رسمی‌زمین تا آسمان فرق دارد. متاسفانه کاملاً شاهد هستیم که هیچ چیزی در این ارتباط سر جای خودش نیست».

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------