آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عاقبت حرکت جنجالی/ بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شد

کمیته انضباطی از دعوت بازیکن پرسپولیس جهت ادای پاره ای از توضیحات خبر داد. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی…

قاسمپور: تحت هیچ شرایطی کی‌روش مورد تایید ما نیست/ نبی: مذاکره با کی‌روش را تکذیب می‌کنم



ابراهیم قاسمپور،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون گزینه‌های ایرانی و خارجی جدید تیم ملی را اعلام خواهد کرد.

به گزارش فارس، ابراهیم قاسمپور بعد از جلسه کمیته فنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خبر خوب و بد داریم متاسفانه زمان را از دست می‌دهیم. در جلسه امروز به جمع بندی رسیدیم که فدراسیون گزینه‌های ایرانی و خارجی جدید تیم ملی را اعلام خواهد کرد. صلاحیت فنی اسکوچیچ را  کمیته فنی تایید نکرد.

 

قاسمپور ادامه داد: فدراسیون باید تصمیم می گرفت و به ما ارجاع نشده بود اما ما صلاحیت او را تایید نکردیم اما گزینه‌های مد نظرمان را به فدراسیون پیشنهاد دادیم. به جمع بندی نرسیدیم اسامی مطرح شده حدس و گمان است و هیچ کدام را من تایید نمی‌کنم شاید باشد شاید نباشد.

 

عضو کمیته فنی تاکید کرد: در جلسه امروز که به دارازا کشیده شد در مورد مسایل فنی بحث شد و به جمع بندی رسیدیم که هنوز قطعیت ندارد ولی 80-90 درصد کمیته فنی به این نتیجه رسیده که گزینه‌هایش را اعلام کند و فدراسیون فوتبال در صورتی که صلاح دانست در اطلاعیه‌اش نام آنها را اعلام می‌کند.

 

قاسمپور در مورد اینکه با چه دلیلی چنین تصمیمی گرفتید آن هم در حالیکه در آستانه جام جهانی هستیم، عنوان کرد: این تصمیمی بوده که گرفته شده درست وغلطش به این صورت بوده که در کمیته بحث شده و فکر شده تصمیم گیریی در این زمینه انجام شده است.اکثریت قاطع کمیته فنی با بودن اسکوچیچ مخالف بودند.

 

وی در مورد اینکه دلایل قانع کننده برای برکناری اسکوچیچ چیست، گفت: از ابتدا با انتخاب اسکوچیچ مخالف بودم و الان هم مخالفم اما چون زمان را از دست دادیم اما با مشورتی که با اعضا کردیم مسجل شد برایم که بودنش به ما کمکی نمی‌کند. مطالبی در جلسه عنوان شد که یقین پیدا کردم بودنش خیلی نمی‌تواند به ما کمک کند آن هم در حالیکه من بخاطر زمان موافق بودنش بودم

 

عضو کمیته فنی در مورد اینکه با فسخ قرارداد اسکوچیچ چقدر باید به او غرامت بدهیم گفت: در مسایل مالی این قرارداد اشرافی ندارم. مسایل مالی ارتباطی با ما ندارد. اینکه با یک مربی با یک دلار به توافق برسند یا با میلیاردها دلار، ما تامین بودجه برای فدراسیون نمی‌کنیم و خود فدراسیون هم که اکنون با مشکل مالی مواجه است مطمئنا از جایی می‌توانند این کمک مالی را بگیرند تا این مشکل مالی را حل کنند.

 

قاسمپور در مورد اینکه در حال حاضر بحث طلب ویلموتس باقی مانده و فدراسیون مشکل مالی هم دارد اظهار داشت: این مسایل ربطی به ما ندارد اگر قرار است تامین بودجه ای برای دستمزد سرمربی جدید انجام شود حتما فکرش را کرده‌اند. ما به عنوان کمیته فنی جلسه ای سه ساعته داشتیم هیچ یک از اعضا تحت فشار چنین تصمیمی نگرفته‌اند این نظر ما نظر مشورتی است. شاید از جایی دیگر بخواهند مربی دیگری بیاورند که آن بحثش جداست اما ما به این نتیجه رسیده‌ایم که اسکوچیچ نمی تواند به ما کمک کنند.از نظر ما که کمیته فنی هستیم بحث اسکوچیچ تمام است. ماجدی عضو کمیته فنی است و سرپرست فدراسیون فوتبال هم هست.

 

وی در مورد اینکه ترجیح می‌دهید جانشین اسکوچیچ ایرانی باشد یا خارجی گفت: به عنوان کمیته فنی نظرات مان را اعلام کردیم و اجازه بدهید خود فدراسیون فوتبال در این زمینه نظرش را اعلام کند. به جمع بندی رسیده‌ایم تصمیمی که در کمیته فنی گرفته شده را من نباید اعلام کنم. سخنگوی فدراسیون فوتبال مسایل را بیان می‌کند من فقط سخنگوی کمیته فنی هستم.ما نظر داده ایم شاید این تصمیم ما عوض شود ما چطور باید اعلام کنیم؟ کمیته فنی مشورتی است نه کمیته تصمیم گیرنده نهایی نیستیم ما نظرات مان را در تایید یا رد یک مربی می دهیم. فدراسیون اولین و آخرین فردی است که می‌تواند تصمیم بگیرد.

 

***

 

نبی: ماموریتی برای مذاکره با کی روش ندارم/ با تاج ائتلاف کردم تا تحول ایجاد کنیم

دبیر سابق فدراسیون فوتبال اظهار داشت: درباره مذاکره با کی روش قبلا تکذیب کردم و الان هم می گویم که من اصلا سمتی ندارم و مامورتی هم از کسی ندارم.

 

نبی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

مهدی محمد نبی پس از حضور تاج برای نامزدی در انتخاب فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ما ائتلافی با مجمع تشکل‌ها داریم که در ورزش هستند و از پیشکسوتان هستند. اصلا بحث ما جایگاه نیست ما صرفا می‌خواهیم کمکی بکنیم. این گروه در کنار یکدیگر تلاش می‌کند که می‌تواند خیلی کارها انجام دهد. ما باید به سمتی برویم که وفاق ایجاد شود. باید وفاق ملی ایجاد شود. در کنار آن باید تحولی در فوتبال ایجاد شود. چیزی که آقای تاج نیز توضیح دادند جزو مواردی است که اهمیت دارد.

 

وی ادامه داد: افرادی که در مدیریت کلان در فوتبال و ورزش کشور هستند باید کمک کنند. در کنارش ما هم‌افزایی خواهیم داشت. در کنارش هم بحث تیم ملی است.

 

محمدنبی اظهار داشت: بحث تیم ملی مهم است. وقتی که انتخابات انجام شود، 60 روز پس از آن جام جهانی آغاز خواهد شد. فرصت کم است و باید در این زمان کم یک برنامه خوب برای تیم ملی در جام جهانی بگیریم و سپس یک برنامه برای فوتبال راه اندازی کنیم.

 

وی اظهار داشت: اول توصیه من به بازیکنان تیم ملی این است که تمرکزشان را برای تمرینات پیش رو و تمرینات باشگاهی بگذارند. یعنی بازیکنان وارد موضوعات دیگر نشوند و تمرکزشان روی آمادگی باشد. این وظیفه فدراسیون است که این موضوع را رسیدگی و این صمیمیت و اختلاف سلیقه را حل کند.

 

محمدنبی در خصوص مذاکره با کارلوس کی‌روش گفت: من قبلا این موضوع را تکذیب کردم، الان هم می‌گویم که من اصلا سمتی ندارم و ماموریتی هم از کسی ندارم.

 

وی در خصوص اینکه در جام جهانی پیش روی نیمکت تیم ملی بود و سابقه کار با کی روش را دارد، اظهار داشت: ما قبل از انقلاب یک بار به جام جهانی رفتیم،‌ پس از انقلاب این نوبت پنجم است. تجربه‌هایی که در این سال‌ها بوده ، چه با مربی ایرانی و چه با مربی حرفه‌ای خارجی، استفاده خواهیم کرد.

 

محمدنبی در خصوص اینکه آیا امکان دارد به نفع تاج کنار بکشد، گفت: ما ائتلاف کردیم و به این شکل است که با یک برنامه واحد پیش می‌رویم. یعنی ایشان به عنوان رئیس و من به عنوان نایب رئیس اول جلو خواهیم رفت.

 

***

 

تاج: اگر نبودم فدراسیون فوتبال تعلیق شده بود/ سومین جام جهانی با کی‌روش؟ امیدوارم

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال گفت: نایب‌ رییس AFC هستم و اگر اقدامات من نبود، به‌دلیل برخی مسائل تا به حال تعلیق شده بودیم.

 

تاج،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

به گزارش ایرنا، مهدی تاج بعد از ثبت‌نام در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دوستانی از اعضای مجمع پیشنهاد دادند که در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کنم و امیدوارم بتوانیم حرکت مثبتی در حوزه فوتبال رقم بزنیم.

 

وی در واکنش به اینکه گفته می‌شد نمی‌تواند در سه دوره متوالی انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کند و همین موضوع، مانع قانونی بودن حضورش در فدراسیون خواهد بود، خاطرنشان کرد: سه دوره حضور متوالی ثبت‌نام کنید؟! این قانون یک سال پیش تصویب شده و قانون، عطف به ماسبق نمی‌شود. ما مطیع قانون هستیم و اگر نشود که به ‌صورت قانونی در انتخابات شرکت کنم، اصراری ندارم که کار بی‌قانون انجام بدهم.

 

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال درباره نواب رئیس پیشنهادی خود بیان داشت: مهدی محمد نبی تجربیات بسیار خوبی دارد و ۱۶ سال در فدراسیون حاضر بود. نبی به‌صورت کامل بر سیستم فوتبال و مسائل بین‌المللی تسلط دارد. دوره قبلی ما هم بسیار خوب بود و تیم ملی در هر ۲ دوره به جام جهانی صعود کرد. در دوره گذشته ۱۰ تا ۱۲ بازی تدارکاتی داشتیم که کادر تیم ملی از آن راضی بود.

 

وی درباره علت حضورش گفت: بحث‌هایی مطرح شد که نمی‌شود به‌صورت کامل به آن پرداخت. شرایط به گونه‌ای است هر رئیسی که بیاید، موضوعات مهم روی میز دارد. یکی اساسنامه و یکی ورود زنان به ورزشگاه‌ها. نایب رئیس AFC هستم و اینفانتینو و شیخ سلمان مدتی در مورد ورود زنان به فدراسیون نامه نوشته‌اند که بدون پاسخ مانده است.احساس برخی بر این بود که اگر به این نامه‌ها پاسخ ندهیم، دردسرهایی برای ما ایجاد می‌کنند. نمی‌خواهم از واژه تعلیق استفاده کنم، اما ورود زنان درخواست فیفا و AFC است. اگر می‌خواهیم بپذیریم که با قوانین این ۲ نهاد اداره می‌شویم، باید این ضوابط را رعایت کنیم و به سمت حضور زنان در بازی‌های ملی برویم.

 

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با اشاره به ورود زنان به ورزشگاه‌ها تصریح کرد: در دوره‌ای که بودیم، دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا (پرسپولیس - کاشیما آنتلرز) و نیز دیدار تیم ملی ایران با کامبوج با حضور تماشاگران برگزار شد و هیچ اتفاقی رخ نداد. برای مسابقات لیگ هم باید زیرساخت‌ها را ایجاد کنیم.

 

وی درباره پول‌های بلوکه شده فدراسیون فوتبال در فیفا اذعان داشت: زمان ما ۹ میلیون دلار پول بلوکه در فیفا داشتیم که این عدد به ۲۲، ۲۳ میلیون دلار رسیده است. مبالغی هم در AFC وجود دارد که باید آن را هم دنبال کنیم.

 

تاج درباره جو اردوی تیم ملی ایران و دودستگی میان بازیکنان گفت: ما تجربه ۲ دوره صعود به جام جهانی را داریم که هر ۲ در زمان کی‌روش بوده است و آن شرایط را برای تیم ملی خوب می‌دانستیم. این فضای داخل تیم ملی مورد پسند ما نیست و نادر است. فکر می‌کنم این فضا را که بازیکنان تیم ملی درباره سرمربی اظهارنظر کنند، در هیچ دوره‌ای نداشتیم. ما اجازه نمی‌دادیم کسی درباره سرمربی صحبت کند؛ البته از بیرون چنین کارهایی می‌کردند و ما مقاومت هفت یا هشت ساله‌ای روی کی‌روش داشتیم. با این حال بازیکنان اظهارنظر نمی‌کردند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است سومین جام جهانی با حضور او و کارلوس کی‌روش را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم. باید جلو برویم و ببینیم چه شرایطی پیش می‌آید. ما قوانین و توصیه‌های داخلی داریم که اینها باید مدنظر هر رئیس فدراسیونی باشد.

 

تاج همچنین توضیح داد: زمان مسئولیتم قرارداد ۲۰ ساله‌ای با قطر بستیم و الان هم اگر اردویی در آن‌جا برگزار می‌شود به خاطر همان قرارداد است.

 

وی درباره حواشی قرارداد ویلموتس تصریح کرد: پرونده ویلموتس نکاتی شفاف دارد که قابل ذکر است. آن چه باعث شده ما سکوت کنیم به معنی این نیست که مدارک و مستندات کافی درباره این موضوع نداشته باشیم. صبر کرده بودیم که رای دادگاه CAS بیاید و وکلای ویلموتس استفاده نکنند. من نایب‌ رییس AFC هستم و آن‌جا انتظاراتی دارند. اگر کارهای من نبود سر داستان مشهد و برخی مسائل دیگر تا به حال تعلیق شده بودیم. در هیئت رئیسه صحبت کردم و اعتقادم این بود کسانی که در مشهد این ماجرا را رقم زدند، دولت، رییس مجلس و قوه ‌قضاییه بیانیه دادند و گفتند با خاطیان باید برخورد شود. به اینفانتینو گفتم وقتی دولت، وزیر را مامور می‌کند که با خاطیان مشهد برخورد شود یعنی دولت موافق اتفاقات مشهد نیست پس از اگر تعلیق کنید به سود بی‌انضباط‌هاست. اینفانیتو و شیخ سلمان این منطق را پذیرفتند. من درباره نایب‌رییسی‌ام در AFC تا به حال صحبت نکرده بودم. آن‌جا باید قانون را رعایت کنید اما گاهی می‌شود کمک کرد.

 

تاج در پایان درباره این که آیا حکمی داده است که میرشاد ماجدی در انتخابات نباشد هم گفت: من که کاره‌ای نیستم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------