مالک ایرانی اورتون در برزخ



فرهاد مشیری،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
مالک ایرانی این روزها توسط هوادارن اورتون با شعارهایی خواهان رفتن او هستند.

به گزارش ایلنا، سال گذشته گری نویل در یکی از برنامه‌های شبکه اسکای اسپورت حرف جالبی زد. او بعد از یکی از بازی‌های بد اورتون، به صراحت به مالک ایرانی باشگاه اورتون تاخت: «مدیریت مشیری با وجود تمام هزینه‌هایی که انجام داده نتوانسته پروژه فوتبالی جدی‌ای را خلق کند.»

 

فرهاد مشیری در سال 2014 موفق شد باشگاه آبی شهر لیورپول را بخرد. مشیری که در صنعت فولاد فعال است تا قبل از این سهام کوچکی در باشگاه آرسنال داشت اما در آن سال با بیل کن‌رایت، مدیر وقت اورتون به توافق رسید و صاحب 9/49 درصد سهام این تیم شد.

 

سرمایه‌دار ایرانی البته در این سال‌ها سهام خودش را به 6/68 درصد رسانده تا تصمیم‌گیر یکه‌تاز باشگاه اورتون باشد و همین هم حالا بلای جانش شده است.

 

مشیری در این سال‌ها چیزی بیش از 500 میلیون پوند هزینه کرده است.

 

او در این مدت 6 سرمربی معروف استخدام کرده: رونالد کومان، سم آلاردایس، مارکو سیلوا، کارلو آنچلوتی، رافا بنیتس و فرانک لمپارد. اما نزدیک بود سال گذشته بعد از سال‌ها از لیگ برتر سقوط کند!

 

این روزها و با جدایی ریچارلیسون، یکی از مهره‌های کلیدی فصل قبل باشگاه، هواداران اورتون حسابی از اوضاع باشگاه واهمه دارند و می‌ترسند شرایط فصل قبل دوباره تکرار شود.

 

اورتون ستاره‌اش را از دست داده ولی هنوز بازیکن با کیفیتی جذب نکرده تا هواداران اورتون با نصب بنرهایی در بیرون از استادیوم گودیسون پارک، از فرهاد مشیری بخواهند که باشگاه را بفروشد. آنها همچنین به مدیریت ادامه‌دار کن‌رایت هم انتقاد دارند و خواستار تغییر مدیراجرایی هستند.

 

چند روز پیش روی یکی از بنرها نوشته شده بود: «کن‌رایت و تیمت، وقت رفتن است»، روی بنر دیگری نوشته بود: «مشیری، باشگاه را بفروش». همچنین روی بنر دیگری عبارت:  «شعار ما استانداردهای ماست»، درج شده بود.

 

این اعتراضات در ماه ژانویه و پس از شکست خانگی اورتون مقابل استون ویلا نسبت به مصاحبه کن‌رایت، رئیس هیأت مدیره باشگاه آغاز شد. او مدعی شد باشگاه روزهای خوبی را سپری می‌کند و این اظهارنظر موجب خشم هواداران شد.

 

دیروز برخی از سایت‌‌ها خبر از این دادند که ممکن است خواسته هواداران مبنی بر تغییر مالکیت باشگاه خیلی زود رنگ و بوی واقعیت بگیرد. ظاهراً کنسرسیومی به رهبری پیتر کنیون، مدیر اجرایی سابق منچستریونایتد و چلسی برای خرید این باشگاه اقدام کرده و به نظر فاصله‌ای تا توافق ندارد.

 

گفته می‌شود مشیری اگر پیشنهادی 500 میلیون دلاری دریافت کند اورتون را می‌فروشد اما فراموش نکنید شاید پروژه فوتبالی او چشم‌انداز روشنی نداشته باشد اما از نظر مالی و ساختاری مشیری هزینه‌های زیادی کرده و امیدوار است تا سال 2024 تیمش را در ورزشگاه تازه تأسیس بندر برملی مور به زمین بفرستد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------