واکنش رسانه های خارجی به ماجرای عجیب اخراج و ابقای اسکوچیچ/ رسانه کروات: واکنش‌های افکار عمومی منجر به ابقای او شد



اسکوچیچ،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
رسانه کروات به ابقای دراگان اسکوچیچ در سمت سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران واکنش نشان داد.

به گزارش تسنیم، سایت Tportal کرواسی نوشت: «دراگان اسکوچیچ که هدایت تیم ملی فوتبال ایران را در دیدارهای مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 برعهده داشت، در این مسابقات نیز همچنان سرمربی تیم ملی باقی می‌ماند. اسکوچیچ که شش روز قبل از این سمت کنار گذاشته شده بود با تغییر نظر مدیران فدراسیون فوتبال ایران به‌عنوان سرمربی تیم ملی این کشور به کارش ادامه خواهد داد.

 

بر اساس این گزارش، روز یکشنبه پس از ساعت‌ها نشست اعضای هیئت رئیسه و کمیته فنی فدراسیون فوتبال ایران تصمیم به ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ گرفته شد. هرچند به نظر می‌رسید مدیران این فدراسیون برای انتخاب جایگزین اسکوچیچ مصمم بودند، اما واکنش‌های طوفانی افکار عمومی منجر به تغییر این تصمیم شد.

 

بدین ترتیب دراگان اسکوچیچ تیم ملی فوتبال ایران را در سومین راهیابی متوالی به جام جهانی و ششمین حضور در این رقابت‌ها همراهی می‌کند. ایران هرگز از مرحله گروهی جام جهانی صعود نکرده و در دوره بعدی این رقابت‌ها با تیم‌های ملی انگلیس، آمریکا و ولز همگروه است».

 

اعضای کمیته فنی و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال روز گذشته در مرکز ملی فوتبال جلسه‌ای درباره شرایط تیم ملی برگزار کردند که در پایان حکم به ابقای دراگان اسکوچیچ دادند.

 

کمیته فنی فدراسیون فوتبال هفته گذشته صلاحیت دراگان اسکوچیچ را برای ادامه حضور روی نیمکت تیم ملی تأیید نکرد. پس از جمع‌بندی کمیته فنی اسکوچیچ به ایران آمد و جلسه‌ای با هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال داشت تا برای تصمیم نهایی در مورد ادامه همکاری با این مربی کروات، کمیته فنی و هیئت رئیسه جلسه مشترکی با هم داشته باشند.

 

***

 

تعجب رسانه انگلیسی از رفت و برگشت اسکوچیچ

رسانه انگلیسی از برکناری و بازگشت سرمربی تیم ملی ایران ابراز تعجب کرد.

 

اسکوچیچ،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

به گزارش فارس، کمیته فنی فدراسیون فوتبال کشورمان هفته گذشته با حکمی دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی را به دلیل عدم صلاحیت از سمتش برکنار کرد.

 

اما این حکم روز گذشته در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نقض شد و در نهایت سرمربی کروات روی نیمکت تیم ملی کشورمان باقی ماند.

 

در همین رابطه سایت «وردساکر» انگلیس در گزارشی از بازگشت اسکوچیچ بعد از 6 روز از برکناری اش تعجب کرد و نوشت: اسکوچیچ شش روز پس از اخراج به عنوان سرمربی تیم ملی ایران بازگشت!

 

نشریه «اکیپ» فرانسه در این زمینه نوشت: فدراسیون فوتبال ایران بعد از برکناری دراگان اسکوچیچ به دلیل عدم صلاحیت بعد از 6 روز دوباره از تصمیمش برگشت و این مربی کروات به سمتش برگرداند.

 

اسکوچیچ،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

نشریه «اوجوگو» پرتغال تعبیر متفاوتی از بازگشت اسکوچیچ داشت و نوشت: فدراسیون فوتبال ایران 6 روز پیش دراگان اسکوچیچ را از سمتش برکنار کرد ولی تصمیم خود را برگرداند.

 

اما دراگان اسکوچیچ با وجود برکناری اش از سوی فدراسیون فوتبال ایران دوباره قبول کرد تا هدایت تیم ملی ایران را برعهده بگیرد.

 

اسکوچیچ،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

 

نشریه برزیلی: ایران تصمیم باورنکردنی قبل از جام جهانی گرفت!

نشریه معتبر «اوله» برزیل در گزارشی از این اقدام فدراسیون فوتبال ایران تعجب کرد و نوشت: فدراسیون فوتبال ایران در تصمیم باورنکردنی در کمتر از یک هفته از برکناری دراگان اسکوچیچ این مربی کروات را دوباره به سمت مربیگری تیم ملی برگرداند.

 

اسکوچیچ،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

 

واکنش رسانه‌های عربی به رفت و برگشت اسکوچیچ

رسانه های عربی زبان هم به نوبه خود این اقدام فدراسیون فوتبال را بازتاب دادند و واکنش های متفاوتی به موضوع دراگان اسکوچیچ داشتند.

 

سایت «ارم نیوز» امارات در این زمینه نوشت: فدراسیون فوتبال ایران علی رغم برکناری دراگان اسکوچیچ اما از تصمیمش برگشت و بعد از گذشت چند روز از صدور حکم عدم صلاحیت مربی کروات دوباره او را به نیمکت تیم ملی برگرداند.

 

شبکه «بین اسپورت» قطر در این زمینه نوشت: هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران برخلاف تصمیم کمیته فنی مبنی بر اخراج اسکوچیچ تصمیم گرفت تا این مربی کروات تا پایان قراردادش یعنی تا پایان مسابقات جام ملت های آسیا 2023 ابقا شود.

 

سایت «imlebanon» لبنان در این زمینه نوشت: بعد از 6 روز از برکناری دراگان اسکوچیچ از سمت مربیگری تیم ملی ایران اما فدراسیون ایران تصمیمش را عوض کرد و این مربی را به سمتش برگرداند.

 

فدراسیون فوتبال ایران روز یکشنبه اعلام کرد که دراگان اسکوچیچ کمتر از یک هفته پس از اخراج به عنوان سرمربی برگزیده شده است. اسکوچیچ 53 ساله تنها 5 ماه قبل از شروع جام جهانی در قطر کار خود را از دست داده بود.

 

علی دایی، کاپیتان و ستاره سابق تیم ملی ایران، پیشنهاد مربیگری برای هدایت تیم ملی را به جای اسکوچیچ را رد کرد.

 

فدراسیون فوتبال ایران در این زمینه اعلام کرد: هیئت مدیره فدراسیون فوتبال بار دیگر بر حمایت همه جانبه از کادر فنی تیم ملی تاکید کرده و بر این اساس همکاری دو طرف ادامه خواهد داشت.

 

اسکوچیچ در اوایل فوریه 2020 به جای مارک ویلموتس بلژیکی منصوب شد، کسی که در دسامبر 2019 سه بازی را به دور دوم مقدماتی جام جهانی آسیا در اختلاف با فدراسیون پس از دو شکست متوالی ترک کرد.

 

اسکوچیچ هم در آن مرحله و هم در مرحله نهایی ایران را به مقام اول گروه خود رساند تا ایران را به ششمین جام جهانی برساند. او در 15 بازی از 18 بازی خود به عنوان سرمربی پیروز میدان شده است.

 

تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر با تیم های ملی انگلیس، آمریکا و ولز رقابت می کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------