برومند: مگر من مرده‌ام که غلامپور مربی استقلال می‌شود؟!



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,پرویزبرومند

استقلال مقابل گل گهر توانست سه امتیاز بگیرد تا طلسم ناکامی‌های این تیم تمام شود اما برد این تیم آنقدر دلچسب نبود که منتقدان را متقاعد کند که این تیم از بحران بیرون آمده و تا حدودی به شرایط ایده‌آل رسیده است. این برد فقط استراماچونی و شاگردانش را از زیر فشارهایی که بر دوش آنها بود نجات داد و اگر سرمربی ایتالیایی استقلال می‌خواهد هواداران باورشان شود که استقلال فقط مقابل تیم‌های کم توان ظرفیت برد را ندارد باید بازی‌های بعدی خود را با برد به پایان برساند. پرویز برومند به عنوان پیشکسوت استقلال نشان داده که همیشه بی پرده در خصوص مسائل مربوط به این تیم صحبت می‌کند. برومند معتقد است که عمر مربیگری استراماچونی در استقلال حداکثر تا نیم فصل است و او در این تیم دوام نمی‌آورد.
 
استقلال سرانجام برد، نظرتان در خصوص شرایط این روزهای این تیم و بردی که به دست آورد، چیست؟
 به نظرم این بازی هیچ جذابیتی نداشت، منهای اینکه این بازی بدون تماشاگر بود و همین نکته باعث شده بود که بازی سرد و بی‌روح شود اما استقلال هم چندان خوب بازی نکرد و تنها نقطه مثبت این بازی برد استقلال و خارج شدن از بحران بود.


شما با تنبیه اینگونه کمیته انضباطی (محرومیت تماشاگران) موافق هستید؟
 اصلاً موافق نیستم. البته اعتقاد هم دارم که یکسری از مسائل باید در ورزشگاه درست شود و فرهنگ‌سازی نیز داشته باشیم چون خانم‌ها قرار است به استادیوم بیایند و این حق مسلم آنها است. در چنین شرایطی تماشاگران ما باید از هر لحاظ خود را آماده حضور آنها کنند و ما نباید شاهد مسائلی باشیم که منجر به محرومیت آنها از بازی شود.


شما گفتید بازی استقلال چندان دلچسب نبود، پس اعتقاد دارید که این تیم همچنان برای خوب شدن کار دارد؟
 من بدون فکر حرف نمی‌زنم، اعتقاد قلبی‌ام این است که به درد استقلال مربی خارجی نمی‌خورد. نه فقط استقلال، بلکه به درد تیم پرسپولیس و تیم ملی هم مربی خارجی نمی‌خورد. ما باید مربی خارجی را برای تیم‌های پایه بیاوریم تا در طولانی مدت به نفع فوتبال ما باشد. بهترین مربی خارجی هم نمی‌تواند در کوتاه مدت نتیجه بگیرد و ما برای او باید سه چهار سال وقت صرف کنیم. متأسفانه اما ما مربی خارجی هم که می‌آوریم مثل کی‌روش یک نفره تیم ملی را اداره می‌کند و هیچ کس را در کنار خود نمی‌پذیرد. مدیران ما هم چون ثباتی در بحث مدیریت ندارند سعی می‌کنند مربی را بیاورند که به حساب خود دم دهان هوادار را ببندند که این بدترین ایده است و باشگاه‌ها را به هیچ کجا نمی‌رساند. پنج سال پیش که من در آکادمی استقلال بودم جوان مستعدی را دیدم که می‌توانست به تیم بزرگسال استقلال کمک کند. به مدیران استقلال گفتم این بازیکن را به تیم بزرگسال ببرید اما آنها بی‌توجهی کردند، تیم دیگری این بازیکن را خرید و بعد استقلال رفت با هفتصد میلیون آن بازیکن را جذب کرد. یعنی بازیکنی که می‌توانست مفت در اختیار آنها قرار بگیرد و از توانایی‌هایش استفاده کنند، با هفتصد میلیون به استقلال آمد، فکر می‌کنید این حاصل چیست؟ فقط حاصل بی‌تدبیری مدیران است که نمی‌توانند از جوانان مستعد استفاده کنند.


و حالا شما چه آینده‌ای برای تیم استقلال که معتقدید مربی خارجی به دردش نمی‌خورد پیش‌بینی می‌کنید؟
 من اعتقاد دارم که تا نیم فصل استراماچونی را اخراج می‌کنند. همین پیش‌بینی را برای کالدرون هم دارم.


با توجه به اینکه شما در زمانی که بازی می‌کردید گلر بودید، عملکرد حسینی را در این فصل چطور ارزیابی می‌کنید؟
 اشتباه بزرگ استقلالی‌ها از دست دادن مهدی رحمتی بود. حسینی بازیکنی بود که بعد از سال‌ها در پست گلری ظهور کرد که اتفاق خوبی بود اما وقتی رقیب سرسخت او را گرفتند این بازیکن افت کرد و الان توانایی 50 درصدی دارد به همین دلیل گلر دوم استقلال وقتی چنین توانایی در حسینی می‌بیند او دیگر هیچ توانایی نخواهد داشت.


استقلال را به لحاظ داشتن بازیکن چطور ارزیابی می‌کنید، بعضی‌ها معتقد هستند که این تیم بازیکن بزرگ ندارد.
 به نظرم استقلال بازیکن خوب و بزرگ ندارد. شرایط امسال استقلال اینطور است که انگار تیم را فروختند و تیم جدیدی را تحویل گرفتند. استقلال امسال به یک تیم معمولی تبدیل شده است.


دوای درد این تیم چیست و چطور می‌تواند به شرایط گذشته برگردد؟
 پیشکسوتان استقلال را دعوت کنند، نظر آنها را بپرسند و با یک خرد جمعی بتوانند تیم را نجات دهند.


چند وقت پیش چنین کاری انجام دادند، اما پیشکسوتان استقلال نظر هماهنگی نداشتند.
 اشتباه نکنید آنها افراد خود باشگاه بودند، نه پیشکسوت! آنها به پیشکسوت‌های باشگاه بی‌توجه هستند. من یک سؤال از شما دارم. مگر من پرویز برومند مرده‌ام که غلامپور مربی گلرهای استقلال می‌شود؟ آقای منزوی می‌گوید ما کسانی را آوردیم که انگلیسی بلد هستند. مگر غلامپور انگلیسی بلد است؟! بعد هم این را بگویم فوتبال یک زبان است تو باید زبان فوتبال را بلد باشی. طی این سال‌ها صندلی مدیرعاملی و هیأت مدیره شده سکوی پرتاب بعضی از آقایان. من برای شما در این زمینه یک مثال بارز می‌زنم. توفیقی یکی از کسانی بود که هیچ کس او را نمی‌شناخت بعد آمد استقلال تا توانست به این تیم ضربه زد اما از قبل تیم استقلال شهرت برای خود به دست آورد و در نهایت هم که رفت گفت از من درباره استقلال نپرسید از من درباره نفت بپرسید! اگر قرار بود از شما درباره نفت بپرسیم چرا اصلاً به استقلال آمدی؟! کسانی که طی این سال‌ها به استقلال آمدند با دندان طمع آمدند و همین درد محسوب می‌شود. همیشه گفتم و باز هم می‌گویم. بارها به بازیکنان استقلال گفتم من پرویز برومند سلامتی و چیزهای دیگری را برای استقلال از دست دادم و حتی طلب‌هایم را از استقلال نگرفتم، آنها هم الان با هوادار به عرش رفتند اما اگر این هوادار متوجه شود که برای تیم کار نمی‌کنند آنها را به فرش می‌زنند. کلاً طی این سال‌ها دلم برای هواداری سوخته که حتی برای تیم رقیب نتوانسته کری بخواند و امیدوارم اوضاع استقلال به شکل سابقش برگردد.

 ایران ورزشی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------