گاف یحیی و توجیهی که کسی را قانع نکرد؛ یک مربی با 2 لیست!



اخبار,اخبار ورزشی ونتایج مسابقات,یحیی گل محمدی

با تصمیم مدیران پرسپولیس تمرین نوبت بعدازظهر این تیم روز پنجشنبه در حضور تماشاگران و اصحاب رسانه برگزار شد. با این حال اگر به عقب برگردیم قطعا پرسپولیسی‌ها این تمرین را پشت درهای بسته برگزار می‌کردند چراکه مصاحبه سرمربی جدیدشان در جمع خبرنگاران حاضر در ورزشگاه شهید کاظمی جنجال بزرگی به راه انداخت که به حواشی نحوه انتقال این مربی از مشهد به تهران دامن زد.

 

گاف یحیی

یحیی گل‌محمدی که مدیران شهرخودرو مدعی هستند تحت فشار زیاد مجبور به صدور رضایتنامه‌اش برای پرسپولیس شده‌اند در جمع خبرنگاران حاضر شد و صحبت عجیبی را مطرح کرد. وی در پاسخ به سوالی درباره جذب اوساگونای نیجریه‌ای گفت: «درباره اوساگونا 10 روز قبل با من مشورت کردند و من هم تایید کردم. وقتی در شهرخودرو هم بودم، می‌خواستیم با این بازیکن مذاکره کنیم. امیدوارم برای تیم موثر باشد.» در ادامه خبرنگاری پرسید که این پرسپولیسی‌ها بودند که 10 روز قبل از وی درباره اوساگونا استعلام گرفتند؟ که او با حالتی پریشان بدون اینکه به این سوال پاسخ بدهد مصاحبه را تمام کرد. البته شاید حق هم داشت که پاسخی برای این سوال نداشته باشد. 10روز قبل از زمان انجام مصاحبه، او سرمربی شهرخودرو بود و طبعا باید برای نقل‌وانتقالات این تیم مشورت می‌داد و همان زمان نیز پرسپولیسی‌ها از تلاش‌ها برای بازگرداندن کالدرون می‌گفتند و مدعی بودند که درباره نقل‌وانتقالات با او مشورت می‌کنند.

 

 توجیه باشگاه

انتشار خبر مربوط به این گاف بزرگ طبعا با واکنش باشگاه همراه بود. توجیهات قدوسی، مدیر روابط‌عمومی پرسپولیس اما چندان باورپذیر به نظر نمی‌رسد. او در این خصوص به فارس گفت: «جمعه ۲۰ دی و یک روز قبل از انتظار برای دریافت پاسخ نهایی کالدرون، گزینه‌های خارجی که هنوز جذب‌شان منتفی نشده بود را به گل‌محمدی معرفی کردیم. او فیلم بازی و رزومه این چهار پنج بازیکن را دید. روز شنبه که بازگشت کالدرون به‌طور کامل منتفی شد بار دیگر با گل‌محمدی تماس گرفته و شرایط را مطرح کردیم و او هم نظر نهایی‌اش را با ما در میان گذاشت. آقا یحیی گفت اگر اوساگونا از نظر بدنی آماده است و تمرین داشته جذب او را نهایی کنید و درباره گزینه خارجی دیگر هم گفت بازیکن گلزن و توانمندی است و فقط باید مدیریت کرد. در واقع ما هفت روز قبل با آقا یحیی مشورت کردیم، نه 10 روز قبل. احتمالا آقا یحیی در تخمین روز اشتباه کرده است.» راستش وقتی چهره گل‌محمدی بعد از گافی که داد و پاسخی برای سوال خبرنگاران نداشت را دوباره دیدیم نتوانستیم باور کنیم که اشتباه او مربوط به تخمین روز باشد!

 

یک مربی با 2 لیست!

گاف بزرگ یحیی نشان داد که مدیران پرسپولیس در زمانی که از تلاش برای بازگشت کالدرون حرف می‌زدند می‌دانستند که سفر او بازگشتی نخواهد داشت و حتی جانشین او را نیز انتخاب کرده بودند. این در حالی است که مدیران شهرخودرو مدعی هستند که به خواست گل‌محمدی لیست خروجی و ورودی خود را تنظیم کردند و نفراتی مثل خلعتبری نیز با درخواست او جذب شدند. به این ترتیب منابع نزدیک به شهرخودرو می‌گویند زمانی که یحیی پایش را برای جدایی و رفتن به پرسپولیس در یک کفش کرده بود، همزمان برای دو تیم لیست داده که احتمالا اتفاقی نادر در فوتبال محسوب می‌شود. همان‌طور که اگر فشارهای بیرونی برای انتقال یحیی از مشهد به تهران نیز به اثبات برسد، اتفاقی نادر خواهد بود.

 

ناکامی شهرخودرو بدون یحیی

تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر از ساعت 14 دیروز در نخستین دیدار هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال و در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر به مصاف شهرخودرو رفت که این مسابقه با تساوی بدون گل همراه بود. در این بازی حسین مالکی از شاهین با دریافت کارت زرد دوم، در دقیقه 30 مسابقه از زمین اخراج شد تا شاگردان کریستیچویچ حدود یک ساعت، 10 نفره به بازی ادامه دهند. با این نتیجه، شاهین با هفت امتیاز در انتهای جدول باقی ماند و شهرخودرو نیز با 29 امتیاز و به‌خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال، همچنان در جایگاه ششم جدول حضور دارد. پیروزی مقابل قعرنشین لیگ می‌توانست شهرخودرو را موقتا به رده سوم جدول برساند، اما مشهدی‌ها که به تازگی مربی موفق خود را از دست داده‌اند با سرآسیابی در گام اول ناکام ماندند و شاید با اتمام مسابقات هفته هفدهم، فاصله‌شان با مدعیان قهرمانی بیشتر هم بشود. این نتیجه حتی نگرانی‌هایی را بابت عملکرد احتمالی این تیم در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا ایجاد کرده و برخی می‌گویند شهرخودرو بعد از جدایی گل‌محمدی سیر نزولی را در پیش خواهد گرفت و ناکامی مقابل شاهین تا حدی این فرضیه را تقویت کرده است.

 

روزنامه فرهیختگان

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------