آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

نگاهی به انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی؛ بدون جـام، بدون موفقیـت!



اخبار,اخبار ورزشی ونتایج مسابقات,دراگان اسکوچیچ

سرانجام بعد از 2 ماه بلاتکلیفی سرمربی تیم ملی کشورمان انتخاب شد و با اعلام رسمی فدراسیون فوتبال دراگان اسکو‌چیچ در ادامه رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی‌2020 روی نیمکت یوزهای آسیا خواهد نشست. بعد از کنار رفتن گزینه‌های متعدد داخلی و خارجی فدراسیون فوتبال درنهایت دراگان اسکوچیچ را انتخاب کرد. مرد ۵۱ ساله کروات که کارنامه قوی ندارد و از آخرین جامی که کسب کرده، بیش از ۱۰ سال گذشته است! اسکوچیچ سال ۲۰۱۳ وارد فوتبال ایران شد و کارش را با ملوان شروع کرد و بعد به تیم‌های خونه به خونه، فولاد و صنعت‌نفت رفت و با هیچ‌یک از این تیم‌ها نتوانست به قهرمانی و یا موفقیت بزرگی برسد.

 

اسکوچیچ که در زمان فوتبالش هافبک بوده و برای تیم‌های ریکا کرواسی و لاس پالماس اسپانیا بازی کرده‌، در چند تیم عربی از جمله النصر عربستان و العربی کویت هم سرمربی بوده اما‌ نتوانسته با این تیم‌ها به موفقیت زیادی برسد. وی در کرواسی کاپ این کشور را برده و در اسلوو‌نی هم یک کاپ و یک سوپرکاپ را با قهرمانی به پایان برده تا تنها جام‌هایی که‌ در دوران فوتبالش کسب کرده، همین 3 جام باشد! کسب 3 جام نه چندان معتبر در 15 سال فعالیت به عنوان سرمربی می‌تواند گویای همه‌چیز درباره وارث صندلی کی‌روش و ویلموتس باشد. اسکوچیچ که نزدیک به 8 سال است در فوتبال ایران حضور دارد، تاکنون روی نیمکت هیچ‌یک از تیم‌های بزرگ و درجه اول فوتبال کشورمان ننشسته است. او در تیم‌هایی که حضور داشته یا کارش را به انتها نرسانده و یا به موفقیتی نرسیده است. با این کارنامه ضعیف، مشخص نیست مسئولان فدراسیون فوتبال بر چه اساسی وی را به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرده‌اند.

 

فدراسیون فوتبال که در سال‌های اخیر عملکردی ضعیف و پرانتقاد داشته، با این انتخاب کلکسیون ناکامی‌هایش را تکمیل کرده است. در مورد قرارداد این مربی، حرف‌و حدیث‌های زیادی مطرح است، اما یک منبع آگاه در این خصوص معتقد است رقم قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون چیزی نزدیک به‌۴۰۰‌ دلار است. البته مثل همه قراردادهای حرفه‌ای، در بندهایی از آن آپشن هم وجود دارد، ولی با این‌ حال اسکوچیچ نسبت به مربیان قبلی تیم ملی با رقمی بسیار کمتر، هدایت تیم ملی را قبول کرده است.

 

او پس از استانکو پوکله‌پوویچ، تومیسلاو ایویچ، میروسلاو بلاژویچ و برانکو ایوانکوویچ به پنجمین سرمربی کروات تاریخ تیم ملی ایران تبدیل شد. اسکوچیچ در‌حالی روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند که در تاریخ 25 اسفند ماه رئیس جدید فد‌راسیون معرفی می‌شود و رئیس جدید در‌حالی به ساختمان سئول خواهد رفت که هیچ نقشی در انتخاب سرمربی جدید نداشته و در صورت ناکامی احتمالی تیم ملی به راحتی می‌تواند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند!

 

 روزنامه خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------