قلعه‌نویی: از فوتبال پرسپولیس همه لذت می‌برند / 3 امتیاز بازی را می‌خواهیم



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,قلعه‌نویی

آقایان شریفی را دادند، اما لطمه بزرگی به ما زدند
قلعه‌نویی: از فوتبال پرسپولیس همه لذت می‌برند / 3 امتیاز بازی را می‌خواهیم

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: از سبکی که تیم پرسپولیس در بازی‌هایش به نمایش می‌گذارد، همه لذت می‌برند.

به گزارش فارس، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های پرسپولیس و تراکتورسازی گفت: قبل از اینکه بخواهم وارد این بحث بازی شوم باید چند نکته را بگویم اول اینکه درگذشت آقای علی‌اکبر دارستانی جای تأسف دارد و امیدوارم روحش شاد باشد. بحث دوم موضوع درختکاری است که امروز روز درختکاری است و فکر می‌کنم شعار شهرداری تهران هم زمین پاک، آسمان آبی است و از مساعدت‌هایی که در این زمینه از سوی شهرداری می‌شود باید تشکر کرد.

وی ادامه داد: همچنین از محمدباقر قالیباف شهردار تهران که نگاه ویژه‌ای به ورزش دارد تشکر می‌کنم. او مدیر لایقی است و همین واگذاری دو استادیوم به استقلال و پرسپولیس نشان داد که به فکر ورزش شهر تهران است.

وی ضمن تشکر از رسانه‌ها برای حمایت از نماینده‌های فوتبال ایران در آسیا در رابطه با بازی تیمش مقابل پرسپولیس، گفت: به مجموعه پرسپولیس، هواداران، کادر اجرایی، شخص برانکو که یک مربی اخلاق‌مدار و فنی است که به فوتبال ما آمده و بازیکنان پرسپولیس تبریک می‌گویم. آنها فوتبالی را بازی می‌کنند که همه از آن لذت می‌برند. این نشان می‌دهد فوتبال ما رو به رشد است.

سرمربی تراکتورسازی تأکید کرد: واقعیت را بیان می‌کنم، ما در این دو، سه روز باید چند اقدام می‌کردیم ابتدا اینکه بازیکنان را از لحاظ بدنی ریکاوری می‌کردیم و سپس اینکه روی نقاط قوت و ضعف حریف کار می‌کردیم که ما فقط فرصت آنالیز نقاط قوت و ضعف آنها را داشتیم. می‌دانیم هافبک‌های پرسپولیس قوی هستند و باید با پرس ارتباط خط هافبک با طارمی را قطع کنیم. یکی از نقاط قوت پرسپولیس جناح راست این تیم است. در مجموع ما هم تراکتورسازی هستیم و در اندیشه کسب سه امتیاز هستیم که در این شرایط می‌توانیم در رقابت جدول باقی بمانیم.

وی افزود: شرایط ما بعد از بازی با سپاهان بهتر شده و با کسب پیروزی در این بازی می‌توانیم به وضعیت بهتری برسیم. سه برد اخیر روحیه تیم ما را بالا برده است و امیدوارم مقابل پرسپولیس هم مثل بازی با سپاهان ظاهر شویم که چه حاضرانی در ورزشگاه و چه بینندگان تلویزیونی از بازی لذت ببرند.

قلعه‌نویی درباره اینکه تراکتورسازی دو بازی در آسیا انجام داده اما پرسپولیس استراحت کرده و آیا خستگی ناشی از این دو بازی برای تراکتورسازی خواهد شد،‌افزود: دو بازی ما در آسیا یک حُسن داشت و آن اینکه بعد از شرایط بازی قرار داریم اما عیبی هم که دارد این است که از نظر بدنی بازیکنان ما کمی خسته شده‌اند اما بلافاصله در تهران اردویی برگزار کردیم و چه در ابوظبی و چه در تهران ریکاوری کردیم. اردوی ما در تهران هم به ما کمک کرد تا طی امروز و فردا بتوانیم بدن بازیکنان را به شرایط ایده‌آل برسانیم. البته پرسپولیس بیشتر از ما استراحت کرده اما در شرایط مسابقه نبودند.

سرمربی تراکتورسازی در خصوص اینکه با دو برد اخیر این تیم در آسیا انتظارات از این تیم بیشتر شده و اگر پرسپولیس را ببرند به جمع مدعیان باز خواهند گشت، افزود: صد درصد همین طور است. البته ما دو مشکل داشتیم اول اینکه اگر به اردوی ترکیه می‌رفتیم سه بازی برگزار می‌کردیم که نشد و از طرف دیگر با همه احترامی که برای داوران قائل هستم در بازی پدیده، استقلال خوزستان و حتی سپاهان با اینکه بردیم اشتباهاتی علیه ما رخ داد و ما 5 امتیاز وحشتناک از دست دادیم که اگر این امتیازها را می‌گرفتیم الان شرایط فرق می‌کرد. انتظار از ما بالاست چون هم بازیکن بزرگ داریم و هم هوادار پرشور اما اگر به ترکیه می‌رفتیم و سه بازی می‌کردیم و شرایط بهتری مقابل تیمی مثل راه‌آهن قرار می‌گرفتیم. آقایان به ما فقط مهدی شریفی را دادند اما لطمه بزرگی به ما زدند. ما فردا با یک بازی منطقی به دنبال گرفتن سه امتیاز هستیم تا در کورس باقی بمانیم.

قلعه‌نویی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد رسول خطیبی اظهار داشت: به این سؤال پاسخ نمی‌دهم. به سوالات فوتبالی و مربوط به بازی فردا حرف می‌زنم.

وی درباره وضعیت داوری در لیگ ایران و تفاوت آن با داوری در لیگ قهرمان آسیا تصریح کرد: قشر داوری مظلوم است؛ چه از نظر دستمزد و چه از نظر امکانات سخت‌افزاری. شرایط برای آنها ایده‌آل نیست با این همه آنها همه تلاش‌شان را می‌کنند و می‌دانند که کمیته داوری و دپارتمان داوری در تلاش هستند تا داوری‌ها به حد ایده‌آل برسد اما داوری می‌تواند خوب قضاوت کند که آرامش روحی و شرایط خوب بدنی داشته باشد و همچنین دستمزدش در شرایط ایده‌آل باشد. من از مهدی تاج می‌خواهم که نگاهش به داوری مثل یک شغل باشد تا بتوانند داوران از این طریق درآمد کسب کنند. در این صورت است که داوران جز تمرین و آموزش به چیزی فکر نخواهند کرد. به هر حال در اواخر لیگ هستیم و امیدوارم داوری‌ها به گونه‌ای باشد تا اشتباهاتی رخ ندهد تا تیم‌های بالا و پایین جدول ضرر کنند اما از شما می‌خواهم وضعیت ‌آسیا را با ما قیاس نکنید. سه بازیکن الجزیره قراردادشان به اندازه کل بازیکنان تراکتورسازی بود.

قلعه‌نویی در ادامه در رابطه با حضور هواداران گفت: فوتبال بدون هوادار روح و معنی ندارد. وقتی ورزشگاه خالی باشد بیننده هم از فوتبال لذت نمی‌برد. در دو، سه هفته اخیر هواداران بیشتری در بازی‌های استقلال و پرسپولیس به ورزشگاه می‌آیند که این باعث می‌شود همه لذت ببرند. امیدوارم با حضور هواداران جذابیت فوتبال بازگردد البته امیدوارم حضور هواداران هم توأم با احترام به حریف باشد و توهین به سرمربی و بازیکنان حریف خوب نیست متأسفانه در سه، چهار سال گذشته با فرهنگ ما بازی شد و فحاشی به فوتبال آمد که امیدوارم این مسئله قطع شود. تیم‌های بزرگی مثل منچستر و چلسی وضعیت خوبی ندارند ولی ورزشگاه‌های آنها پر است و توهینی نمی‌شود نهایت این است که اعتراض را با پارچه سفیدی نشان می‌‌دهند که این مسئله در فرهنگ فوتبال ما نیست.

سرمربی تراکتورسازی در رابطه با برنامه تیمش روی ضربات ایستگاهی تصریح کرد: در طول هفته در هر تیمی که باشم سه جلسه روی ضربات ایستگاهی کار می‌کنم. میانگین قدی تیم‌هایم سعی می‌کنم 180 باشد. ما در نیم‌فصل دوم روی این مسئله کار کردیم و یکی از برنامه‌های ما استفاده از همین مسائل است.

متأسفانه در خیلی از مواقع اتفاقاتی که برای تیم ما می‌افتد را نشان نمی‌دهد مثلا در بازی قبل گل صالح ما را که آفساید گرفته شد نشان ندادند در بازی با پدیده و استقلال خوزستان هم از این مسائل متضرر شدیم. چند وقت پیش هم گفتم ای کاش روحانی از تراکتورسازی تعریف نمی‌کرد.

 

اخبار ورزشی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------