آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مالک جدید استقلال در هیات مدیره مشخص شد

نماینده تام الاختیار هلدینگ در جلسات هیات مدیره باشگاه استقلال مشخص شد. به گزارش ایسنا، اولین جلسه هیات‌مدیره استقلال ایران…

شرط فدراسیون ایران برای آدیداس:بیا در منیریه لباس تولید کن!



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,آدیداس

یکی از بزرگترین انتقادهای اهالی فوتبال به لباس‌های خارجی این است که به نام برندهای خارجی ، لباس‌ها را در ایران تولید می‌کنند!

مهدی تاج، امیر عابدینی و محمدرضا ساکت به آلمان رفته اند تا مهمترین قرارداد پوشاک ورزشی تاریخ تیم های ملی را امضاء کنند. آنها می گویند دو جلسه با مدیران ارشد شرکت آدیداس داشتند و به زودی با این کمپانی بزرگ آلمانی برای تهیه پوشاک تیم ملی قرارداد می بندند. تیم ملی از چند ماه پیشتر با فسخ قراردادش با کمپانی ایتالیایی درجه 3 جیووا ، لباس های آدیداس را از بازار می خرد و می پوشد اما حالا تصمیم گرفته تا قرارداد همکاری مشترک با این گروه بزرگ تولید لباس دنیا ببندد. 

 

عابدینی مسئول سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال در جدیدترین اظهار نظرش ، گفته مذاکرات عالی پیش رفته و در شرف قرارداد هستند اما او گفته از این کمپانی خواسته شده تا با انتقال تکنولوژی ، تولیداتش را در ایران داشته باشد.

 

این بزرگترین پیش شرط در توسعه اقتصاد مقاومتی برای هر کشوری است. بی شک انتقال تکنولوژی تولید پوشاک ورزشی ، می تواند باعث اشتغالزایی بزرگی شود. از یاد نبریم ، نرخ بالای دلار ، قیمت نیروی کار در ایران را به شدت ارزان می کند. شاید حتی ارزان تر یا هم قیمت با کشورهای جنوب شرقی آسیا . بسیاری از محصولات آدیداس در کشورهایی مثل ویتنام که نیروی کار ارزان دارند تولید می شوند و حالا ایران با دستمزد ماهیان 500 دلار ، می تواند نیروی کار عالی برای این کمپانی داشته باشد. ایران که درست در قلب مدیترانه ، یکی از نزدیکترین کوریدورهای انتقال اجناس به بازارهای عربی و حتی اروپایی است و هزینه حمل و نقل تولید محصول را هم تقریبا به پایین ترین رقم ممکن می رساند.

 

البته تولید محصولات برندهای خارجی ، حتی تحت لیسانس ، به دلیل سابقه بد گذشته ، باعث ترس اهالی فوتبال می شود. هنوز قرارداد لباس های آل اشپرت در یادها مانده . لباس هایی که به نام این برند آلمانی در تولیدی های منیریه ، به عنوان بازار اصلی تولید البسه ورزشی ایرانی ، تولید می شدند و انتقادهای زیادی را به همراه داشتند.

 

شرکت جیووا هم کارخانه ای را در شیراز احداث کرده بود و محصولاتش را در ایران تولید می کرد اما عملا تولیدات ایرانی این شرکت کیفیتی نداشتند. قبل تر و در همین دوره کی روش ، تیم از پومای ایران محصولاتی گرفت که علی کریمی ، ستاره وقت تیم به شدت به کیفیت لباس هایش اعتراض کرد و می گفت این لباس ها را در منیریه تولید کرده اند.

 

حالا باید دید قرارداد فدراسیون با آدیداس اگر بسته شود و این صنعت بومی سازی شود ، لباس های آدیداس منیریه چه کیفیتی خواهند داشت؟

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------