یک ربات هوش مصنوعی دستیار جدید مربیان فوتبال



هوش مصصنوعی در فوتبال،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
یک سیستم جدید بر اساس هوش مصنوعی حالا در دنیای فوتبال، به تحلیل تاکتیک‌های این ورزش می‌پردازد تا سرمربیان شرایط متفاوتی را در ادامه تجربه کنند.

به گزارش ورزش سه، در روزهایی که هوش مصنوعی توانسته تبدیل به یکی از بخش‌های زندگی و فعالیت‌های مردم شود، شرکت "TacticAI" یک سیستم هوش مصنوعی را منتشر کرده که در زمینه تاکتیک‌های فوتبال می‌تواند اثربخش باشد.

 

این سیستم حتی می‌تواند نتیجه ضربات کرنر را در بازی‌های فوتبال پیش‌بینی کند و پیشنهاد دهد. کارشناسان باشگاه لیورپول در لیگ برتر انگلیس ارزیابی کردند که تاکتیک‌های TacticAI از تاکتیک‌های انسانی قابل تشخیص نیستند و آنها تاکتیک‌های TacticAI را بر ۹۰ درصد تاکتیک‌های انسانی بهتر می‌دانند.

 

این سیستم در اصل تاکتیک‌ها را در هر زمینه‌ای از جمله کرنر، ضربات ایستگاهی و دیگر موارد را تجزیه و تحلیل می‌کند تا یک دستیار برای سرمربیان فوتبال به‌شمار برود.

 

در فوتبال مدرن، شناسایی الگوهای اصلی تاکتیک‌های تیم مقابل و ایجاد اقدامات متقابل موثر بسیار مهم است. با این حال، انجام این اتفاق یک کار تحقیقاتی حل نشده باقی می‌ماند.

 

به‌طور خاص، در فوتبال، ضربات کرنر یکی از مهم‌ترین ضربات ایستگاهی در نظر گرفته می‌شود، زیرا فرصت گلزنی فوری را فراهم می‌کند و به مربیان اجازه می‌دهد تا مستقیماً مداخله کنند و جریان بازی را بهبود بخشند.

 

به همین دلیل برای هر تیم تاکتیک‌های مختلفی را از قبل آماده می‌کند.

 

سیستم TacticAI با استفاده از مجموعه‌ای از 7176 ضربه کرنر فصل 2020-2021 لیگ برتر که توسط باشگاه لیورپول جمع‌آوری شده، برنامه‌ریزی شده است.

 

در نتیجه مشخص شد که TacticAI قادر است بازیکنی را که برای اولین‌بار پس از ضربه کرنر توپ را دریافت می‌کند و نتیجه مستقیم ضربه را به‌طور دقیق پیش‌بینی کند، علاوه بر این، هنگام تغییر مکان بازیکن، می‌تواند نتایج را ارزیابی کند و بهترین تاکتیک را استخراج کند.

 

تیم تحقیقاتی این موسسه می‌گوید که این سیستم به‌زودی تبدیل به یک دستیار هوشمند برای هر سرمربی می‌شود و در ادامه شاهد فوتبالی با تاکتیک و سیستم‌های طراحی شده توسط این سیستم خواهیم بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------