چرا فتح الله زاده حامی کارلوس کروش شد؟



اخبار,اخبار ورزشی ,کارلوس کروش

 

اخبار ورزشی - چرا فتح الله زاده حامی کارلوس کروش شد؟

علی فتح الله زاده مدیر پیشین استقلال که در روزهای مدیریتش در این تیم یکی از بزرگترین منتقدان کارلوس کروش بود حالا او را بهترین گزینه برای نجات تیم ملی می داند.

به گزارش خبرآنلاین ؛ علی فتح الله زاده یکسال بعد از انتقادهای تندش نسبت به سرمربی تیم ملی پیش از 3 بازی مرحله نهایی بازی های انتخابی حالا در جمع معدود حامیان سرمربی در میان فوتبالی های داخلی است. اما چطور یکباره این قدر نظر فتح الله زاده به سرمربی استقلال عوض شده است؟ این پرسش البته پاسخی مشخص دارد. اینکه او سال قبل هم اگر انتقادی داشت تنها بر اساس شرایط کاری بود که بر عهده داشت و در روزهایی که مربی تیمش در دعوایی بزرگ با مربی تیم ملی بود ، سعی می کرد در دعوا با تیم ملی بر سر استفاده از بازیکنان کم نیاورده باشد. اگرچه حرف های او بارها بین این مدیر قدیمی و مربی تیم ملی را به هم زد ، اما حالا دیگر شرایط عوض شده است و فتح الله زاده در روزهای خانه نشینی می تواند راحت تر حرفهایش را بزند .

 

او در آخرین گفت و گویش با ایسنا گفته است:« نباید فراموش کنیم که ما نمی‌توانیم تیم را تماماً در اختیار سرمربی قرار دهیم. باید مدیریت روی مربی وجود داشته باشد. فدراسیون باید مفاد قرارداد و مذاکرات را رسانه‌ای کند تا همه بدانند و در مورد آن قضاوت کنند.قرارداد فدراسیون و کروش باید حداقل سی‌صفحه باشد و نکات را ریز به ریز بیان کنیم. قرارداد تیم‌های بزرگ موجود است. می‌توان آن‌ها را استخراج کرد و آن را مبنای کار قرار داد. به طور مثال در قرارداد مربی‌ای آمده بود، اگر او به محلی برود که به حیثیت ما خدشه وارد شود، توبیخ و جریمه می‌شود. »

او ادامه داده است:«یک مدیر برای تیم ملی انتخاب کنیم و امور را به او بسپاریم. البته در گذشته این طور عنوان می‌شد که سرپرست تیم ملی را کروش انتخاب می‌کند که این کار اصلاً درست نیست. سرپرست و یا مدیر تیم ملی نماینده ریاست فدراسیون در تیم است و باید امور را به‌ طور کامل زیر نظر داشته باشد.

 

البته در گذشته سرپرست تیم ملی به خاطر اینکه گاهی در کنار تیم نبود، کروش مجبور می‌شد خودش شخصاً امور را پیگیری کند. در قرارداد جدید باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که یک سرپرست به صورت تمام وقت مدیریت تیم را بر عهده داشته باشد. سرمربی تیم به غیر از مسائل فنی تیم نباید دغدغه‌ دیگری داشته باشد.من معتقدم، در مورد کروش غیر حرفه‌ای عمل کردیم. می‌توانستیم قبل از جام جهانی، وضعیت او را مشخص کنیم. اگر قرار بر این بود که قراردادش تمدید شود، این کار را می‌کردیم و اگر نمی‌خواستیم با او تمدید کنیم، رسماً اعلام می‌کردیم.»

فتح الله زاده این روزها جدی ترین گزینه علی کفاشیان برای حضور در یکی از مهمترین کرسی های خالی فدراسیون فوتبال است. حضور در مسئولیت مهم ریاست کمیته تیم های ملی. جایی که پیشتر مسئولیتش را مهدی تاج و آیت اللهی دو نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال بر عهده داشته اند. فتح الله زاده با سال ها تجربه مدیریتی موفق در فوتبال گزینه کفاشیان است .

 

مردی که به دلیل روزهای خلوت پیش رویش می تواند مدیری تمام وقت برای تیم های ملی باشد. فتح الله زاده به رغم همه خبرسازی های گاه و بیگاهش در دوران مدیریتی استقلال ، همیشه در حلقه نزدیکان کفاشیان بوده است ، مدیری که البته تجربه بالایی در مدیریت و تیمداری دارد.
اخبار ورزشی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------