وقتی فوتبالیست‌های سرباز فراری، عزیزتر از «میلیاردر معروف» می‌شوند



اخبار,اخبار ورزشی , فوتبالیست‌های سرباز فراری

 

اخبار ورزشی - اخبار از پیوستن سربازفراری‌ها به تیم‌های نظامی حکایت دارد؛
وقتی فوتبالیست‌های سرباز فراری، عزیزتر از «میلیاردر معروف» می‌شوند

در بررسی ابعاد این ماجرا، بد نیست سری بزنیم به پرونده شهرام جزایری که در سال‌های گذشته به دلیل تخلفات مالی و فرار از زندان سال‌های زیادی ‌پشت میله‌ها گذرانده و این روز‌ها آزاد شده است. جزایری در گفت‌وگو با هفته نامه پنجره در تشریح ابعاد اتهام‌هایش می‌گوید، چهار سال از حکمی که برای او بریده بودند، به خاطر کارت پایان خدمتش بود.

گویا یک پرونده فرسایشی دیگر هم به پرونده‌های فرسایشی و همچنان باز فوتبال ایران اضافه شده ‌و آن هم همین ماجرای سرباز فراری‌های فوتبالیست و میلیاردر و مشهور است که هر روز اخباری مبنی بر معرفی نام واقعی و لیست‌های جدیدشان به گوش می‌رسد؛ اما خبری از آن‌ها نمی‌شود. اکنون هم که اخبار غیر رسمی از پیوستن چند تن از متخلفان نامدار به تیم‌های نظامی حکایت دارند.

به گزارش «تابناک»، ماجرای کارت پایان خدمت جعلی بازیکنان لیگ برتری، فراز و فرودهای فراوانی داشته، اما مدتی است‌ این اوج و فرود‌ها فروکش کرده و دیگر خبری از برخورد با خاطیان این پرونده به گوش نمی‌رسد تا رسانه‌های غیر رسمی، اخبار و شایعات فراوانی را از این ماجرا منتشر کنند. همین امروز بود که برخی رسانه‌ها از پیوستن آرش افشین به تیم نظامی ملوان خبر دادند و در روز‌های گذشته هم اخباری مبنی بر پیوستن بختیار رحمانی و حسین ماهینی به باشگاه تراکتورسازی تبریز منتشر شده بود.

درگیر بودن چندین و چند بازیکن معروف و ملی‌پوش در این پرونده، موجب شده تا رسیدگی به این پرونده کمی سخت ‌شود و همین، ‌ماجرا را به تأخیر انداخته است، به گونه‌ای که تا کنون چندین و چند بار مسئولان سازمان لیگ از انتشار لیستی با نام‌های بزرگ خبر داده‌اند و هنوز خبری نشده است!

حالا به فرض اینکه نام‌ها ‌شفاف معرفی شوند و ما نام چند ستاره جوان تیم ملی در جام‌جهانی را که این روز‌ها راه اسپانیا و پرتغال و قطر را در پیش گرفته‌اند، در آن ببینیم، به نظر شما چه سرنوشتی در انتظار این دوستان است؟ آیا تنها پیوستن به تیم‌های نظامی مشکل کار را حل خواهد کرد یا پادگان در انتظار بازیکنان متخلف است؟

مشهور ‌و معروف بودن افراد غالبا رسیدگی به پرونده‌های اینچنینی را کمی سخت خواهد کرد و غالبا افرادی از این دست مجازاتی را که لایقشان هستند، نخواهند دید؛ اما بد نیست نگاهی بیندازیم به برخوردی که قانون با متخلفانی از این دست انجام خواهد داد؛ افرادی که با جعل سند کارت پایان خدمت دارند.

استفاده از سند جعلی رسمی چیزی بین شش ماه تا سه سال حبس و ۳ تا ۱۸ میلیون ریال هم جزای نقدی ‌دارد. این سوای این ماجراست که در خصوص ماجرای مربوط به جعل کارت پایان خدمت، که از جمله اسناد رسمی به شمار می‌رود، متخلفان باید خدمت سربازی ‌هم بگذرانند که به این ترتیب اگر اسامی ملی‌پوشان متخلف و سرباز فراری در جریان این ماجرا رسانه‌ای شود، در سال‌ها‌ی آینده باید شاهد حضور چندین و چند ملی‌پوش فوتبال مشهور و محبوب در پادگان‌ها و بعدش‌ هم پشت میله‌های زندان باشیم.

در بررسی ابعاد این ماجرا بد نیست سری بزنیم به پرونده شهرام جزایری که در سال‌های گذشته به دلیل تخلفات مالی و فرار از زندان، سال‌های زیادی را پشت میله‌ها گذرانده و این روز‌ها آزاد شده است. جزایری در گفت‌وگو با هفته نامه پنجره در تشریح ابعاد اتهام‌هایش می‌گوید، ‌چهار سال از حکمی که برای او بریده بودند، به خاطر کارت پایان خدمتش بود. در گفت‌وگو‌ او هفته‌نامه پنجره می‌خوانیم؛

 ‌«اتهام دیگری که مطرح بود، اینکه کارت پایان خدمتش را با گواهی جعلی جبهه دریافت کرده است. البته خودش اظهار می‌کرد که در ۱۶ سالگی در جبهه بوده و حتی ترکش هم خورده است. به هر حال این را نپذیرفتند و برای این جرم هم چهار سال حبس به او دادند‌».
اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------