کارشناسی صحنه‌های مشکوک پرسپولیس و آلومینیوم



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
تیم پرسپولیس با توقف خانگی مقابل تیم آلومینیوم اراک به رده دوم جدول سقوط کرد.

به گزارش ورزش سه، پرسپولیس پس از شکست برابر فولاد در هفته هفدهم لیگ برتر، در شرایطی وارد دیدار با آلومینیوم شد که اگر موفق به کسب سه امتیاز این مسابقه نشود، در صورت پیروزی سپاهان برابر گل‌گهر، صدر جدول را از دست می‌دهد.

 

سرخپوشان که هفته گذشته اعتراض شدیدی به قضاوت موعود بنیادی‌فر در دیدار با فولاد داشتند و معتقد بودند خطای پنالتی روی شیخ دیاباته اعلام نشده است، این هفته هم در‌ چند صحنه اعتراض شدیدی به تصمیمات مرتضی منصوریان، داور مسابقه، داشتند.

 

در اولین صحنه مشکوک این دیدار شیخ دیاباته در برخورد با مدافع آلومینیوم در محوطه جریمه سرنگون شد و در شرایطی که بازیکنان پرسپولیس اعتقاد داشتند داور باید یک پنالتی به سود آنها اعلام می‌کرد، منصوریان دستور به ادامه بازی داد.

 

تنها چهار دقیقه بعد، آلومینیوم در یک ضدحمله، صاحب موقعیت گلزنی شد و زمانی که علیرضا بیرانوند برای دفع این توپ از محوطه جریمه خارج شد، با میلاد فخرالدینی برخورد کرد تا داور مسابقه با کارت قرمز، او را از زمین اخراج کند.

 

اخراج بیرانوند در شرایطی صورت گرفت که مهاجم آلومینیوم در این صحنه در موقعیتی مشکوک به آفساید صاحب توپ شد و همین مسئله باعث اعتراض سرخپوشان به تصمیم منصوریان شد تا نیمه اول بازی به جنجال کشیده شود.

 

نیمه دوم بازی هم بدون جنجال نبود و در دقیقه ۶۶، تکل مدافع آلومینیوم در محوطه جریمه باعث سرنگونی مهدی ترابی شد تا سرخپوشان بار دیگر به دلیل عدم اعلام پنالتی، نسبت به داور اعتراض کنند. همچنین در دقیقه ۸۰ محمدرضا آزادی موفق شد دروازه‌ آلومینیوم را باز کند اما این گل به دلیل خطا روی دروازه‌بان توسط منصوریان مردود اعلام شد.

 

* برخورد مدافع آلومینیوم و شیخ دیاباته (مشکوک به پنالتی - دقیقه ۳۹)

✅ ابراهیم میرزابیگی: خطایی اتفاق نیفتاد. مدافع آلومینیوم روی زمین بود و شیخ دیاباته پای خود را گیر داد و قصد داشت پنالتی بگیرد.

❌ تورج حق‌وردی: مدافع آلومینیوم پای مهاجم پرسپولیس را زد و داور می‌توانست یک پنالتی اعلام کند و حتی خود بازیکن آلومینیوم هم از اینکه داور پنالتی اعلام نکرد، متعجب شد.

✅ حیدر سلیمانی: شیخ دیاباته قصد داشت پنالتی بگیرد اما مدافع آلومینیوم روی زمین بود و عمل زدن صورت نگرفت و خطا نبود. مهاجم پرسپولیس پای خود را گیر انداخت و ادامه بازی صحیح بود.

❌ نوذر رودنیل: مدافع پایش را روی پای دیاباته گذاشت و صد درصد خطا بود و باید پنالتی اعلام می‌شد.

 

 

* برخورد فخرالدینی و علیرضا بیرانوند (اخراج و مشکوک به آفساید - دقیقه ۴۳)

❌ ابراهیم میرزابیگی: اخراج علیرضا بیرانوند درست بود، چون مهاجم آلومینیوم در موقعیت آشکار گل قرار داشت اما پیش از این هم مهاجم آلومینیوم در آفساید بود و کمک داور با جای‌گیری بد خود، آفساید اعلام نکرد.

❌ تورج حق‌وردی: مهاجم آلومینیوم در موقعیت آفساید قرار داشت اما کمک داور به خاطر جای‌گیری اشتباه متوجه نشد ولی خطای بیرانوند به خودی خود اخراج داشت، چون مصداق خطای شدید محسوب می‌شد‌.

❌ حیدر سلیمانی: با توجه به اینکه بازیکن آلومینیوم در موقعیت آشکار گل بود، اخراج درست بود اما پیش از اخراج، میلاد فخرالدینی در آفساید قرار داشت و قبل از اخراج، کمک داور باید آفساید اعلام می‌کرد اما جای‌گیری خوبی نداشت.

✅ نوذر رودنیل: اخراج درست بود و با توجه به تصاویر تلویزیونی به نظر نمی‌آمد آفساید باشد. مگر آنکه زاویه جدیدی ببینیم که مشخص شود آفساید بوده است.

 

* برخورد مدافع آلومینیوم و مهدی ترابی (مشکوک به پنالتی - دقیقه ۶۶)

✅‌ابراهیم میرزابیگی: خطایی اتفاق نیفتاد و یک برخورد طبیعی بود.

❌تورج حق‌وردی: تکل مدافع آلومینیوم به پای مهدی ترابی برخورد کرد و باعث سرنگونی او شد و می‌توانست پنالتی باشد.

❌حیدر سلیمانی: مدافع آلومینیوم با پای چپ توپ را می‌زند و با پای راست، پای مهدی ترابی را. با توجه به اینکه ترابی می‌توانست در ادامه صاحب توپ شود، باید پنالتی اعلام می‌شد اما اگر امکان صاحب توپ شدن ترابی وجود نداشت، پنالتی نبود.

❌نوذر رودنیل: صد درصد پنالتی بود و داور هم زاویه خوبی داشت اما نمی‌دانم چرا پنالتی اعلام نکرد.

 

* گل مردود محمدرضا آزادی (خطا روی دروازه‌بان - دقیقه ۸۰)

✅‌ابراهیم میرزابیگی: مهاجم آلومینیوم روی دروازه‌بان خطا کرد و تصمیم داور درست بود.

✅‌تورج حق‌وردی: مهاجم آلومینیوم مرتکب خطا روی دروازه‌بان شد و گل به درستی مردود اعلام شد.

✅‌حیدر سلیمانی: مهاجم آلومینیوم دو دست خود را روی شانه‌های دروازه‌بان پرسپولیس می‌گذارد و امکان بازی کردن را از او می‌گیرد و بنابراین به درستی خطا اعلام شد.

✅‌نوذر رودنیل: مهاجم آلومینیوم روی دروازه‌بان خطا کرد و داور به درستی گل را مردود اعلام کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------