نخستین شکست مربی بلژیکی با تیم ملی/ طلسم بحرین یقه ویلموتس را هم گرفت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
تیم ملی ایران در سومین دیدار خود در مقدماتی جام جهانی قطر با یک گل مغلوب بحرین شد.

به گزارش ایسنا، دو تیم فوتبال ایران و بحرین در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۲۰ در بحرین به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری یک بر صفر بحرین خاتمه یافت تا نخستین شکست شاگردان ویلموتس در مقدماتی جام جهانی قطر رقم بخورد.

 

تک گل این دیدار را حردان از روی نقطه پنالتی در دقیقه 65 به ثمر رساند.

 

نیمه اول

 تیم ملی ایران بازی را هجومی‌تر آغاز کرد و توپ و میدان را در اختیار داشت اما تا ۱۰ دقیقه اول نتوانست موقعیت جدی را ایجاد کند و چند فرصت نصفه و نیمه روی دروازه میزبان به وجود آورد که با بی دقتی مهاجمان به هدر رفت.

 

پس از این، شاگردان ویلموتس جلوتر آمدند و قصد این را داشتند که از قلب خط دفاعی بحرین به این تیم ضربه بزنند اما آفسایدگیری به موقع بحرینی‌ها، محبی و انصاری‌فرد را ناکام گذاشت. در دقیقه ۱۷ و روی پاس زیبای طارمی، بالاخره حاجی‌صفی موفق شد از تله آفساید میزبان عبور کند اما ضربه بی‌دقت این بازیکن، بهترین فرصت تیم ملی را به هدر داد.

 

پس از این فرصت، این بحرینی‌ها بودند که توپ و میدان را در اختیار گرفتند و در فاصله دقیقه ۳۰ تا ۳۵، سه فرصت خوب گلزنی هم روی دروازه ایران ایجاد کردند که مهاجمان این تیم با بی‌دقتی، این موقعیت‌ها را از دست دادند. در حالی که بحرینی‌ها در دقایق پایانی نیمه نخست در زمین، میدان‌داری می‌کردند تیم ملی با نفوذ رامین رضاییان ضدحمله‌ای را ترتیب داد که سانتر این بازیکن به محبی رسید و او با سر توپ را برای آزمون کاشت که شوت سرکش این بازیکن به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

پس از این فرصت، اتفاق خاصی روی دروازه‌ها نیفتاد تا دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

 

نیمه دوم

 همانند نیمه نخست، شاگردان ویلموتس بازی را هجومی آغاز کردند و با یک حرکت ترکیبی زیبا که شامل چند پاس کوتاه متوالی بود، توپ را در پشت محوطه جریمه به طارمی رسادند که ضربه بغل پا این بازیکن درست به وسط دروازه زده شد تا محمد جعفر توپ را به راحتی در اختیار بگیرد. پس از این، دوباره طارمی فرصت داشت که دروازه بحرین را باز کند که ضربه سر شماره 17 ایران از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

نخستین تعویض تیم ملی در دقیقه 60 شکل گرفت که مهرداد محمدی جای محبی به زمین آمد.

 

در دقیقه 61 جدی‌ترین فرصت بحرین روی دروازه ایران شکل گرفت که پاس هافبک تیم میزبان در قلب خط دفاع ایران به عبداوهاب رسید تا این بازیکن با بیرانوند تک به تک شود که شوت زمینی این مهاجم را بیرانوند به زیبایی به کرنر فرستاد.

 

احسان حاجی‌صفی در شصت‌و دومین دقیقه بازی، نخستین کارت زرد بازی را دریافت کرد. در ادامه و نفوذ بحرینی‌ها از راست با سانتر به داخل محوطه جریمه همراه شد که مجید حسینی مجبور به خطای به روی مهدی حمیدان شد تا داور ضربه پنالتی را به سود بحرین اعلام کند. محمد الحردان پشت توپ قرار گرفت و بر خلاف حرکت بیرانوند توپ را به تور دروازه فرستاد تا بحرین در دقیقه 65 از ایران پیش بیفتد.

 

عقب افتادن ایران باعث شد تا در دقیقه 70، ویلموتس وحید امیری را به جای کریم انصاری‌فرد به میدان بفرستد تا خلاقیت در خط حمله ایران افزایش پیدا کند. سپس این احمد نوراللهی بود که در دقیقه 75 به جای امید ابراهیمی به زمین آمد.

 

در حالی که تمم تیم ایران در دقایق پایانی جلو کشیده بود، در دقایق 85 و 87 سردار آزمون 2 فرصت طلایی برای به تساوی کشاندن بازی داشت که بخت با تیم ملی همراه نبود. همچنین سدر دقیقه 90 بازی، سانتر نوراللهی با واکنش دروازه‌بان بحرین به تیر دروازه برخورد کرد و به کرنر رفت که این کرنر هم سودی نداشت.

 

تلاش‌های ایران در دقایق پایانی فایده‌ای نداشت تا با همان نتیجه یک بر صفر، نخستین شکست ایران با ویلموتس در بحرین درقم بخورد و ایران در رده دوم گروه خود باقی بماند.

 

در گروه C مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، عراق با 7 امتیاز در رده نخست قرار گرفت و ایران و بحرین با 6 امتیاز و با توجه به قانون تفاضل گل، در رده‌های دوم و سوم قرار بگیرند.

 

ترکیب تیم ملی: علیرضا بیرانوند،احسان حاج صفی،میلاد محمدی،امید ابراهیمی(75- احمد نوراللهی)،کریم انصاری فرد(70- وحید امیری)،حسین کنعانی زادگان،محمد محبی(60- مهرداد محمدی)،مهدی طارمی،مجید حسینی،سردار آزمون و رامین رضاییان

 

ترکیب تیم بحرین: سید محمد جعفر، عبدالله هزاع، سید مهدی باقر، ولید الحیام، احمد بوغمار ، محمد الحردان، عبدالوهاب المالود، جاسم الشیخ، مهدی حمیدان(73- کمیل السسواد)، سید ضیا سعید و عبدالله یوسف

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------