صعود ساروی و یوسفی به نیمه نهایی کشتی فرنگی قهرمانی جهان/ شکست مردانی مقابل ارمنستان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
نمایندگان اوزان ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران با برتری مقابل رقبایشان راهی مرحله نیمه نهایی قهرمانی جهان در نروژ شدند اما مهرداد مردانی در ۶۰ کیلوگرم، مقابل حریفی از ارمنستان تن به شکست داد.

به گزارش ایسنا، در جریان رقابت های روز دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در اسلو پایتخت نروژ، نمایندگان اوزان ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم ایران راهی دیدار نیمه نهایی شدند اما مهرداد مردانی در وزن ۶۰ کیلوگرم در یک چهارم نهایی مقابل حریف خود از ارمنستان شکست خورد.

 

مهرداد مردانی نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم ایران پس از استراحت در دور نخست به مصاف رضوان آرنائوت از رومانی رفت و پیش از سوت پایان مبارزه با نتیجه قاطع ۱۱ بر ۳ به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. مردانی در دور بعد به مصاف  گئورگ غریبیان از ارمنستان رفت و در حالیکه تاکتیک مشخصی برای کسب پیروزی نداشت، در پایان با نتیجه سنگین ۷ بر صفر شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. مردانی برای اینکه بتواند در گروه بازنده ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند، باید منتظر صعود حریف ارمنستانی به فینال باشد، در غیر اینصورت از دور رقابت ها کنار می رود.

 

در تایم دوم این مبارزه در شرایطی که مردانی ۶ بر صفر عقب بود، چلنج اشتباه کادر فنی باعث شد مردانی یک امتیاز دیگر از دست بدهد و کشتی گیر ارمنستانی نیز که از خستگی نای ایستادن نداشت لحظاتی را بخاطر بررسی ویدئویی استراحت کرد.

 

در وزن ۹۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی دارنده مدال برنز المپیک پس از استراحت در دور نخست برابر آرتور سرگسیان از روسیه به سختی با نتیجه ۶ بر ۴ پیروز شد. ساروی تایم نخست را ۳-۰ باخته بود اما با تلاش مثال زدنی، شکست را به پیروزی تبدیل کرد. وی در ادامه و در مرحله یک چهارم نهایی نیز مقابل ملیا از گرجستان با نتیجه قاطع ۹ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

 

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، علی اکبر یوسفی پس از استراحت در دور نخست، مقابل اواساپیان از ارمنستان با نتیجه ۶ بر یک پیروز شد. وی در دومین مبارزه و در یک چهارم نهایی مقابل اسکار مارویک از نروژ به روی تشک رفت و در پایان به سختی و با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. یوسفی در نیمه نهایی بعد از ظهر امروز(جمعه) به مصاف یاسمانی فرناندز از شیلی می رود.

 

با توجه به غیبت موسی اولویف و آرتور الکسانیان در ۹۷ کیلوگرم و میخاین لوپز و رضا کایالپ در ۱۳۰ کیلوگرم، هر دو ملی‌پوش ایران در این دو وزن شانس مدال طلا هستند.

 

پیش از این و در جریان رقابت های ۴ وزن نخست، محمدرضا مختاری در ۷۲ و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم با شکست مقابل رقبایشان در دیدار نیمه نهایی، راهی دیدار رده بندی شدند تا به همراه محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم، امشب برای کسب مدال برنز جهان به مصاف رقبایشان بروند.

 

سجاد عباس پور در وزن ۵۵ کیلوگرم نیز یکی دیگر از نمایندگان ایران در ۴ وزن نخست بود که از دور رقابت ها کنار رفت.

 

رقابتهای نیمه نهایی سه وزن دوم از ساعت ۱۸:۱۵ و دیدارهای فینال و رده بندی ۴ وزن نخست از ساعت ۱۹:۳۰ آغاز می شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------