بحران یک فایل صوتی لورفته



 مهدی تاج,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

به گزارش شرق؛ مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، در حال تجربه‌کردن روزهای عجیبی است. درست در شرایطی که سخنگوی قوه قضائیه عنوان کرده همچنان دو پرونده تخلف او در جریان و این پرونده‌ها در‌حال صدور رأی است، فایلی صوتی‌ از او در مشهد لو رفته که می‌تواند جریان موجود را بیش از گذشته علیه‌ او کند. ماجرای اخیر مربوط به حضورش در مشهد برای شرکت در جلسه هیئت فوتبال این استان است. این حضور البته به دلیل بسیار مشخصی صورت گرفت که همانا حمایت از احسان اصولی، رئیس این هیئت بود.

 

اصولی یکی از اعضای جنجالی هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال ایران است که از زمان حضورش در این پست، به اندازه کافی اقدامات خبرساز داشته است. با‌وجود‌این، او پس از تغییرات در ساختار مدیریتی فدراسیون فوتبال به‌عنوان سخنگوی این نهاد معرفی شد و بعدها یکی، دو پست مهم دیگر هم گرفت. درحالی‌که شایعات درباره تعریف پست جدیدی برای او در فوتبال و فوتسال ایران قوت گرفته، پایگاهش در فوتبال مشهد حسابی متزلزل شده و عن‌قریب است که بالاخره یکی از پست‌های بی‌شمارش که اینجا ریاست هیئت فوتبال مشهد است را از دست بدهد. در چنین شرایطی، او مهدی تاج را با خودش به مشهد برده تا رئیس فدراسیون از او برای ماندگارش‌ در رأس هیئت استان حمایت کند؛ ولی ماجرا وقتی جنجالی می‌شود که هاشمی‌جواهری، مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان، حاضر به شرکت در این جلسه نمی‌شود.

 

هاشمی‌جواهری یکی از معدود افرادی است که مخالفت علنی‌اش را با حضور احسان اصولی در فوتبال مشهد به‌صورت عملی نشان داده است. به نظر او و به‌درستی، احسان اصولی از زمانی که عهده‌دار ریاست هیئت فوتبال مشهد شده، فوتبال در این استان رو به قهقرا رفته است. برای بررسی درستی یا نادرستی این نظریه نیاز به واکاوی بیشتر نیست؛ چون فوتبال مشهد پیش از حضور احسان اصولی دو تیم در سطح اول فوتبال ایران داشت؛ ولی از زمانی که او زمام امور را به دست گرفته، هر دو تیم از سطح اول فوتبال ایران محو شده‌اند و شایعاتی مانند تبانی هم درباره یکی از تیم‌های مشهدی به راه افتاده است. در چنین شرایطی مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان حاضر به شرکت در جلسه‌ای که مهدی تاج و احسان اصولی در آن بوده‌اند، نمی‌شود. این‌طور می‌شود که مهدی تاج احتمالا با سفارش احسان اصولی در تماس با هاشمی‌جواهری خواستار یک قرار ملاقات می‌شوند تا درباره غیبتش صحبت کنند.

 

داستان از اینجا شکل جالب‌تری به خود می‌گیرد؛ چون آن‌طور‌که «مهر» عنوان کرده هاشمی‌جواهری مدیر کل اداره کل ورزش و جوانان مهدی تاج را به جلسه می‌پذیرد؛ ولی از راه‌دادن احسان اصولی جلوگیری می‌شود. اقدامی خبرساز که مشخصا نارضایتی او از رئیس هیئت استان را نشان می‌دهد. بعد از این جلسه و شکل‌گیری اتفاق جدید همه چیز علیه اصولی می‌شود. او که قبل از سفر به مشهد با شایعه برکناری از سمت سخنگو‌بودن فدراسیون فوتبال دست‌وپنجه نرم می‌کرد، بعد از این سفر، جایگاهش در ریاست هیئت استان را هم از دست رفته دید. با‌این‌حال، این دو نفر، به همراه دو نفر دیگر از اعضای فدراسیون فوتبال، تصمیم می‌گیرند از شرایط به سود اصولی بهره‌برداری کنند.

 

این‌طور می‌شود که مهدی تاج، حاضر به گفت‌وگو با رسانه‌ها نمی‌شود و فقط در زدوبند با یکی از خبرنگاران، با او طی می‌کند که دو سؤال بپرسد تا تاج جواب بدهد. قرار بر این می‌شود که خبرنگار درباره احسان اصولی سؤال بپرسد و مهدی تاج هم حمایتش از این عضو هیئت‌رئیسه را نشان دهد؛ ولی تاج فکرش را هم نمی‌کرد که یکی از خبرنگاران بیرون رانده‌شده از اتاق، رکوردش را جا بگذارد! اینجا فایل صوتی‌ای لو رفته که توافق تاج با خبرنگار مذکور را افشا کرده است. در این فایل صوتی که روز گذشته لو رفته است دیالوگی جالب ردوبدل شده است.

 

«تاج: یکی می‌پرسه که آقای اصولی گفته شده از سخنگویی فدراسیون تغییر کردن؛ بنده می‌گویم نه همچین چیزی نیست و همچنان سخنگوی ماست. چیز دیگه‌ای هم جواب نمی‌دهم. فقط دو تا کلام. یکی سخنگو همونه و دوم هم اینکه سؤال کن امروز بعد از مجمع، شما به اداره ورزش و جوانان رفتید. خواهشمند است بگویید که آنجا چطور شد و بعدش هم من بگویم و دیگر توضیحش با خودم است.

 

در این هنگام احمدرضا براتی دیگر عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال که به همراه تاج و اصولی در اتاق حضور دارد، خطاب به خبرنگار می‌گوید که اصولی در هیئت فوتبال هم دارد با قدرت کار خودش را انجام می‌دهد.

 

تاج: آره؛ هیئت هم دارد کارش را انجام می‌دهد». 

لورفتن چنین دیالوگی فارغ از اینکه نگرانی مهدی تاج از گفت‌وگو با رسانه‌های واقعی را عیان می‌کند، به تزلزل بیشتر جایگاه او هم می‌انجامد. مسئله اینجاست که چرا مهدی تاج که هنوز درباره تأیید صلاحیتش برای انتخابات فدراسیون فوتبال حرف و حدیث زیاد است، باید از فردی مثل احسان اصولی که به اندازه کافی جنجال داشته و حتی می‌تواند ضربه سنگینی به همین فوتبال بزند حمایت کند؟ اصولی متهم اصلی پرونده مشهد است.

 

همان دیدار جنجالی ایران و لبنان که در حاشیه آن زنان را به ورزشگاه راه نداده، هیچ بلکه به صورت آنها هم اسپری فلفل پاشیده شد. این پرونده با تأیید خود مهدی تاج هنوز در کمیته انضباطی فیفا است و می‌تواند عواقب جدی برای ایران به همراه داشته باشد. دروغ‌گویی احسان اصولی به‌عنوان سخنگوی فدراسیون فوتبال در ماجرای برکناری دراگان اسکوچیچ و انتخاب کارلوس کی‌روش هم همچنان به قوت خودش باقی است. از طرفی، اصولی در یکی دیگر از مشاغلش که ریاست کمیته فوتسال ایران است، هم با وجود نمایشی که به راه انداخته کارایی چندانی نداشته و تیم ملی ایران که همواره عنوان قهرمانی آسیا را در اختیار داشته، در عصر ریاست همین اصولی به عنوان نایب‌قهرمانی رسیده است! اینها همه در حالی است که شایعاتی مبنی بر حضور سفارشی‌اش در فدراسیون فوتبال هم عنوان می‌شود.

 

حال چنین فردی که با این‌همه پست و سمت در فدراسیون فوتبال ایران، ناکارآمدی‌اش را چندین بار نشان داده همچنان در پی تمدید حضورش در سمت ریاست هئیت فوتبال مشهد است. جایی که فوتبال این شهر را به گواه کارشناسان از بین برده است. در کنار همه این موارد نباید از یاد برد که اصولی تا آستانه برکناری از عضویت در هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال ایران هم پیش رفت و بیش از نیمی از افراد مجمع خواستار برکناری‌اش شدند؛ ولی او فقط یکی، دو رأی شانس آورد و از آنجا که اخراجش دوسوم آرا را نیاورد، ابقا شد. باوجود‌این پرسش اصلی همچنان به مهدی تاج برمی‌گردد: او چه نفعی از حمایت‌کردن از احسان اصولی می‌برد؟ 

 

هاشمی‌جواهری: اصولی در تهران بماند، استان نیازی به او ندارد

علی‌اکبر هاشمی‌جواهری درباره اتفاق‌ها و حواشی حضور مهدی تاج در مشهد و حضور در مجمع هیئت فوتبال استان خراسان رضوی در گفت‌وگویی با برنامه «ورزشگاه» گفت: دو روز پیش مجمع عمومی هیئت فوتبال بدون هماهنگی اداره کل ورزش تشکیل شد. وقتی بدون هماهنگی باشد، من نباید به جلسه بروم. مهدی تاج از من سؤال کرد چرا در جلسه نیستی؟ من هم گفتم هماهنگ نشده بود. یک روز قبل از مجمع، یک نفر دعوت‌نامه را به نگهبانی اداره کل ورزش داده بود. این‌طوری مدیر‌کل را دعوت نمی‌کنند. او در پاسخ به این سؤال که آیا راه‌ندادن احسان اصولی به جلسه تاج با شما صحت دارد؟ گفت: اصلا بحث راه‌ندادن نبود. وقتی من به جلسه هیئت فوتبال نرفتم، تاج با من تماس گرفت. خواهش کردم اگر امکانش هست با حضور پیش‌کسوتان به اداره کل بیاید. او هم دعوت ما را اجابت کرد. قرار نبود آقای اصولی بیاید.هاشمی‌جواهری همچنین با تأکید بر اینکه از عملکرد هیئت فوتبال استان با ریاست احسان اصولی رضایت ندارد، یادآور شد: من مطالبه مردم استان و فوتبالی‌ها را باید از هیئت فوتبال داشته باشم. اظهر من‌الشمس است که عملکرد هیئت فوتبال عملکرد قابل‌قبولی نبوده است. زمانی که اصولی به هیئت فوتبال آمد، دو تیم در لیگ برتر داشتیم اما الان نه در لیگ برتر و نه در لیگ دسته اول تیم نداریم و واگذاری به افراد دیگر صورت گرفته که باعث آبروریزی شده است. او درباره احتمال خرید امتیاز تیم دسته‌اولی هم تصریح کرد: اگر قرار باشد همان روند ادامه داشته باشد، مثل همان قبلی‌ها می‌شود. باید ریل‌گذاری بشود. دو تیم را بدون هماهنگی با اداره کل واگذار کردند و دیدید با مسائلی مثل شرط‌بندی چه افتضاحی به بار آمد. مدیر‌کل اداره ورزش و جوانان استان خراسان رضوی تأکید کرد: از مهدی تاج صحبتی را شنیدم که ایشان -اصولی- موفق عمل می‌کند اما حضورش در مشهد کمرنگ است. اگر این‌طور است در همان فدراسیون از ایشان کمک بگیرد، ما که در استان از ایشان چیزی ندیدیم.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------