آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی: چطور به او می‌گویند ژنرال خوشش می‌آید، حالا من هم گفتم «گروهبان قندلی»، اشکالی دارد؟

مربی پیشین تیم ملی فوتبال گفت: رای دادگاه تجدیدنظر هر چیزی باشد، احترام می‌گذارم. هیچ وقت از تیم ملی در زمانی که در کوران…

انگلیسی هم بلد نیستند اما برای تحریک ساپینتو پرتغالی می‌فهمند!



 تیم فوتبال استقلال,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

 به  گزارش فرهیختگان؛ تیم فوتبال استقلال در حالی سومین دیدار پیاپی را با پیروزی پشت سر گذاشت که در صورت ادامه این روند یک بار دیگر این تیم به‌عنوان مدعی اصلی در فصل جاری خود را معرفی کرده و شانس‌هایش برای دبل قهرمانی افزایش پیدا خواهد کرد. این در حالی است که علیرضا اکبرپور، پیشکسوت این تیم همچنان اعتقاد دارد استقلال در وسط زمین لَنگ می‌زند و باید یک طراح که به میانه میدان این تیم نظم ‌دهد به ترکیب آبی‌ها اضافه شود. صحبت را از حضور اکبرپور در مناطق زلزله‌زده آغاز کرده و در ادامه درباره شرایط استقلال با او دقایقی همکلام شدیم. این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

 

صحبت را از سفرتان به خوی برای کمک به زلزله‌زدگان آغاز کنیم. این اقدام خداپسندانه از کجا نشات گرفته و چطور به فکرش افتادید؟

طبیعی است وقتی برای هموطن‌مان مشکلی پیش می‌آید به‌خصوص قشر ضعیف جامعه و افرادی که در شهرهای کوچک مورد آسیب قرار می‌گیرند، حس انسان‌دوستی و ازخودگذشتگی در وجود هر کسی ایجاد می‌شود. این در حالی است که در وقت بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله این کمترین کاری هست که می‌توانیم در این موقعیت انجام بدهیم. ما وظیفه داشتیم تا به این عزیزان سر بزنیم و به نوعی باید کنارشان قرار می‌گرفتیم تا نشان بدهیم در روزهای سخت و مصیبت هم کسانی هستند که از آنها حمایت کرده و همدردشان باشند. حالا اگر هم این همراهی با مسائل مالی توام نباشد هم از ابعاد معنوی این همدردی و شنیدن صدای حادثه‌دیدگان و مصیبت‌زدگان می‌تواند در این شرایط ارزشمند باشد و تا حدی از این غم بکاهد. بر همین اساس با پیشنهاد یکی از دوستان‌مان در تبریز که در این راه پیشقدم شد، به همراه آقایان استیلی و رافت به همین منظور راهی خوی شدیم. ما اعلام کردیم اگر اقدامی برای کمک باشد ما هم همراه هستیم ضمن اینکه قرار است پیشکسوتان فوتبال ایران شنبه هم یک دیدار خیرخواهانه به نفع زلزله‌زدگان برگزار کنند. 

 

چون با مردم خوی همزبان بودید راهی این سفر شدید یا خدای ناکرده اگر در شهرهای دیگر هم این اتفاق می‌افتاد باز هم دست به کار می‌شدید؟

خیر این‌طور نیست. هرچند امیدوارم هیچ‌وقت هیچ بلایی بر سر هموطنان‌مان در هیچ نقطه‌ای از کشور نیاید. صددرصد هر جایی بود ما برای همدردی می‌رفتیم. همدردی‌کردن، همشهری و همزبان و هموطن نمی‌شناسد و در هر زمانی برای امور خیر باید دست به کار شد زیرا همه زیر این پرچم و هموطن و انسان هستیم. حتی در زلزله اخیری که در ترکیه و سوریه آمد، با دیدن آن صحنه‌ها دل آدم به درد می‌آید. وقتی زندگی‌ها از هم می‌پاشد و مصیبتی به‌وجود می‌آید اگر انسان باشیم مطمئن باشید قلب و روح‌مان آزار می‌بیند. بنابراین طبیعی هست که هر کاری از دست‌مان بربیاید انجام می‌دهیم. حالا یک‌جایی مانند ترکیه که نمی‌توانیم برویم همین که قلب آدم به درد می‌آید این خودش نشان می‌دهد که به‌عنوان یک انسان، همنوع خود را دوست داریم. امیدوارم در شهرهای دیگر هیچ‌وقت هیچ بلایی نیاید اما اگر در شهرهای دیگر هم این اتفاقات می‌افتاد دل آدم به درد می‌آید و سعی می‌کند هر کاری از دستش بربیاید انجام بدهد. این یک امر طبیعی است و مطمئنا هیچ انسانی از آزار و اذیت و غم و مصیبت انسان دیگر خوشش نمی‌آید و اگر خودش هم انسان باشد دلش به رحم می‌آید. 

 

با برخورد خاطره‌انگیز فوتبالی یا غیر فوتبالی هم در خوی مواجه شدید؟

جالب است بگویم که در این بازدید زمانی که می‌خواستم یک کاپشن به رنگ آبی را به یک دختر بچه کم‌سن‌وسال اهدا کنم یکی از همراهان به این دختربچه من را معرفی کرد و گفت این آقا اکبرپور بازیکن سابق استقلال است که او در پاسخ گفت من استقلالی نیستم و کاپشن آبی نمی‌خواهم! به وی گفتم حالا این کاپشن را به تن کن چون هوا سرد است و به خاطر برودت هوا اذیت می‌شوی. این دختر بچه حدود ده دوازده ساله تنها نبود و بسیاری دیگر هم بودند که در این شهر مشکلات زیادی برایشان به‌وجود آمده بود که باید به آنها رسیدگی کرد. خیلی‌ها منزل‌شان در این زلزله ترک برداشته و با یک پس‌لرزه امکان ریختن آنها هم وجود دارد و به همین دلیل مردم می‌ترسند به خانه‌های خود برگردند و باید مقاوم‌سازی این منازل در دستور کار قرار بگیرد. بنابراین باید کانکس‌هایی را برای آنها تدارک دید چون زندگی در چادر در این سرما هم بسیار سخت است و هم امکان آتش گرفتنش نیز بسیار است تا جایی که در زمانی که آنجا بودیم دو چادر آتش گرفته و وسایل مردم در آتش سوخت. هوای خوی به یک‌باره به 10 درجه زیر صفر می‌رسد و شرایط را سخت‌تر هم می‌کند. درواقع باید رسیدگی‌ها بیشتر از اینها باشد تا هرچه سریع‌تر این عزیزان به آرامش برسند. 

 

به استقلال برسیم. درباره دیدار این تیم با نفت مسجدسلیمان بسیاری از کارشناسان صحبت‌های لازم را کرده‌اند. حال این سوال پیش می‌آید که هنوز هم با این وضعیت استقلال به بازیکن نیاز دارد یا همین‌ها می‌توانند تا موفقیت احتمالی کار را پیش ببرند. 

صددرصد هنوز استقلال در میانه زمین بازیکن می‌خواهد. در این دو سه سال اخیر همیشه این صحبت را مطرح کرده‌ام چون در این سال‌های اخیر فوتبالیستی که تمام‌عیار باشد و بتواند خط حمله را تغذیه کند و به خط میانی تیم نظم و ترتیب بدهد نداشته‌ایم. ما بازیکنان خوب زیادی داریم اما مکمل اینها، یک نفری که بتواند خط دفاعی را به خط حمله مرتبط کند نداریم. فکر می‌کنم خود ساپینتو هم به این واقعیت رسیده است. البته برخی بازیکنان تیم سعی می‌کنند تا این جای خالی را پر کنند اما بازیکنی که در وسط زمین استقلال خلاق باشد را کم داریم؛ هرچند نمی‌خواهم ارزش سایر هافبک‌های تیم را زیر سوال ببرم و بیشتر آنها در شرایط فعلی در اوج هستند اما بازیکنی خلاق که به خوبی بتواند در سریع‌ترین زمان مهاجمان تیم را صاحب توپ کند و به تیم نظم بدهد، جایش در وسط زمین استقلال خالی است. 

 

بازگشت رضاوند به روزهای اوج هم نتوانسته جای خالی چنین بازیکنی را پر کند؟

اینکه رضاوند بازیکن خوبی هست به جای خودش، اما اینجا استقلال است و کسی که در خط هافبک این تیم بازی می‌کند باید بیشتر از اینها در موقعیت گلزنی قرار گرفته و برای تیم گلزنی کند. حتی در خط دفاعی بازیکنان زیادی داشتیم که گلزنی می‌کردند. الان هم باید سایر بازیکنان به‌جز آنهایی که در خط حمله بازی می‌کنند هم به خوبی در موقعیت قرار گرفته و با گلزنی به موفقیت تیم کمک کنند. اگر خط هافبک ما به حمله اضافه نشود، گل نزند، پاس گل ندهد به چه دردی می‌خورد؟ هر کسی جای خودش اما هنوز یک بازیکن در میانه میدان می‌خواهیم؛ نفری مانند جباری یا دین‌محمدی یا ابراهیمی و حتی در بین قدیمی‌ها نامجومطلق و شاهرخ بیانی که نقش رهبری را در میانه زمین ایفا می‌کردند. 

 

بسیاری از بازی‌های سخت استقلال هنوز باقی مانده است. در این شرایط برای موفقیت این تیم در فصل جاری شانسی قائل هستید؟

این تیم استقلال است و تیمی است که دو بار قهرمانی آسیا را یدک می‌کشد و در هر شرایطی حتی در ضعیف‌ترین حالتش هم باید جزء مدعیان قهرمانی باشد. 

 

در واقعیت وضعیت چطور است؟

واقعیت هم همین است و الان هم شرایط به‌گونه‌ای هست که استقلال با صدر جدول فاصله کمی دارد. در هر صورت استقلال همان تیم همیشگی است و همان شرایط را هم دارد و بازیکنان برای موفقیت باید بیشتر از اینها زحمت بکشند و باید فاصله را کم کرده و درنهایت صدر جدول را پس بگیرند. 

 

اما رفتارهای هیجانی و احساسی ساپینتو همچنان ادامه دارد. 

مربی خوبی داریم اما واقعیت این است که به خاطر رفتارهای قبلی ساپینتو، تیم‌های دیگر دارند روی نقطه ضعف سرمربی ما کار می‌کنند. آنها این موضوع را هدف قرار داده‌اند و سعی می‌کنند ساپینتو را عصبی و تحریک کرده و درنهایت او را درگیر کنند تا با این رفتارها تیم استقلال را به هم بریزند. به خوبی دیدیم که در بازی قبلی ساپینتو در کنار خط ایستاده بود و با کسی کاری نداشت اما مشخص نشد به یک‌باره چه اتفاقی افتاد که مربی حریف وسط زمین پریده و درگیری‌ها را آغاز کرد تا به خاطر سابقه رفتار قبلی به اسم ساپینتو کار را تمام کند و این درگیری‌ها را به گردن او بیندازند و بگویند چون چنین اخلاقی دارد پس مقصر اوست. درحالی‌که زبان انگلیسی بلد نیستند اما در کمال تعجب پرتغالی می‌فهمند!

 

استقلالی‌های قدیمی به خوبی به یاد دارند که بازی شما تا چه اندازه به نمایش چشم‌نواز این روزهای قایدی شباهت دارد.  

هیچ‌وقت نمی‌توان بازیکنان را با هم مقایسه کرد. در هر صورت شرایط فوتبال در زمان ما با فوتبال امروز از هر حیثی متفاوت است. من هم معتقدم یکی از نفراتی که امروز در استقلال پا به توپ است و به خوبی تک‌به‌تک‌ها را برمی‌دارد و بازیکن گلزن و باهوشی محسوب می‌شود همین مهدی قایدی است. او بسیار مثمرثمر است و ان‌شاءالله از این هم بهتر شود. او در این فصل به استقلال خیلی کمک کرده و امیدوارم بقیه بازیکنان این تیم نیز در روزهای اوج برای دومین قهرمانی پیاپی به استقلال کمک کنند.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------