تیم‌ملی گروگان بحران اقدام



تیم‌ملی  ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

اوضاع تیم‌ملی فوتبال برای حضور در جام‌جهانی قطر اصلا خوب نیست. تا دیروز اگر همه نگران آماده‌سازی ضعیف و کمبود بازی دوستانه و البته ضعف کادرفنی برای تقابل با تیم‌های مطرح جهان بودند، حالا بلاتکلیفی نیمکت تیم‌ملی هم به نگرانی‌ها اضافه شده است.

 

قرار شد کمیته فنی درخصوص تیم‌ملی جلسه بگذارد و تکلیف نیمکت را مشخص کند اما فقط بخش اول کار به‌درستی انجام شد تا اسکوچیچ کنار گذاشته شود (هرچند همین تصمیم هم با واکنش‌های عجیب مسئولان فدراسیون فوتبال مواجه شد درحالی‌که به گفته اعضای کمیته فنی، میرشاد ماجدی تاکید کرده بود که هر تصمیمی این کمیته بگیرد ازسوی فدراسیون مورد حمایت قرار می‌گیرد) حالا مدتی گذشته و هنوز مشخص نشده که چه کسی قرار است جای اسکوچیچ روی نیمکت تیم‌ملی ما در جام‌جهانی بنشیند؛ حتی اخباری که درباره گزینه‌شدن عجیب سه مربی داخلی یعنی علی دایی، جواد نکونام و امیر قلعه‌نویی منتشر شد هم توسط کمیته فنی تایید نشده و کسی نمی‌داند چرا مسئولان با وجود این حجم از شایعات و نگرانی‌ها و دودستگی‌های تاسف‌برانگیز بین ملی‌پوشان که ماحصل نبود مدیریت کافی در کادرفنی است، تصمیم نهایی را نمی‌گیرند تا کار را تمام کنند.

 

صدالبته که اعضای کمیته فنی و مدیران فدراسیون فوتبال می دانند که تیم‌ملی نمی‌تواند با این گزینه‌های داخلی در فاصله‌ای کوتاه تا شروع جام‌جهانی عازم قطر شود و جانشین اسکوچیچ باید یک مربی کاربلد خارجی باشد، اما مشخص نیست که چرا در فاصله چهارماه تا جام‌جهانی هیچ‌کس عجله‌ای برای مشخص‌کردن تکلیف نیمکت تیم‌ملی ندارد.

 

دیروز حمید سجادی، وزیر ورزش‌وجوانان درباره سوال یک خبرنگار مبنی‌بر مشوش بودن وضعیت فوتبال ضمن تاکید بر حمایت وزارت ورزش از تیم‌ملی گفت نباید از واژه مشوش برای حال و روز فعلی فوتبال استفاده شود. شاید هم حق با ایشان است چون به‌نظر می‌رسد اوضاع از مشوش‌بودن هم فراتر رفته و باید دنبال واژه مناسب‌تری گشت!

 

  شرط دولت برای انتخاب  مربی داخلی صحت ندارد

دیروز یک خبر عجیب هم به نقل از اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال منتشر شد مبنی‌بر اینکه دولت به فدراسیون تاکید کرده که فقط درصورتی منابع مالی برای انتخاب سرمربی جدید تامین می‌شود که گزینه داخلی برای هدایت تیم‌ملی انتخاب شود! پیگیری‌های ما از منابع آگاه نشان داد که چنین خبری صحت ندارد و حتی فدراسیون فوتبال هم واکنش نشان داد و محمدجواد پاینده، مدیر روابط‌عمومی فدراسیون در صفحه شخصی خود نوشت: «نقل‌قول منتشرشده درخصوص مشروط‌بودن بودجه فدراسیون فوتبال به استخدام مربی داخلی برای هدایت تیم‌ملی به‌هیچ‌وجه صحت ندارد و قویا تکذیب می‌شود.»

 

مهدی عرفاتی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار «فرهیختگان» این خبر را تکذیب کرد.

 

 فرهیختگان 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------