خطر اخراج برای ملی پوشان فوتبال- ستاره‌های تیم‌ملی: جدی بگیرید!



 تیم‌ملی ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
در آستانه جام ملت‌های آسیا، یک خطر جدی بازیکنان تیم‌ملی فوتبال ایران را تهدید می‌کند. 

به گزارش همشهری آنلاین تیم ملی فوتبال ایران با تزریق نفرات جدید و برد کنیا، قدم‌های خوب و محکمی را در راه موفقیت جام ملت‌های آسیا برداشته است. در عین حال، بررسی عملکرد تنی چند از ملی‌پوشان در رابطه با مسائل روز داوری، می‌تواند کمک شایانی را به این عزیزان کند.

 

تیم مدیریتی و تصمیم‌سازی فوتبال هر ساله قوانین بازی فوتبال را با توجه به اتفاق‌هایی که در مسابقات مختلف جهان رخ می‌دهد، دستخوش تغییرات می‌نماید. لذا بازیکنان، مربیان، سرپرستان و کلیه عوامل فنی باید درخصوص این امر مهم، توجیه کامل شوند.

 

ابتدا با شهریار مغانلو آغاز می‌کنیم. یکی از بازیکنان بسیار فنی و  بااخلاق که با چاشنی کنترل احساسات در بازی‌های حساس می‌تواند عملکرد خود را دوچندان بهتر کند. نگاهی گذرا به رفتارهای شهریار در بازی‌های لیگ و ملی، نگرانی‌هایی را به‌وجود می‌آورد که بایستی در جلسات تمرینی مکرر، یک تغییر رفتار در وی به‌وجود آید. بازی حساس سپاهان و استقلال در هفته شانزدهم، تکل و خطای شدیدی که مغانلو در نیمه اول بر روی حردانی انجام داد که مستحق دریافت کارت قرمز مستقیم بود که با خوش‌شانسی و اشتباه در تشخیص داور با کارت زرد جریمه شد. 

 

در بازی‌های دوستانه به‌دلیل محک‌خوردن بازیکنان، داوران قوانین را با درجه سختی کمتری اعمال می‌کنند؛ همان‌طورکه در بازی دوستانه ایران و کنیا، شهریار مغانلو با دو خطای بی‌پروا در دقایق ۲۰ و ۳۶ می‌بایستی کارت زرد دریافت کرده و از بازی اخراج می‌شد که قطعاً در بازی‌های رسمی مشکلات عدیده‌ای را برای تیم ملی به‌وجود خواهد آورد. این خطاها توسط نامبرده در نقاط و دقایقی از بازی اتفاق افتاد که دلیلی برای انجام آن‌ها نمی‌توان متصور شد.

 

اما بازیکن خوب دیگر تیم ملی که به بررسی عملکرد وی خواهیم پرداخت، محمد محبی است. مهاجم جوان و آینده‌دار تیم ملی بایستی به این نکته توجه داشته باشد که تمرکز خود را به‌طورکامل به بازی اختصاص دهد و با پرخاشگری‌ سبب عصبانیت خود و هم‌تیمی‌هایش نشود. تصاویر زیر مربوط به محمد محبی در دقایق ۳، ۹، ۴۴، ۶۷ و ۹۵ است که منتظر اعلام خطا یا مالکیت توپ از طرف داور است. اگرچه در مواردی نیز حق با محبی بوده؛ در عین حال ذکر این نکته ضروری است که تصمیم داور فصل‌الخطاب بازی است و باید به آن تمکین شود.

 

در پایان لحظه تداعی‌کننده جام ملت‌های آسیا و بازی ایران مقابل ژاپن بود، جایی که احسان حاج‌صفی به‌جای دویدن و تعقیب‌کردن بازیکن مهاجم زننده گل کنیا،‌ دستان خود را به نشانه اعتراض به داور بالا برده و بازی را رها کرد.

 

از بازیکنان خوب و حرفه‌ای تیم ملی ایران انتظار می‌رود با تغییر رویکرد خود، تمام تمرکز خویش را روی اتفاق‌های بازی قرار دهند و با تمرین و مشاوره با صاحبان ایده در این زمینه به پیشرفت هرچه بیشتر خود و تیم ملی ایران کمک شایانی نمایند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------