فدراسیون فوتبال: ماهی ۵۰۰ میلیون مالیات برای ویلموتس پرداخت می‌شود/ هلال احمر در جایی غیر از فدراسیون از ساپینتو شکایت کرده است



 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال گفت: تیم حقوقی در تلاش است که اتفاقات خوبی را رقم بزند و بتوانیم ساختمان فدراسیون فوتبال را پس بگیریم.

 به گزارش  تسنیم، «جواد پاینده»، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال با حضور در برنامه «سلام صبح بخیر» توضیحاتی در رابطه با بدهی فدراسیون فوتبال به سرمربی پیشین، ساختمان فدراسیون فوتبال، مسابقات پیش روی تیم ملی و تقویم بازی‌های تیم ملی تا جام جهانی ارائه داد.

 

وی در خصوص تصویر پدری که گوش دخترش را در ورزشگاه آزادی گرفته بود، گفت: این عکس توسط «نعیم احمدی» گرفته شده که واقعاً عکس عجیب و قشنگی است اما اگر بخواهیم درباره حقیقت فوتبال صحبت کنیم، این صحنه بسیار تلخ بود. در واقع تلخ‌ترین صحنه‌ای بود که می‌شد در بازی پرسپولیس و فولاد دید. از این موضوع فکر می‌کنم همه ناراحت و متأثر هستیم. در همین راستا شب گذشته با آقای حسن‌زاده صحبت کردم، قرار است تا گزارش مقام رسمی مسابقه در خصوص این بازی و چند دیدار دیگر لیگ ارسال شود تا به طور رسمی گزارش‌ها پیگیری و بررسی شود. موضوعی که در این میان وجود دارد این است که برخورد کمیته انضباطی در خصوص اتفاقات تلخ و این‌چنینی بدون شک جدی است اما زیبایی فوتبال به حضور تماشاگرانش است و فوتبال، بدون تماشاگر جذابیتی ندارد. متأسفانه در موارد این‌چنینی جوّ ورزشگاه‌های ما اصلاً خوب نیست و این حقیقت تلخ را باید بپذیریم. مدتهاست شعار دادیم و حرف زدیم. کمیته‌های فرهنگی در فدراسیون در سال‌های گذشته کارهایی انجام داده‌اند اما باید فعالیت‌ها بیشتر و مستمرتر باشد تا شاهد اتفاقاتی از این قبیل نباشیم و یک خروجی مشخصی داشته باشد.

 

وی درباره اینکه تیم فولاد و هلال احمر نیز تهدید به شکایت کرده‌اند، عنوان کرد: در مورد چند مسابقه در انزلی، اراک و تهران مواردی اعلام شده که کمیته انضباطی به فوریت آنها را بررسی خواهد کرد. ضمن اینکه دوستان در هلال احمر در خارج از مراجع قضایی فدراسیون فوتبال ظاهراً شکایت کردند. برای اعضای محترم کمیته انضباطی هم بسیار تعجب‌آور بود که در دو هفته ابتدایی، این همه ماجرا وجود دارد و بدون شک باید تدابیری اندیشه شود که فوتبال کمتر آسیب ببیند.

 

پاینده در ادامه در خصوص برخورد بین «رشید مظاهری» و «رضا جعفری» در دیدار سپاهان و نساجی که از دید داور مسابقه پنهان ماند، خاطرنشان کرد: ‌اشتباهات داوری همه جای دنیا وجود دارد. فدراسیون فوتبال امسال همه تلاشش را کرده تا کیفیت داوری‌ها بالا برود و دوره‌های بسیار خوبی در ابتدای فصل برگزار شد که امیدواریم روی کیفیت داوری تاثیرگذار باشد. درباره این موضوع نیز کمیته داوران پس از آنالیز بازی‌ها توضیحات خود را ارائه می‌کند.

 

مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی فدراسیون فوتبال در پاسخ به سؤالی پیرامون آخرین وضعیت ساختمان فدراسیون فوتبال، تصریح کرد: بدون شک این اتفاق، بسیار تلخ است. ساختمان فدراسیون فوتبال در زمان دادکان خریداری شده بود و به دلیل اتفاقاتی که درباره پرونده ویلموتس رخ داد، این ساختمان به شرکت شستا واگذار شده است. البته تیم حقوقی در تلاش است تا بتواند ساختمان را پس بگیرند که کار بسیار سختی است. فکر می‌کنم ارزش نقدی این ساختمان حداقل حدود ۱۵۰میلیارد تومان است که وزیر محترم ورزش هم به این موضوع اشاره داشتند و در این رابطه اظهار تاسف کردند. مسئولان بخش حقوقی در فدراسیون فوتبال بر این عقیده هستند که می‌توان در این خصوص اقدامات خوبی انجام داد و در حال پیگیری مسئله از راه‌های قانونی هستند. من فکر می‌کنم این نیاز وجود دارد که یک تعامل و اراده‌ای برای کمک به فدراسیون فوتبال ایجاد شود تا بتوانیم از این شرایط خارج شویم. تیم حقوقی فدراسیون فوتبال امیدوار هست که بتوان اتفاقات خوبی را در این بخش رقم زد و خسارت سنگینی که به فوتبال وارد شده به نحوی جبران شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که مالیات قرارداد ویلموتس ۳۲ میلیارد تومان است، گفت: فدراسیون فوتبال پیش از هر چیزی، در شش ماه اخیر مشغول پرداخت بدهی‌های سال‌های گذشته بوده است. از مربیان فوتسال و فوتبال ساحلی، تیم‌های ملی پایه، بانوان و مواردی دیگر بوده که تاکنون مطالبات خودشان را پرداخت نکرده بودند و در این شش‌ماه بخش زیادی از بدهی‌ها تسویه و پرداخت شد. مربیانی بودند که از سال ۹۷ تاکنون مطالبات خودشان را دریافت نکرده بودند و این مبالغ پرداخت شد. هنوز بخش زیادی از مالیات کی‌روش مانده بود که خوشبختانه در هفته پیش حدودا مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شد و دیگر در این رابطه بدهی وجود ندارد. اکنون هم ماهی ۵۰۰ میلیون تومان مبلغ قسط مالیات ویلموتس پرداخت می‌شود اما فدراسیون با تعامل و همکاری خوبی که اداره مالیات دارد تلاش می‌کند برای کاهش این مبلغ ۳۲ میلیارد تلاش کند.

 

پاینده در پاسخ به این سوال که ۳ میلیون یورویی که باید به ویلموتس پرداخت شود، از چه منبعی است؟ گفت: این موضوع مختص ما نیست و فیفا اعلام کرده از محل منابع فدراسیون‌ها دستمزد مربیان را پرداخت نمی‌کند زمانی که به مرحله پرداخت برسیم، نمی‌دانیم از چه منبعی باید این مبلغ سنگین پرداخت شود ضمن اینکه ۵ درصد به مبلغ فوق اضافه می‌شود، رای پرونده دستیار ویلموتس هم صادر شده و نزدیک به ۴ میلیون یورو باید مجموعا پرداخت شود. در این راستا آقای وثوق احمدی تلاش‌های بسیاری انجام داد تا مبلغ کمتری را پرداخت کنیم که خوشبختانه تا حدودی تاثیرگذار بوده اما ۴ میلیون یورو بدهی باقیمانده واقعیت تلخ دیگری است که فوتبال ایران با آن مواجه است.

 

وی درباره بازی‌های تیم ملی فوتبال در اردوی ماه سپتامبر گفت: از ۲۰ شهریور تا ششم مهرماه اردوی تیم ملی فوتبال برگزار می‌شود. همانطور که می‌دانید فیفا دی از ۱۸ سپتامبر آغاز می‌شود و برای ما برگزاری اردو و بازی‌های تدارکاتی خیلی مهم است. همکاران ما در دپارتمان بین‌الملل همچنین تیم ملی تلاش کردند تا اقدامات لازم را در این زمینه انجام بدهند و زحمات زیادی کشیدند. ۱۸ یا ۱۹ شهریورماه، هفته ششم رقابت‌های لیگ فوتبال تمام می‌شود و از ۲۰ شهریورماه اردوی تیم ملی در تهران آغاز خواهد شد. لژیونرها را به دلیل اینکه موعد تاریخ فیفا دی آغاز نشده طبیعتا در اختیار نداریم اما از ۲۸ شهریورماه لژیونرها که آغاز فیفا دی است به تیم ملی ملحق می‌شوند. خواسته کادر فنی این بود که اردو زودتر شروع شود، بر همین اساس از ۲۰ تا ۲۴ شهریورماه تیم ملی در تهران تمرین می‌کند و در روز ۲۵ شهریور با تیم ملی فوتبال امید بازی می‌کنیم. روز یکشنبه ۲۷ شهریورماه تیم ملی ایران را به مقصد وین ترک می‌کند و در اتریش قرار است دو بازی تدارکاتی خوب داشته باشیم.

 

پاینده درباره برگزاری دیدار مقابل اروگوئه و سنگال گفت: قرارداد بازی با اروگوئه در مرحله نهایی است و به دلیل اصلاحاتی که در قرارداد وجود داشت تاکنون به امضا نرسیده که ان‌شاءالله به زودی نهایی می‌شود اما در تاریخ یکم مهر با اروگوئه در اتریش بازی خواهیم کرد و دومین بازی تدارکاتی در روز ۵ مهرماه با تیم ملی سنگال انجام می‌شود که دو بازی بسیار خوب در پیش داریم و بعد از آن تیم ملی ششم مهر به تهران بازمی‌گردد.

 

پاینده درباره شکایتی که از ترامپ توسط اعضای هیئت رئیسه صورت گرفته، گفت: من این خبر را در رسانه‌ها دیدم که اعضای محترم سابق هیئت رئیسه فدراسیون بودند که این اقدام را انجام دادند و از موضع فدراسیون نمی‌توان در این رابطه حرفی زد.

 

وی در پایان در خصوص صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها گفت: در این موضوع اشتباهاتی در گذشته صورت گرفته بود که خوب با تعلیق این کمیته مواجه شدیم. اکنون زارعی که فردی جوان مسلط به زبان و متخصص در این امر است به عنوان مسئول رکن مجوز حرفه‌ای فعالیت خود را آغاز کرده و یکسری از الزاماتی که AFC برایمان درنظر گرفته را باید انجام دهیم که اقدامات بسیار خوبی در این بخش انجام شده و در همین راستا نشست‌های خوبی را با مسئولین باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به همراه دبیرکل فدراسیون فوتبال برگزار کرده‌اند و امیدواریم با رفع موانع، این کمیته از تعلیق درآمده و فعالیت خودش را از سر بگیرد تا مجوز باشگاه‌ها برای حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا صادر شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------