آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

شایعه جدایی خسرو از اینجا آب می‌خورد



خسرو حیدری ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

تأثیرگذاری خسرو حیدری در کادرفنی تمام پرتغالی استقلال از همان روزهای نخست که نامش به‌عنوان تنها دستیار ایرانی مطرح شد، محل تردید بود اما به هر شکل این چهره استقلالی در میان مربیان فصل جدید استقلال قرار گرفت تا کادر خالی از یک عنصر ایرانی نباشد.

 

در روزهای منتهی به انتخاب قطعی حیدری به‌عنوان یکی از دستیاران ساپینتو، گفته شد که تسلط به زبان انگلیسی یکی از دلایل انتخابش به‌عنوان مربی ایرانی کادر فصل بیست و دوم است اما ماجرایی که آرام آرام برای حیدری نیز مسأله‌ساز شده، گفتمان تمام پرتغالی ساپینتو در زمان برقراری ارتباط با دیگر دستیارانش است.

 

ساپینتو تمام دستیاران خود را از پرتغال انتخاب کرده و در تمام نشست‌های خصوصی با آنها از زبان مادری استفاده می‌کند و تنها در معدود زمان‌هایی که ناچار به برقراری ارتباط با حیدری می‌شود از چند واژه انگلیسی استفاده می‌کند. این رویه باعث شده تا حیدری در جلسات خصوصی که میان اعضای کادر فنی برگزار می‌شود عملاً از قافیه مباحث عقب بماند و شاید هم خود ساپینتو ترجیح می‌دهد در این شرایط کمتر از حیدری استفاده کند.

 

ساپینتو به دو زبان انگلیسی و پرتغالی مسلط است و زبان برزیلی را هم بالطبع می‌فهمد اما او فقط در زمان‌هایی که با بازیکنان مواجه می‌شود به زبان انگلیسی صحبت می‌کند و در باقی زمان‌ها بخصوص گفتمان با دستیارانش از زبان پرتغالی استفاده می‌کند.

 

درکنار اینها بی‌تجربگی حیدری در مربیگری باعث شده او موضوعات آنچنانی برای طرح در جلسات مربیان در اختیار نداشته باشد و شاید یکی از دلایلی که باعث دوری او از دیگر اعضای پرتغالی شده، همین باشد. شاید اگر حیدری به زبان پرتغالی هم مسلط بود اوضاع به شکل دیگری برایش پیش می‌رفت اما به هرحال حیدری توانسته تا حدی خودش را با واژه‌های انگلیسی به‌روز کند تا در مواقعی نیز با ساپینتو همکلامشود.

 

آنچه مسلم است حیدری در این برهه عنصر چندان با‌تجربه‌ای در استقلال محسوب نمی‌شود و به‌عنوان آخرین نفر کادر فنی از نگاه سرمربی پرتغالی استقلال که تمام دستیارانش را از کشورش به ایران آورده، محسوب می‌شود. شاید اگر حیدری قدری اوضاع کنونی را تاب بیاورد، در آینده به یک مربی با تجربه تبدیل شود و بتواند دست‌کم به‌عنوان یک کمک‌مربی با تجربه که در کنار ساپینتو فعالیت داشته، به استقلال یاری رساند اما  شایعات اخیر درباره جدایی او از کادر فنی استقلال ممکن است آینده‌اش با این باشگاه را دستخوش تغییراتی کند.

 

در روزهای اخیر خبرهایی درباره جدایی حیدری از استقلال به گوش رسید که تکذیب شد اما این شایعات را می‌شود ارتباط داد به نحوه ارتباط سرمربی استقلال با دستیارانش که شاید چندان باب میل حیدری نیست.

 

ایران ورزشی 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------