همه چیز درباره قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا و انتخاب بهترین‌ها؛ میزبانی در کشتارگاه!



 لیگ قهرمانان اروپا ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
طی روزهای پنجشنبه و جمعه همین هفته مراسم قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس به انجام می‌رسد و شاهد برگزاری مراسم بهترین‌های سال قاره سبز نیز خواهیم بود. 

به گزارش ایرنا، شصت و هشتمین دوره رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا پنجشنبه شب در کنگره مرکزی هالیچ در شهر استانبولِ ترکیه از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به وقت تهران قرعه‌کشی خواهد شد. البته که این تنها رویداد این کنگره نیست. طی روزهای پنجشنبه و جمعه به جز قرعه‌کشی یو سی ال، شاهد برگزاری قرعه‌کشی لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا نیز خواهیم بود. همچنین قرار بر این شده تا بهترین‌های سال فوتبال اروپا در ۲ بخش زنان و مردان انتخاب شوند.

 

ابتدا از محل برگزاری مراسم بگوییم. نام قبلی این کنگره فرهنگی، کشتارگاه بوده است. این مکان در سال ۱۹۲۳ برای نظارت بر بهداشت کشتارگاه‌های استانبول ساخته شد و در سال ۲۰۰۹ کاربری آن به برگزاری رویدادهای فرهنگی تغییر یافت.

 

درباره بهترین بازیکنان و مربیان زن و مرد فوتبال اروپا در فصلی که گذشت هم ۱۲ نفر کاندید شده‌اند که از این بین چهار نفر انتخاب خواهند شد.

 

نامزدهای بخش‌های مختلف به شرح زیر است:

بهترین بازیکن مرد: کریم بنزما(رئال مادرید)، تیبو کورتوآ(رئال مادرید) و کوین دی‌بروینه(منچسترسیتی)

 

بهترین بازیکن زن: بث مید(آرسنال)، لنا اوبردوف(وولفسبورگ)، الکسیا پوتیاس(بارسلونا)

 

بهترین سرمربی زن: سونیا بوپاستور(لیون)، مارتینا ووس تکلنبورگ(آلمان) و سارینا ویگمن(انگلیس)

 

بهترین سرمربی مرد: کارلو آنچلوتی( رئال مادرید)، پپ گواردیولا(منچسترسیتی) و یورگن کلوپ(لیورپول)

 

در خلال برگزاری مراسم قرار است از آریگو ساکی، سرمربی افسانه‌ای فوتبال اروپا و ایتالیا تجلیل شود و جایزه‌ی ویژه‌ی رئیس به او اهدا گردد.

 

اما قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا. در حال حاضر که این گزارش را می‌خوانید تکلیف حضور ۲۹ تیم در فصل جدید مشخص شده و سه تیم دیگر نیز از دل بازی‌های برگشت پلی‌آفِ باقی‌مانده که امشب(چهارشنبه) به انجام می‌رسد، برگزیده می‌شوند.

 

اسامی تیم‌ها بر اساس سیدبندی به قرار زیر است:

سید یک: رئال مادرید، آینتراخت فرانکفورت، منچسترسیتی، بایرن‌مونیخ، آث میلان، پاریسن‌ژرمن، پورتو و آژاکس( شامل قهرمان‌های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا و همچنین ۶ فاتح لیگ‌های معتبر)

 

سید دو: لیورپول، چلسی، بارسلونا، یوونتوس، اتلتیکو مادرید، سویا، لایپزیش و تاتنهام

 

سید سه: دورتموند، سالزبورگ، شاختار دونتسک، اینتر، ناپولی، اسپورتینگ، بایرلورکوزن و بنفیکا

 

سید چهار: مارسی، کلاب‌بروژ، سلتیک، مکابی حیفا، ویکتوریا پلژن، رنجرز یا پی‌اس‌وی، دیناموزاگرب یا بودوگلیمت، کوپنهاگن یا ترابوزان اسپور

 

آلمان با پنج تیم، اسپانیا، انگلیس و ایتالیا چهار تیم، پرتغال سه، فرانسه۲، اتریش، بلژیک، چک، رژیم اشغالگر قدس، هلند، اسکاتلند، اوکراین یک تیم در این مسابقات حاضر هستند.

 

بعد از برگزاری مسابقات پلی‌آف به اسکاتلند و یا هلند یک نماینده اضافه می‌شود و تعداد شرکت‌کنندگان‌شان به عدد ۲ خواهد رسید.. از بین کرواسی یا نروژ و دانمارک یا ترکیه هم ۲ تیم به لیگ قهرمانان اروپا می‌رسند. هیچ‌یک از تیم‌ها تا به اینجا نماینده‌ای در دور گروهی نداشته‌اند.

 

اما چند نکته:

*نمایندگان یک کشور در یک گروه باهم مواجه نخواهند شد.

 

*در صورت تساوی امتیازات، بازی رو در رو اولویت خواهد بود.

 

*دیدارهای نمایندگان یک کشور در ۲ روز مختلف به انجام رسید تا پخش تلویزیونی بهتری برای مخاطبان آن کشور ترتیب داده شود. در صورت بیشتر بودن تعداد تیم‌ها مثلا در عدد چهار، بازی‌ها زوج-زوج طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود.

 

*رئال مادرید فاتح دوره‌ی قبلی است. آنها موفق شدند در پاریس بازی فینال را با یک گل از لیورپول ببرند.

 

*بازی فینال در روز دهم ژوئن مصادف با ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ در ورزشگاه المپیک آتاتورک ترکیه به انجام خواهد رسید. ورزشگاهی که میزبان بازی فراموش‌نشدنی میلان و لیورپول در سال ۲۰۰۵ بود. جایی که نماینده انگلیس بازی سه بر صفر عقب افتاده را به تساوی کشاند و در ضربات پنالتی به برتری رسید.

 

*در صورت صعود دیناموزاگرب به مرحله گروهی شاهد حضور سه بازیکن ایرانی در لیگ قهرمانان خواهیم بود. فعلا مهدی طارمی از پورتو و سردار آزمون از بایرلوکوزن حضورشان قطعی است. این امکان وجود دارد که هر سه نفر با یکدیگر هم‌گروه شوند.

 

*به خاطر برگزاری جام جهانی، مسابقات دور گروهی به صورت فشرده برگزار می‌شود و سپس شاهد انجام مراسم قرعه‌کشی دور یک هشتم نهایی خواهیم بود. الباقی دیدارها در مراحل حذفی پس از جام بیست و دوم برگزار می‌شود.

  

برنامه‌ی زمانی بازی‌های دور گروهی به شرح زیر است:

هفته اول: ۱۵ و ۱۶ شهریور

هفته دوم: ۲۲ و ۲۳ شهریور

هفته سوم: ۱۲ و ۱۳ مهر

هفته چهارم: ۱۹ و ۲۰ مهر

هفته پنجم: ۳ و ۴ آبان

هفته ششم: ۱۰ و ۱۱ آبان

قرعه‌کشی یک هشتم نهایی: ۱۶ آبان

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------