تعویض کابل‌های برق آزادی بعد از نیم قرن/سکوی تماشاگران بازسازی می‌شود



نگهداری اماکن ورزشی ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
معاون فنی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از بازسازی سکوی تماشاگران خبر داد. 

به گزارش فارس، سعید ابوالفتحی معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، اظهارداشت: از مهرماه سال گذشته طبق دستور مقام عالی وزارت ورزش و جوانان بازسازی و بهسازی مجموعه بزرگ آزادی را در دستور کار قرار دادیم. کارهای مطالعاتی متعددی در این زمینه انجام شد و سعی کردیم که موارد موجود را اولویت بندی کنیم.

 

وی افزود: یکی از اتفاقات خوبی که در این مدت رخ داد تعویض کابل ها و پست برق این مجموعه بود. سیستم برق مجموعه ورزشی آزادی مربوط به سال های ابتدایی ساخت این مجموعه و در حدود ۵۰ سال پیش بود و مشکلات عدیده ای را ایجاد می کرد که توانستیم به لطف خداوند با برگزاری مناقصه تعویض کابل ها و پست برق مجموعه آزادی پیمانکار این پروژه را انتخاب کنیم که در حال حاضر نیز مشغول به فعالیت است. در آینده ای نزدیک کابل ها و تابلو برق های استادیوم آزادی بعد از نیم قرن به صورت کامل تعویض خواهد شد.

 

معاون فنی مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تصریح کرد: مبحث بعدی بحث مقاوم سازی و ایمن سازی مجموعه یکصد هزار نفری آزادی بود. مطالعاتی در این خصوص انجام شد و کارهای تحقیقاتی متعددی را انجام دادیم. از مشاورهای پروژه استفاده کردیم و طبق مطالعاتی که داشتیم ۱۵ زون از سکوهای تماشاگران استادیوم آزادی را با هدف بهسازی، مقاوم سازی و سبک سازی به مرحله مناقصه گذاشتیم. فراخوان مناقصه برای تعیین پیمانکار انجام شده و آگهی فراخوان در سایت و روزنامه های کثیرالانتشار موجود است و ان شاءالله سعی می کنیم با انتخاب پیمانکار هرچه سریعتر این پروژه را انجام دهیم.

 

وی در خصوص فرآیند مناقصه اعلام کرد: از تاریخ ۳۰ شهریور تا ۹ مهر مهلت دریافت اسناد ارزیابی است. تاریخ عودت اسناد ۲۳ مهر و زمان بازگشایی پاکت ها نیز ۲۵ مهر در مجموعه ورزشی انقلاب خواهد بود.

 

* حفظ امنیت مردم خط قرمز ما است

ابوالفتحی در خصوص مسائل مربوط به سکوهای استادیوم آزادی و علت طولانی شدن روند بهسازی آن، گفت: پس از آخرین بازی فصل قبل لیگ فوتبال مسائلی در خصوص مقاوم نبودن سازه استادیوم آزادی مطرح و برخی ویدیوها در فضای مجازی منتشر شد. طبق دستور و تاکید حمید سجادی سریعاً تیم مهندسی در محل پروژه حضور پیدا کرد و ابعاد مختلف موضوع مورد بررسی قرار گرفت. ابتدا توسط مشاور مادری که در پروژه وجود دارد راهکارهای مختلف را دریافت و بررسی کردیم و از نظرات فنی و مهندسی سایر مشاوران نیز در این خصوص استفاده شد. نظریه ای که متفق القول بر آن باور داشتند این بود که سازه استادیوم آزادی مشکلی ندارد و فقط بار روی سازه اصلی دچار مشکل شده اما با توجه به اهمیت موضوع و اینکه حفظ امنیت مردم عزیزمان خط قرمز ماست علاوه بر مشاور مادر، یک مشاور مقاوم ساز بنام که تخصص و تجربه ویژه در بحث مقاوم سازی دارد برای پروژه جذب کردیم.

 

وی ادامه داد: اگر بنا بر این بود که کار را فقط با گزارش فنی و تشخیص مشاور مادر پروژه پیش ببریم روند مناقصه به مراتب زودتر انجام می شد، اما هدف این بود که طول عمر سازه را افزایش دهیم و به همین منظور یک مشاور مقاوم ساز با تجربه را استخدام کردیم. شاید در حال حاضر سازه استادیوم مشکلی نداشته باشد اما برای اینکه بتوانیم طول عمر آن را افزایش دهیم احتیاج به این است که مقاوم سازی را به صورت کامل انجام دهیم.

 

* برای انجام کار اصولی و ماندگار به زمان نیاز است

وی در ادامه افزود: به هرحال طبیعی است که بحث مطالعات بحث زمان بری است. برای اینکه بتوانیم کار اصولی و بر اساس دستور العمل ها و ضوابط و مقررات به روز انجام دهیم به زمان بیشتری احتیاج بود. استادیوم آزادی بر اساس دستورالعمل ها و ضوابط ۵۰ سال پیش ساخته شده ولی در حال حاضر تمام این دستورالعمل ها متفاوت است. از مشاور مقام ساز خواستیم که در کمترین زمان ممکن بررسی های لازم را انجام دهد و اینکه زمان مناقصه کمی طولانی شده بابت این بود که ما مشاور مقاوم ساز را هم به پروژه اضافه کردیم و نکات وی را هم جداگانه دریافت کرده و به یک برآورد کلی در این زمینه رسیدیم.

 

منبع: farsnews.ir 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------