آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

یک صندلی برای 2 نفر؟



  مدیران باشگاه پرسپولیس برای انتخاب رئیس آکادمی با دردسر عجیبی روبه‌رو شدند‌.

درویش، مدیرعامل پرسپولیس در یکی دو هفته گذشته از محمد پنجعلی و محمود کلهر و محسن خلیلی و محمد نوری برنامه خواست و هنوز به جمع‌بندی نرسیده از سپهر حیدری دیگر پیشکسوت این باشگاه هم درخواست برنامه کرد. پنج پیشکسوت پرسپولیس هم برنامه‌های خود را تحویل درویش دادند اما ظاهرا قبل از بررسی برنامه‌ها نفر موردنظر انتخاب شده اما اعلام انتخاب محسن خلیلی با اعتراض دیگر مدعیان مواجه شد تا جایی که باشگاه پرسپولیس در معرفی رسمی خلیلی به‌عنوان رئیس آکادمی این باشگاه با چالش روبه‌رو شده و در تماس با یکی دو نفر از کاندیداها به آن اعلام کردند که هنوز تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده است!

 

 انتخاب مربی توسط خلیلی

محسن خلیلی که سال قبل ریاست آکادمی پرسپولیس را برعهده داشت امسال دست به تغییرات زیادی در کادر مربیان پایه‌های این باشگاه زد. به این امید که پس از سال‌ها طلسم‌ ناکامی تیم‌های پایه این باشگاه شکسته شود و قرمزها بتوانند در نتیجه‌گیری موفق عمل کنند. خلیلی مربیان مقاومت و ساپیا را به‌عنوان مربی‌های امید و جوانان انتخاب کرد تا به جز حسن خان‌محمدی در نونهالان کادرفنی سایر سطوح را تغییر داده باشد‌ اما این پایان کار نبود. خلیلی که به نظر می‌رسید از ادامه همکاری با قرمزهای پایتخت اطمینان داشت از مربیان پایه خواست تست‌گیری را آغاز کنند و تمرینات را از سر بگیرند. اتفاقی که باتوجه به اینکه حضور آقای‌گل سابق پرسپولیس در سمت ریاست قطعی نشده بود عجیب به نظر می‌رسید!

 

 انتخاب‌های دور از انتظار خلیلی و تصمیم جدید درویش

رضا درویش درنهایت به این جمع‌بندی رسید تا محسن خلیلی را به‌عنوان رئیس آکادمی ابقا کند اما رسانه‌ای شدن نام‌هایی که او برای مربیگری در پایه‌ها درنظر گرفت باعث ناراحتی پیشکسوتان پرسپولیس شد. از این جهت که خلیلی توجهی به پیشکسوتان این باشگاه نداشت و اکثر مربیان انتخاب شده خارج از مجموعه سرخ بودند‌. اتفاقی که باعث دلخوری مدیرعامل پرسپولیس هم شد و همین مساله جرقه‌ای شد تا درویش در تصمیمش مردد شود.

  انتخاب رئیس آکادمی,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

  انتخاب رئیس آکادمی,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 یک صندلی برای 2 نفر؟

بعد از اعتراض برخی از پیشکسوتان از تصمیم خلیلی شنیده شد باشگاه پرسپولیس می‌خواهد ریاست آکادمی و مدارس فوتبال را به محمد پنجعلی بسپارد و مدیریت تیم‌های پایه در بحث قهرمانی با محسن خلیلی باشد. یعنی بازهم شاهد پست جدید مختص به فوتبال ما خواهیم بود؟ تصمیمی که مورد تایید دو طرف هم نیست و اصلا چنین چیزی امکان ندارد که در یک پست اجرایی دو تصمیم‌گیرنده حضور داشته باشد. در فوتبال ایران که خیلی وقت‌ها دستیار زیرآب سرمربی را می‌زند چطور ممکن است دو مدیر در یک پست سمت داشته باشند؟ اتفاقی که بعید به نظر می‌رسد رخ دهد، هرچند در فوتبال ما هر اتفاقی ناممکنی هم ممکن شده است!

 

 پنجشنبه تکلیف مشخص می‌شود؟

شنیده می‌شود روز پنجشنبه، محمد پنجعلی به دیدار درویش خواهد رفت و به احتمال فراوان در این جلسه ‌تکلیف آینده آکادمی پرسپولیس هم روشن خواهد شد. پنجعلی درخصوص جلسه‌ای که درویش با او برگزار کرده بود به «فرهیختگان» گفت: «برنامه خواستند و من هم با حضور در جلسه‌ای برنامه خودم را ارائه دادم و قرار بود به ما خبر بدهند. باشگاه هم دنبال قهرمانی است و هم درآمدزایی و پرورش استعداد، اما محور برنامه من مثل همه جای دنیا سازندگی است. برای نتیجه گرفتن ابزار لازم است که مسئولیت آن با باشگاه است.»

 

پنجعلی درخصوص اینکه در گذشته مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس چه تاثیری در موفقیت باشگاه داشته است، افزود: «طبیعی است انتخاب اول برای مدیران باشگاه با بزرگسالان است، چون باید اول تیم بزرگسال نتیجه بگیرد. اما مهم است برای آکادمی وقت و سرمایه گذاشت تا به هدف که سازندگی است، رسید. اما در دوره من هم عبدی و حسین‌پور مستقیم به تیم بزرگسالان رسیدند. با این حال باید بگویم‌ در ایران فوتبال نتیجه‌گراست و حرفه‌ای نیست. باید روی جوانان سرمایه‌گذاری کرد تا در درازمدت استفاده شوند.»

بازیکن اسبق پرسپولیس درخصوص شایعات مبنی‌بر دخالت پروین برای انتخابش به‌عنوان رئیس آکادمی گفت: «این حرف‌ها شیطنت است. اگر این‌طور بود من با توجه به سوابق و دوره‌هایی که در خارج از ایران‌ گذراندم چطور یک تیم در ایران به من نمی‌دهند؟ من به نوعی کجای این فوتبال مملکت هستم؟ یک‌سری‌ها همیشه در فوتبال هستند چه با تیم‌هایشان سقوط کنند و چه ‌نتیجه نگیرند همیشه هستند.

 

بعد از چهل‌وخرده‌ای حضور در پرسپولیس چه تاجی بر سرمن زده شد؟ در باشگاه خودم هم نمی‌توانم جایی داشته باشم؟»

 

پنجعلی درخصوص پیشنهاد همکاری مشترک با خلیلی اضافه کرد: «همچنین چیزی نداریم. با این حال صحبتی که کردند گفتند همه کاره من هستم. درنهایت بگویند من نباشم! مگر این همه سال در فوتبال نبودم ‌اتفاقی افتاد؟‌ من اگر بیایم بچه‌های پرسپولیس را می‌آورم که در بدنه باشگاه کار کنند. حق بچه‌های پرسپولیس است در بدنه باشگاه باشند و نباید خانه‌نشین شوند.»

 

 کلهر: مدیران پرسپولیس رفیق بازی نکنند

محمود کلهر دیگر نامزد کاندیداهای ریاست آکادمی پرسپولیس است. کلهر در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «برنامه خواستند و‌ صحبت کردیم اما هنوز خبری نیست. بحث ما این است قبلا هم برنامه دادیم. بنده کارنامه‌ام و تخصصم مشخص است. امیدوارم باشگاه رفیق بازی نکند و تخصص و کارنامه را ملاک قرار بدهد. هدف اصلی آکادمی پرسپولیس باید این باشد که به لحاظ بازیکن به خودکفایی برسد. اگر بنده نتوانم مثلا پنج بازیکن به بزرگسالان بفرستم درواقع کاری نکرده‌ام. بیشتر هزینه‌های انباشته شده در این سال‌ها جذب بازیکن ناکارآمد خارجی است. اینها را در باشگاه هم گفتم و امیدوارم گوش شنوایی وجود داشته باشد. پرسپولیس پتانسیل این را دارد که بازیکن به تیم‌های دیگر هم بدهد. باید همت کنند تا این مشکل حل شود.»

 

کلهر اعتقاد دارد فوتبال ما به صورت قانونمند اداره نمی‌شود و در این خصوص گفت: «مشکل فوتبال همین رفیق بازی‌هاست و هیچ‌وقت هم برطرف نمی‌شود. هرکسی عوامل‌خودش را معرفی می‌کند! همه بزرگان پرسپولیس عزیز ما هستند و احترام‌شان واجب است اما باید فردی بیاید که پایه‌ها را از این وضعیت نجات دهد.»

 

کلهر درخصوص شروع کار پایه‌ها به «فرهیختگان» گفت: «خنده‌دار است که هنوز رئیس آکادمی مشخص نشده، مربیان معرفی شدند و کار را شروع کردند. مگر چنین چیزی می‌شود؟ امیدوارم برنامه‌ای که از ما گرفتن فرمالیته نباشد!»

 

کلهر در پایان گفت: «باشگاه متعلق به پیشکسوتان است و باید در بدنه مربیان پایه از خاک خورده‌های موجه و خوشنام استفاده کرد. در گذشته از آنها استفاده کردم و نتیجه هم گرفتیم. بازهم اگر انتخاب شوم از پیشکسوتان پرسپولیس به بهترین شکل استفاده خواهم کرد.» ‌

 

فرهیختگان 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------