محسن فروزان: قهرمانی استقلال پاک بود/ بیرانوند با پرسپولیس قراردادی سه ساله بسته



محسن فروزان ادعا کرده که علیرضا بیرانوند با پرسپولیس قراردادی سه ساله بسته اما رسانه‌ها آن را اعلام نمی‌کنند! 

به گزارش  ورزش سه ، محسن فروزان که فصل گذشته در فولاد حضور داشت و با عملکرد خوب خود در جام حذفی گام بزرگی در کسب قهرمانی این تیم برداشت، در گفت‌وگویی مفصل از دلایل جدایی اش از فولاد و پیوستن به گل گهر پرده برداشت.

 

فروزان در بخش دیگری از این مصاحبه در خصوص کیفیت بالای بازیکن گابنی گل گهر صحبت کرد و گفت قهرمان واقعی این فصل لیگ برتر گل گهر است. او همچنین از اینکه یک بازیکن پرحاشیه شناخته می‌شود گلایه کرد و گفت رسانه ها باعث شدند تا این نگاه به او ایجاد شود.

 

 محسن فروزان,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

* بخاطر قلعه‌نویی و خانواده ام گل گهر را انتخاب کردم 

فولاد یک باشگاه خیلی بزرگ و حرفه ای است. سال قبل هم در کنار هم‌تیمی های عزیزم و مردم خوب شهر اهواز یک سال فوق‌العاده برای من بود و در پایان فصل قهرمان شدیم و سهمیه مستقیم آسیا داشتیم. اما آقای قلعه‌نویی و باشگاه خوب گل گهر سیرجان به من پیشنهاد دادند و من هم شرایط را سنجیدم. دلایل زیادی داشت که امسال به تیم خوب گل گهر بیایم؛ یکی از دلایل مربی بزرگ و پرافتخار کشورمان آقای قلعه‌نویی بودند چون من افتخار این را داشتم که دو سال شاگرد آقای قلعه‌نویی باشم. درباره باشگاه گل هم تحقیق کردم؛ یک باشگاه حرفه ای، پر از مسئولین و بازیکنان خوب که افتخار می‌کنم امسال در کنار چنین بازیکنانی بازی می‌کنم. همچنین در این ده ماه مردمان خیلی خوبی هم در این شهر دیدم. یکی دیگر از دلایل هم این بود که می‌خواستم در تهران هم کنار خانواده ام باشم؛ این هم یک حقیقت است. خیلی ملاک ها بود که امسال تیم خوب گل گهر را انتخاب کردم.

 

* از حاشیه و هیجان لذت می‌برم

من از روزی که فوتبال را شروع کردم در پگاه رشت، ملوان و تیم های خیلی بزرگ دیگر مثل باشگاه بزرگ استقلال، باشگاه خوب تراکتور که به پرشورها معروف هستند بازی کردم. تمام باشگاه هایی که بازی کردم پرطرفدار بودند. من افتخار پوشیدن سیزده باشگاه در فوتبال ایران را داشته‌ام. یکی از دلایلی که گل گهر کم حاشیه است بخاطر مدیریت خوب است. باید از دکتر اسفندیارپور، آقای افسری، آقای مرادی و خیلی از عزیزانی که پشت پرده زحمت می‌کشند و تلاش می‌کنند تا باشگاه ما، باشگاه بی حاشیه ای باشد تشکر کنیم. درست است هواداران ما کم هستند ولی باز هم با تمام تجربه‌شان در بحث رسانه و طرفداری سعی و تلاش‌شان را می‌کند که این تیم همیشه بی حاشیه بماند. برای من تفاوتی ندارد و اتفاقا من جایی که طرفدار بیشتر باشد راحت تر و با آرامش تر هستم و هیجان بیشتری دارم. من با هیجان و حواشی بیشتر لذت می‌برم تا اینکه یک جای بی حاشیه باشم اما گل گهر فراتر از یک باشگاه است و حیای خوشحال هم هستم که امسال جزوی از باشگاه گل گهر هستم.

 

* گلر ها را با روزهای بد به خاطر نسپارید 

در بحث فنی من همیشه می‌گویم دروازه‌بان ها را با روزهای بدشان به خاطر نسپارید؛ متاسفانه در فوتبال ایران همه روزهای بد یک دروازه‌بان را یادشان می‌ماند. من راجع به سال قبل گل گهر نمی‌توانم صحبت کنم چون گلرهای این تیم همه زحمت‌شان را کشیده‌اند. چه گلرهای سال قبل گل گهر و چه گلرهای تیم های لیگ برتری با تمام وجود بازی می‌کنند و با تمام سختی ها می‌خواهند بهترین عملکردشان را نشان بدهند. پیش می‌آید که یک سال، سال بدشان باشد یا چند بازی، بازی بدشان است. من راجع به خودم صحبت می‌کنم؛ من هر جا که بودم سعی کردم بهترین و با تعصب ترین گلری ام را برای آن تیم بکنم که اگر زمانی از آن باشگاه جدا شدم همیشه یک خاطره خوب برای مجموعه تیم و طرفداران داشته باشم.

 

* رسانه ها من را پرحاشیه جلوه دادند

در بحث اخلاقی باید بگویم رسانه کاری کرد که در جامعه فوتبالی، من به عنوان یک بازیکن پرحاشیه شناخته شدم. در تمام سال ها حاشیه برای من ساختند؛ من اصلا دنبال حاشیه نبودم. هیچ بازیکنی دنبال حاشیه نیست. حاشیه های مختلفی برای من ساختند که خودم هیچ‌ کاره بودم. دوستان عزیزمان در رسانه که واقعا هم زحمت می‌کشند من را به عنوان یک بازیکن پر حاشیه نشان دادند و مردم ایران هم فکر می‌کنند ما پرحاشیه هستیم. خدا را شکر امسال با اخلاق و رفتار خوب پیش رفتم؛ زمانی که به شهر خوب سیرجان می‌آمدیم سعی کردم با مردم به قدری خوب رفتار کنم که رفتارهای سال گذشته ام به فراموشی سپرده شود و بتوانیم به عنوان یک فوتبالیست وقتی که وارد یک شهر می‌شویم نسبت به مردم ابراز علاقه کنیم و نگویند که بازیکنی از شهر و تیم دیگری آمده و رفتار خوبی نداشته است. این را هم باید در رسانه بگویم که من یک آدم بد در شهر سیرجان ندیدم. همه شهر های دنیا زیاد یا کم آدم های خوب و بد دارند اما اینجا همه آدم هایی که ما برخورد خوب بودند.

  

* همه از قلعه‌نویی انتظار قهرمانی دارند

کار کردن با پرافتخار ترین مربی لیگ برتر سخت است. ایشان وقتی جام های زیادی آورده، تمام جامعه فوتبالی از آقای قلعه‌نویی انتظار دارند که هر سال جام بگیرند. آقای قلعه‌نویی حتی تیمش دوم هم بشود همه می‌گویند هیچ کاری نکرد در صورتی که خیلی از مربیان هیچ کاری نمی‌کنند و نه قهرمانی می‌آوردند نه تیم را آسیایی می‌کنند. تیم آقای قلعه‌نویی هر سال یا اول است یا دوم یا سوم. کار کردن با آقای قلعه‌نویی سخت است چون شما هم باید بازیکن بزرگی باشید. وقتی سرمربی تفکر قهرمانی دارد اول باید بازیکنان با لول جذب بشوند و سپس بازیکنانی هم که در تیم هستند باید در تمام بازی ها با رنج ایده‌آل در زمین حاضر شوند و در ۹۰ دقیقه خودشان را به نمایش بگذارند چون تیم آقای قلعه‌نویی باید هر سال نتیجه خیلی خوبی بگیرد. همه ما بازیکنان هم در هر لولی که هستیم سعی می‌کنیم بهتری بازی‌مان را انجام بدهیم.

 

 محسن فروزان,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

* کاش سال ۸۹ به حرف قلعه‌نویی گوش می‌دادم!

خیلی ها می‌گویند آقای قلعه‌نویی گیر می‌دهد؛ برای مثال وقتی از من انتظار دارد هر بازی نمره من ۱۸ از ۲۰ باشد ولی یک بازی ۱۵ هستم یک بازی و ۱۰ یک بازی ۲۰ درباره این مسئله با ما صحبت می‌کند، وقت می‌گذارد و با لحن تندی می‌گوید ما به خودمان بیاییم و ارزش خودمان را بدانیم. آقای قلعه‌نویی نه تنها مربی یک باشگاه است، بلکه نقش معلم هم در تیم ما ایفا می‌کند. در بحث مسائل اخلاقی هم به حدی خوب رفتار رفتار می‌کند و رفتار با آدم های پرحاشیه را بلد است که تمام بازیکنانی که در لیگ برتر یاغی یا پرحاشیه بوده‌اند را به راه راست هدایت می‌کند یا برای جوان هایی که راهشان را کج می‌روند نقش معلم را ایجاد می‌کند. من اگر سال ۸۹ که در تراکتور که آقای قلعه‌نویی بود، حرف هایشان را گوش می‌کردم الان ۵۰ بازی ملی داشتم و از لحاظ اقتصادی هم شرایط خیلی بهتری داشتم اما متاسفانه آن زمان جوان بودم و گوش نکردیم و الان در سن ۳۴ سالگی به حرف های آقای قلعه‌نویی رسیده‌ایم.

 

* بازیکن ملی پوش به لیگ ایران نمی‌آید

قانونی که برای جذب بازیکن خارجی گذاشته‌اند اصلا درست نیست؛ شما فکر کنید اگر یک بازیکن در کشور خودش دو سال در تیم ملی بازی کند آیا به لیگ ایران می‌آید؟ سعی می‌کند به باشگاه ها و کشورهایی برود که فوتبال به روز تر و حرفه ای تر دارد. هیچوقت بازیکنی که در تیم ملی خودش بازی کند به ایران نمی‌آید. این قانون کاملا اشتباه است. ما باید بازیکنان با کیفیت بیاوریم.

 

* از قلعه‌نویی درخواست کردیم بازیکن گابنی را جذب کند

اریک جزو بازیکنان فوق‌العاده خوب بود. مشکل فوتبال ما این است که فوروارد هایمان حفظ توپ ندارند اما اریک بازیکنی بود که حتی اگر دو سه نفر هم بر سر او می‌ریختند توپ را حفظ می‌کرد تا تیم اضافه شود و دفاع ها نفس بکشند. بازیکن فوق‌العاده خوبی بود و تمام بازی هایی که برای ما بازی کرد فوق‌العاده بود. اتفاقا روزی که آمده بود ما در ترکیه در اردو بودیم؛ از او تست گرفتند و ما بازیکنان خودمان به آقای قلعه‌نویی گفتیم چقدر بازیکن خوبی است و چون فوتبال ما هم که روی زمین و هجومی است این بازیکن به فوتبال ما هم کمک می‌کند. به حدی بازیکن خوبی بود که با وجود اینکه نه پسرخاله ما بود و نه رفیق ما، خودمان درخواست کردیم که به او قرارداد ببندند.

 

* بیرانوند با پرسپولیس قرارداد بسته است

نمی‌دانم چرا رسانه ها خبر را منتشر نمی‌کنند؛ فکر می‌کنم آقای بیرانوند با پرسپولیس سه ساله بسته است.

 

* از پرسپولیس پیشنهاد داشتم اما آبی هستم

من که هیچوقت به پرسپولیس نمی‌روم. سه سال در دوره آقای علی دایی من را می‌خواستند و دو دوره هم در زمان آقای برانکو. پرسپولیس باشگاه بزرگ و پرطرفدار و قابل احترامی است و جام های زیادی هم گرفته است اما تعصب من همیشه به باشگاه استقلال است و رنگ مورد علاقه ام هم آبی است. به این خاطر هیچوقت به پرسپولیس نمی‌روم چون تا ابد استقلالی می‌مانم اما در هر باشگاهی بودم با تمام وجود کار کردم. الان در گل گهر هستم و با تمام وجود کار می‌کنم و سعی می‌کنم بهترین عملکردم را برای باشگاه داشته باشم.

 

* اولویت اولم گل گهر و قلعه‌نویی هستند

برای فصل بعد هنوز چیزی مشخص نیست. گزینه اول من باشگاه خوب گل گهر و آقای قلعه‌نویی است چون وقتی آدم با مربی های بزرگ مثل آقای قلعه‌نویی کار می‌کند خیلی راحت تر است، بیشتر دیده می‌شود و بیشتر بازیکنان‌شان را درک می‌کنند. یک سری پیشنهادات دارم و باید ببینیم در نقل و انتقالات چه شرایطی پیش می‌آید اما گزینه اول من گل گهر است.

 

* از محبت هواداران گل گهر ممنونم

برای خودم هم عجیب بود که زمانی که در هجده قدم منتظر کرنر حریف بودم یک جیمی جامپ بین این همه بازیکن آمد و من را بغل کرد. من هنوز یک سال هم نشده که به گل گهر آمده‌ام و دیدن این صحنه برایم خیلی جذاب بود. واقعا از همه طرفداران خوب سیرجان تشکر می‌کنم و خیلی خوشحالم از نظر فنی و اخلاقی به اندازه ای خوب بوده‌ام که طرفداران خوب سیرجان چنین محبتی نسبت به من دارند و واقعا از آنها ممنونم. تمام سعی خودم را می‌کنم که بهترین عملکردم را داشته باشم و همیشه برای این طرفداران بهترین باشم که تا روزی که در گل گهر هستم من را دوست داشته باشند. باز هم از آن تشکر می‌کنم که این محبت را نسبت به من داشتند.

 

* استقلال قهرمانی پاک به دست می‌آورد 

به استقلال که یکی از بزرگترین باشگاه های آسیا است تبریک بگویم که امسال قهرمان شدند. امیدوارم که همیشه در شرایط خیلی خوب باشند. باشگاه استقلال از زمان قدیم لایق قهرمانی بود و هست و خواهد بود. باشگاهی است که قهرمانی به آن می‌آید و قهرمانی های سالم و پاک به دست می‌آورد.

 

* کاش داور پنالتی نمی‌گرفت!

ما بازی های خوبی با استقلال داشتیم؛ بازی های بزرگ خیلی جذاب هستند. در بازی برگشت دو پنالتی گرفتند که هیچکدام پنالتی نبود و کاش داور پنالتی اعلام نمی‌کرد تا بازی ها جذاب تر باشد. پنالتی اول را گرفتم و از شانس من روی ریباند گل شد؛ یک بازی جنجالی، خوب، تاکتیکی و فنی بود که هواداران خیلی دوست داشتند. در بازی رفت من حضور نداشتم اما آن بازی هم خیلی خوب بود. برای باشگاه استقلال آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

* قهرمانی حق ما بود

طرفداران خوب؛ تمام مجموعه از بالا تا پایین با تمام وجود و تعصب تلاش می‌کنیم که بهترین عملکرد را داشته باشیم تا چیزی که لایق شما طرفداران خوب سیرجان است را انجام بدهیم. امسال هم حق ما قهرمانی بود اما چه بیرون زمین و چه داخل زمین از گرفتند و به ما ظلم شد. امسال تیم قهرمان واقعی ما و شما طرفداران خوب بودید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------