آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

بازی در اورشلیم دغدغه جدی فوتبال بانوان



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

 تیم‌ملی فوتبال بانوان که خود را برای حضور در رقابت‌های المپیک 2020 آماده می‌کند با مشکل جدی مواجه شده و آن بازی در سرزمین‌های اشغالی است!

 

‌‌ ‌مشکل کجاست؟

تیم‌ملی فوتبال بانوان در مرحله دوم انتخابی المپیک ۲۰۲۰ در قاره آسیا، با تیم‌های چین تایپه، فیلیپین و فلسطین همگروه شده است. طبق مقررات AFC، یکی از تیم‌های هر گروه می‌تواند میزبانی یک دوره را در اختیار بگیرد که فلسطین از قبل برای این مسابقات میزبان شده است. براساس قوانین ایران هیچ شهروند ایرانی حق ورود به فلسطین اشغالی را ندارد (میزبانی بازی‌ها به «اورشلیم» داده شده که یکی از استان‌های فلسطینی است، اما شهری در رژیم اشغالگر محسوب می‌شود).در پی این اتفاق فدراسیون فوتبال ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا مکاتباتی انجام داده است تا یا میزبانی این مسابقات تغییر پیدا کنند یا اینکه گروه ایران عوض شود تا ملی‌پوشان ایران نیز بتوانند در مسابقات شرکت کنند. نکته جالب واکنش اعضای فنی فدراسیون بدون در نظر گرفتن شرایط میزبانی است. فریدون معینی، عضو کمیته فنی و توسعه گفت: همچون گذشته و به‌خصوص در چند ماه اخیر فدراسیون فوتبال توجه خاصی به فوتبال بانوان داشته و کمیته فنی و توسعه در کنار کمیته بانوان به‌خوبی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: تیم خوبی را داریم و در گروه مناسبی قرار گرفتیم؛ اما این دلیل نمی‌شود که مسابقات را ساده بگیریم. باید با تلاش و پشتکار مضاعف به مصاف حریفان خود برویم و از مرحله نخست رقابت‌های مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ صعود کنیم. معینی در پایان، گفت‌: باید جدی کار کنیم. فوتبال بانوان ایران قابلیت‌های خوبی دارد و نیازمند حمایت‌های فنی و پشتیبانی است که امیدوارم با فراهم شدن این شرایط، برای مسابقات آماده شویم. این تیم پتانسیل بالایی دارد و بازیکنان با تجربه و هم‌چنین ملی‌پوشان جوان را در اختیار داشته و معتقدم می‌تواند در بازی‌های مهم و سخت پیش‌رو عملکرد قابل قبولی از خود به‌جای بگذارد.

 

مرتضی محصص، رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال درباره همگروهی تیم‌ملی فوتبال بانوان در مرحله نخست رقابت‌های مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: بعد از مدت‌ها، تیم فوتبال بانوان در قرعه خوبی قرار گرفت. معتقدم نسبت به گروه‌های‌ دیگر شانس زیادی برای صعود داریم.او ادامه داد: باید برنامه تمرینات و بازی‌های دوستانه را بررسی کرده و با اجرای آن شاهد هماهنگی بیشتری بین بازیکنان باشیم تا در عرصه پیش‌رو موفق باشیم. اکنون دیگر نمی‌شود حریفی را دستکم گرفت اما با انگیزه بالای بازیکنان حاضر در اردوهای تدارکاتی تیم‌ملی و برنامه‌هایی که با حمایت فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود، امیدوار به موفقیت و صعود از مرحله مقدماتی هستیم.

 

‌‌ ‌واکنش فدراسیون

مهدیه میرمحمدخانی، مدیر بین‌الملل کمیته بانوان در خصوص حضور تیم‌ملی فوتبال بانوان فدراسیون فوتبال در دور دوم رقابت‌های فوتبال المپیک در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: روز ۲۰ بهمن ماه نامه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر میزبانی ۳ کشور ویتنام، ازبکستان و فلسطین دریافت کردیم که میزبان دور دوم بازی‌های المپیک هستند. ۵ دقیقه بعد با ارسال نامه‌ای به AFC اعلام کردیم که اتباع ایرانی نمی‌توانند با پاسپورت ایرانی وارد خاک فلسطین شوند. بر همین اساس قرعه ما به‌گونه‌ای باشد که با تیم فلسطین همگروه نباشیم.

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا ضمن تشکر از فدراسیون ایران، اعلام کرد که حتما این موضوع را در نظر خواهد گرفت اما به‌دلیل اینکه این بازی‌ها زیر نظر فیفا برگزار می‌شود، باید فدراسیون جهانی فوتبال از این موضوع اطلاع کامل داشته باشد. وی در ادامه گفت: به‌رغم نامه‌نگاری‌ها و تمام صحبت‌هایی که با AFC انجام دادیم روز ۲۴ بهمن ماه متوجه شدیم که در گروه فلسطین قرار گرفته‌ایم. بلافاصله با ارسال نامه‌ای به خانم فاطما سامورا دبیرکل فیفا اعلام کردیم که تیم ایران چه شرایطی داشته و تمام مکاتبات و صفحه آخر پاسپورت ایران را نیز ارسال کردیم تا هر چه زودتر این مشکل مرتفع شود، حتی در این نامه تمام برنامه‌های اردویی و تدارکاتی که تیم‌ملی فوتبال بانوان بزرگسالان برای حضور در دور دوم رقابت‌های المپیک اجرا می‌کند را توضیح دادیم. مسئول روابط بین‌الملل بانوان در ادامه گفت: روز ۲۵ بهمن ماه از سوی فیفا به ما نامه‌ای ارسال و از توضیحاتی که ارائه کردیم، تشکر کردند و اعلام کردند که به استحضار دبیرکل فیفا می‌رسانیم تا تصمیمات نهایی در این خصوص گرفته شود. در واقع ما منتظر پاسخ کمیته مسابقات فیفا باید باشیم تا بدانیم وضعیت تیم‌ملی فوتبال بانوان به چه گونه‌ای خواهد شد. وی در پایان گفت: پیش از این نیز در مسابقات زیر ۱۹ سال بانوان فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۴ ایران در گروه B در گروه فلسطین قرار گرفت که پس از پیگیری‌های فدراسیون فوتبال، میزبان تیم ایران تغییر کرد و ما در سریلانکا به رقابت با حریفان خود پرداختیم.در حال حاضر هم اطمینان دارم این موضوع رفع می‌شود.

 

‌‌ ‌چه باید کرد؟!

حسین عبدی، مشاور فنی تیم‌های ملی فوتبال بانوان در این زمینه گفت: قبل از قرعه‌کشی مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک، نامه‌نگاری‌هایی شده است تا میزبان مسابقات عوض شود. به AFC اطلاعات جدیدی داده شده و تاکید شده که ایران نه می‌تواند و نه می‌خواهیم در فلسطین اشغالی مسابقه بدهیم.

 

در پاسپورت ما نوشته شده که رفتن به فلسطین اشغالی ممنوع است، چون مرزهای آنجا را رژیم‌صهیونیستی کنترل می‌کند. به همین دلیل نه می‌خواهیم و نه می‌توانیم در فلسطین اشغالی حضور داشته باشیم. او در ادامه خاطرنشان کرد: نمی‌دانم این میزبانی تغییر کند یا خیر. احتمالا باید گروه‌مان را عوض کنند و ما را در گروهی قرار دهند که مشکلی از این نظر نداشته باشیم یا اینکه میزبان گروه ما را عوض کنند. این خطر هم وجود دارد که ما نتوانیم در مسابقات شرکت کنیم و از این دوره از رقابت‌ها حذف شویم.

 

عبدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، بیان کرد: آن‌گونه که شنیده‌ام این نامه‌نگاری‌ها از قبل انجام شده و بعد از قرعه‌کشی مرحله دوم دوباره این نامه‌نگاری انجام پیگیری شده است. این استراتژی ملی ما است که یا باید میزبانی تغییر کند و یا نمی‌توانیم در مسابقات شرکت کنیم. او در پاسخ به این سوال که آیا با وجود اینکه نامه‌نگاری‌ها از قبل انجام صورت گرفته و دوباره فلسطین اشغالی به‌عنوان میزبان انتخاب شده است، احتمال تغییر میزبان را می‌دهید؟ گفت: این موضوع دست من نیست. دست AFC است و باید آنها انتخاب کنند. بعید می‌دانم که AFC بخواهد گروه‌ها را تضعیف کند به همین دلیل یا میزبانی را از آنها می‌گیرند و یا گروه را تغییر می‌دهند، اما احتمال هر اتفاقی وجود دارد.

 

تا اینجا هم خیلی تلاش شده و طی هشت ماه گذشته مسئولان زحمات زیادی کشیده‌اند. مشاور فنی تیم‌های ملی فوتبال بانوان در ادامه، خاطرنشان کرد: چند روز پیش و بعد از بازگشت تیم‌ملی فوتبال بانوان از تورنمنت چهار جانبه هند جلسه‌ای را تشکیل دادیم و در زمینه مسائل تیم نتایجی گرفته شد. برای اینکه دور بعد همه تیم‌ها بخواهند با آمادگی بروند برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام شده است، اما این اتفاقات دست من، شما و تیم نیست. باید ببینیم چه پیش می‌آید. 

 

 آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------