مومنی: عذرخواهی نه، عادل بگوید اشتباه کرده



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,مومنی

 

تیم استقلال امشب از ساعت 18:30 به مصاف ذوب‌آهن می‌رود. تقابل شفر و علیرضا منصوریانی که سابقه مربیگری در تیم آبی‌پوشان را دارد، می‌تواند جالب و جذاب باشد. «فرهیختگان» در رابطه با این دیدار حساس با محمد مومنی، مدیر آکادمی استقلال گفت‌وگویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

 

درباره تقابل استقلال با تیم منصوریان صحبت کنیم. این دیدار را چطور می‌بینید؟

در این دیدار تفکرات شفر خیلی راحت‌تر جواب خواهد داد. در واقع بازیکنان استقلال از تفکرات منصوریان که مربی سابق خود آنها بوده شناخت و اطلاعات کافی دارند و می‌دانند در زمین چگونه باید بازی کنند. به همین دلیل احساس می‌کنم بازی زیبایی را امروز شاهد خواهیم بود و روز سختی را برای تیم ذوب‌آهن پیش‌بینی می‌کنم.

 

فکر می‌کنید منصوریان از طرف هواداران استقلال مورد تشویق قرار بگیرد؟چون فصل گذشته در آخرین روزها هواداران با او رابطه خوبی نداشتند و علیه‌اش شعار می‌دادند.

 

فوتبال ورزشی است که باید بیشتر از آن لذت ببریم. شاید منصوریان در آن برهه نتوانسته بیش از آن به استقلال کمک کند ولی او برای استقلال زحمات زیادی کشیده است. جا دارد هواداران استقلال با عزت و احترام با او رفتار و تشویقش کنند. ما اگر به منصوریان احترام نگذاریم، فردا هم دیگران به ما احترام نمی‌گذارند. منصوریان استقلالی است و هواداران باید به نیکی از او یاد کنند.

 

هواداران استقلال معتقدند بین این تیم و تیم رقیب پایتخت تبعیض قائل می‌شوند، با آنها هم‌نظر هستید؟

در اینکه تیم‌های بزرگ همیشه حاشیه دارند، شکی نیست. اینکه بگویند نمی‌گذارند که استقلال نتیجه بگیرد، عبارت خوبی نیست. استقلال باید خودش به فکر نتیجه گرفتن باشد. استقلال توانایی این را دارد که در خودش تغییرات شگرفی به وجود بیاورد که در برابر موانعی که در سر راهش قرار می‌گیرد، مبارزه کند.

 

کمی هم درخصوص خارجی‌های استقلال صحبت کنیم به‌ویژه پاتوسی که در اولین دیدار درخشید.

 

پاتوسی از نظر بدنی درست مثل گونسالوس مشکل دارد. همین که توانست در اولین دیدار گل بزند و پاس‌گل بدهد، از نظر ‌انگیزه کمکش کرد. این بازیکن در دیدار با پارس جنوبی یک پاس فوق‌العاده‌ای با فریب مدافعان به منشا داد که به نظر من اوج هنر او بود. شفر و کادر فنی استقلال می‌توانند به پاتوسی در خط میانی زمین تکیه کنند و روزهای خوبی را این بازیکن با استقلال رقم بزند.

 

حضورش هم حواشی زیادی داشت. در برنامه‌ 90 هم اعلام شد انتقال این بازیکن غیرقانونی بوده!؟

برنامه تلویزیونی 90 بیننده زیادی دارد و مردم از عادل فردوسی‌پور توقع دارند حرف دل آنها را بزند. این حق فردوسی‌پور است که نظرش را بدهد و بگوید پاتوسی نمی‌تواند برای استقلال بازی کند اما نگاه دوگانه به قضایا قلب هواداران فوتبال را جریحه‌دار می‌کند. چه خوب بود چند ماه قبل درخصوص ماجرای مهدی طارمی که با قرارداد غیرقانونی و بدون سند و مدرک در پرسپولیس بازی کرد، هم در این برنامه کنکاشی می‌شد. طارمی عزیز ماست و باید از بازیکن ملی‌پوش دفاع کرد اما به هرحال آن زمان هم باید عادل صدای خودش را بالا می‌برد و تریبون به دست می‌گرفت و از قرارداد غیرقانونی او می‌گفت.

 

یعنی می‌گویید عمدا بین دو تیم سرخابی تفاوت قائل شده؟

به هرحال عادل باید جواب دهد که چرا برخورد دوگانه داشته و واقعیت این است که او فقط برای مسائل و مشکلات باشگاه استقلال کنکاش می‌کند. همین امر باعث شده هواداران استقلال به برنامه 90 و خود فردوسی‌پور معترض باشند. ما طرفدار قانون هستیم و از عادل فردوسی‌پور توقع داریم قانون را اجرا کند.

 

شما هم مثل هواداران منتظر عذرخواهی در برنامه این هفته هستید؟

من با عذرخواهی مخالف هستم. همین که بگوید حق با باشگاه استقلال است و ما باید درایت بیشتری در این خصوص داشته باشیم، کافی است. دنبال این نیستیم که بگوییم فردوسی‌پور مقصر است.

 

فرهیختگان /زهره فلاح زاده 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------