آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

فتاحی: کی‌روش فیفادی‌های 10 روزه را تا 21 روز افزایش می‌داد!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
فیفادی فروردین لغو شد تا سرخابی‌ها از فشردگی خارج شوند اما نپذیرفتند 

دیدارهای هفته اول لیگ قهرمانان درحالی به پایان رسید که به نظر می‌رسید فشردگی دیدارهای لیگ برتر، سرخابی‌ها را برای بازی‌های آسیایی‌شان خسته کرده باشد و درنهایت هم این دو تیم در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا به هدف خود نرسیدند و به همراه ذوب‌آهن در مجموع با 2 امتیاز از 3 بازی به کار خود پایان دادند. در همین رابطه و درخصوص انتقاداتی که این روزها به سازمان لیگ می‌شود، در «فرهیختگان» امروز دقایقی با سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت‌وگو کردیم که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

 

می‌گویند فشردگی بازی‌های لیگ باعث ناکامی تیم‌های ایرانی در هفته اول رقابت‌ها شد، قبول دارید؟ 

اگر هم بحث فشردگی بوده، برای دیدارهای هفته اول نیست، چون استقلال و پرسپولیس پنجشنبه هفته گذشته بازی کردند و فرصت لازم را تا دیدار بعدی داشتند. اگر ذوب‌آهن اعتراض کند، حق دارد، چون دو بازی پلی‌آف و یک بازی عقب‌افتاده داشته است. اما استقلال و پرسپولیس اولین بازی آسیایی خود را برگزار کردند و حداقل اعتراض به فشردگی لیگ برای این دیدارها مصداق ندارد. ضمن اینکه تقویم سایر لیگ‌های غرب آسیا نیز به همین شکل است و تا زمانی که تقویم آسیا اصلاح نشود، هیچ‌کاری نمی‌توان کرد. تنها کاری که می‌توانستیم انجام دهیم، این بود که درخواست تغییر تقویم را بدهیم که خودم شخصا این کار را انجام دادم و بقیه کشورها نیز در این قضیه از ما حمایت کردند.

 

نمی‌شد دیدارهای هفته بیست‌ویکم را تعطیل کرد؟

اگر این کار را می‌کردیم، دوباره لیگ 15 روز تعطیل می‌شد و باید برای دیدارهای بعدی آسیایی نیز همین کار را می‌کردیم که باز هم وقفه می‌افتاد و به همین منوال باید برای هر هفته آسیایی 15 روز تعطیل می‌کردیم که با این وضعیت لیگ تیرماه تمام می‌شد.

 

اگر به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کردید که لیگ فصل بعد دیرتر آغاز شود، چه اتفاقی می‌افتاد؟ 

از شهریور سال آینده تا آبان 3 فیفادی داریم و همین تیم‌ها نیز درگیر لیگ قهرمانان آسیا می‌شوند و شاید دوباره یک تیم ایرانی تا فینال برسد و مجبور شویم برنامه‌هایش را تغییر دهیم. همه اینها هست. لیگ ما امسال 26 اردیبهشت به پایان می‌رسد، هفته بعد از آن هم تیم‌ها در آسیا بازی دارند و هفته بعد هم شب‌های احیا هستند و بعد هم وارد فیفادی می‌شویم و عملا هیچ‌زمان دیگری برای برگزاری نبود و اگر هم می‌خواستیم بازی‌ها را به تعویق بیندازیم، باید حدود 3 هفته تیم‌ها را معطل می‌کردیم. در نظر بگیرید در همین زمان باید فینال جام‌حذفی را هم برگزار کنیم.

 

البته دیگر کی‌روش نیست که برای فیفادی‌ها فشار آورده و تعطیلات زیادی را تحمیل کند. 

طی دو فصل اخیر هیچ‌گاه تعطیلات بیشتر از برنامه‌ریزی قبلی نبود و درست به اندازه روزهای فیفا لیگ هم تعطیل می‌شد. کی‌روش سال‌های اول فیفادی‌های 10 روزه را تا 21 روز افزایش می‌داد. ما امسال به جز تعطیلات جام ملت‌های آسیا تعطیلات بیشتری به جز فیفادی‌ها نداشتیم. پس این فشردگی مربوط به تیم ملی نیست و باز هم تاکید می‌کنم تا تقویم آسیایی درست نشود، همین روال ادامه دارد، ضمن اینکه تقویم برگزاری لیگ نسبت به پارسال هیچ تغییری نکرده است.

 

یک انتقاد دیگر هم به سازمان لیگ وارد است؛ اینکه چرا بازی‌های نیم‌فصل اول با فاصله بیشتری نسبت به نیم‌فصل دوم برگزار شده و در این خصوص تقسیم‌بندی مناسبی در طول فصل وجود ندارد.

 

چون نیم‌فصل اول لیگ قهرمانان آسیا وجود ندارد که موجب فشردگی این نیم‌فصل شود. اگر به این شکل باشد، باید هفته هجدهم را به قبل از تعطیلات نیم‌فصل بیاوریم که این موضوع امکان‌پذیر نیست و اتفاقا خنده‌دار هم هست. اگر این کار را می‌کردیم، باید پرسپولیس 3 بازی را بدون بازیکنان جدیدش انجام می‌داد که انصاف نبود. باید همه‌چیز را در نظر گرفت. ما همه پیشنهادها و انتقادات را می‌شنویم و اگر جنبه اجرایی‌شدن داشته باشند هم می‌پذیریم.

 

سرنوشت فیفادی فروردین به کجا انجامید؟ 

از فدراسیون خواستیم فیفادی فروردین لغو شود تا بازی‌های استقلال و پرسپولیس را در این روزها برگزار کنیم که این دو تیم نخواستند. در واقع می‌خواستیم بازی‌ها را از فشردگی دربیاوریم، سرمربی پرسپولیس اعلام کرد نمی‌خواهد و به‌تبع آن استقلالی‌ها هم گفتند جمعه بازی می‌کنند. در واقع چون بعد از این دیدار باید دربی را انجام می‌دادند، استقلال هم مثل پرسپولیس مخالفت خود را اعلام کرد. با توجه به درخواست باشگاه‌ها ما این کار را کردیم اما دو تیم خودشان قبول نکردند. بنابراین جمعه آینده هر دو تیم استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر بازی خواهند کرد.

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------