آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را در دو بازی آینده همراهی کند. به گزارش مهر دیدار تیم‌های…

شجاعی: شائبه تبانی، بازی روانی رقباست!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,مسعود شجاعی
مدیران ورزش ادامه همکاری با کی‌روش را به صلاح ندانستند 

مسعود شجاعی را باید صریح‌ترین بازیکن ایرانی نامید؛ بازیکنی که حرف‌هایش را بدون رودربایستی و واهمه‌ای می‌زند و پای حرف‌هایش هم در هر صورت می‌ایستد. پس اغراق نیست اگر او را شجاع‌ترین بازیکن فوتبال ایران هم قلمداد کنیم. مسعود پا‌به‌سن‌گذاشته اما در زمین نشانی از این صحبت‌ها نیست و او همچنان مانند یک بازیکن جوان برای تراکتورسازی می‌جنگد و می‌دود و با این تیم برای شادی دل هواداران «تیراختور» پیروزی پشت پیروزی می‌آورد.

 

بعد از مدت‌ها دوباره این فرصت نصیب‌مان شد تا پای صحبت‌هایش بنشینیم و از هر دری با او حرف بزنیم. از آخرین وضعیت تراکتور و شانسش برای قهرمانی و همین‌طور دیدار با ماشین‌سازی و شائبه‌هایی که درخصوص دیدار دو تیم تبریزی به خاطر مالک مشترک‌شان به وجود آمده، آغاز کردیم و سپس به وضعیت تیم ملی رسیدیم.

 

گفت‌وگوی  فرهیختگان  را با کاپیتان تیم ملی و تراکتورسازی در ادامه می‌خوانید.

 

درباره شانس اولین قهرمانی تراکتورسازی در لیگ برتر صحبت کنیم. جمع‌شدن ستاره‌های تیم ملی چقدر می‌تواند به هدفی که دارید، کمک کند؟ 

تیم بسیار یکدست و همدلی داریم. در واقع تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه در تراکتورسازی در فصل جاری برای این تیم جمع هستند. زمانی که ما به تیم اضافه شدیم سعی کردیم تا امروز با تجربه و کفایت خودمان به تراکتورسازی کمک کنیم.

 

برای فصل جاری دنبال قهرمانی هستید یا سهمیه؟ 

مسلما ما برای قهرمانی تلاش می‌کنیم ولی این موضوع را هم درنظر داشته باشید که 90درصد تیم ما تقریبا پنج، 6 ماه است که در کنار هم حضور داشته و بازی می‌کنند و برای بهترین عملکردمان نیاز به زمان بیشتری داریم.

 

بعد از بازی با سپاهان در تبریز، انتقادات نسبت به داوری‌ها افزایش یافته و برخی می‌گویند قضاوت‌ها به سود تراکتورسازی افزایش پیدا کرده و حتی عده‌ای نیز پا را فراتر نهاده و گفتند مگر اشکان خورشیدی داور اختصاصی تراکتور‌سازی شده که برای بازی‌های حساس این تیم مدام به تبریز می‌رود.

 

همیشه حرف و حدیث در فوتبال ایران زیاد وجود دارد، به‌خصوص تیمی که برنده بازی نمی‌شود و من تصور می‌کنم باید یک فکر اساسی در این مورد کرد تا این مشکل حل شود، نه‌اینکه با جریمه داور یا بازیکن یا مربی به جای حل مساله، صورت‌مساله را پاک کرد. همیشه این حرف و حدیث‌ها از طرف رقبا پیش می‌آید، به‌خصوص زمانی که برنده بازی نباشند و این موضوع در همه جای دنیا به روش‌های مختلف وجود دارد و یک مساله طبیعی به شمار می‌رود.

 

بازی با ماشین‌سازی چطور بود؟ به‌خاطر مدیریت مشترک این دو تیم شائبه تبانی بین دو تیم مطرح شد. 

همان‌طور که شما هم گفتید این موضوع فقط یک شائبه است و بازی‌های روانی که رقبا معمولا انجام می‌دهند. این موضوع هم مثل بحث داوری در همه جای دنیا به روش‌های مختلف بین تیم‌هایی که رقیب هستند، به وجود می‌آید. موضوعی که گفتید بین دو تیم یک شائبه بود و چیزی که دیدید مثل بازی‌ رفت یک فوتبال پربرخورد و زیبا که دو تیم به نمایش گذاشتند.

 

از بین ۳ مربی که امسال با آنها کار کردید، کدام بهتر بودند؟ در این بین لینکز از نظر فنی چطور است؟ 

هر سه مربی که من با آنها در تراکتورسازی کار کردم، به نظرم خوب بودند و شانس این را داشتم که در کنار این عزیزان تجربه کسب کنم و البته آنها هم به من لطف داشتند. آقای لیکنز هم مربی باتجربه و بادانشی هستند که به‌واسطه کار در کشورهای مختلف توانسته‌اند خیلی زود خودشان را با شرایط تبریز و فوتبال ما وفق بدهند. همچنین از زحمات آقایان تقوی و توشاک هم در مدتی که در تیم حضور داشتند نباید به‌سادگی گذشت.

 

کنستانت در تمرینات تراکتورسازی چطور بود و چرا بازی‌نکرده از این تیم جدا شد؟ 

کنستانت هم از نظر فنی و هم از لحاظ اخلاقی یک بازیکن بی‌نظیر و فوق‌العاده بود و این موضوع را می‌توان از کارنامه‌اش هم فهمید. با این حال یک‌سری مشکلات وجود داشت که متاسفانه شرایط ادامه همکاری باشگاه با او به وجود نیامد.

 

استوکس هم این روزها برای تراکتورسازی می‌درخشد؛ چقدر به او شانس آقای گلی می‌دهید؟ 

آنتونی با توجه به شرایط آمادگی که در این هفته‌ها دارد و البته حفظ این روند، فکر می‌کنم شانس خیلی زیادی برای آقای گلی داشته باشد.

 

تغییرات زیاد فنی و مدیریتی در روند تراکتورسازی چقدر در نتایج این تیم تاثیرگذار بوده و اگر ثبات از اول فصل وجود داشت، آیا الان وضعیت‌تان بهتر نبود؟ 

مسلما همیشه وجود ثبات در هر مجموعه‌ای برای رسیدن به هدف و موفقیت یکی از فاکتورهای اصلی و مهم به شمار می‌رود و شاید درمورد ما و موقعیت بهترمان در جدول مسابقات هم این قضیه صادق باشد ولی مطمئنا آقای زنوزی هم برای بهترشدن شرایط تیم این تصمیمات را گرفته و حتما یک‌سری مسائل وجود دارند که ما به آن واقف نیستیم و مربوط به مدیریت کلان باشگاه می‌شود. آقای زنوزی صددرصد دوست دارند آنچه برای تیم بهترین است، پیش بیاید و با توجه به آن، شرایط را فراهم می‌کند و فکر می‌کنم تصمیم ایشان به مدیریت کلان باشگاه مربوط می‌شود که از تخصص من خارج است.

 

زندگی در تبریز چطور است؟ به حضور در این شهر عادت کرده‌ای؟ 

زندگی در تبریز بسیار خوب است و مردم این شهر خیلی به من محبت دارند، البته به‌واسطه زندگی چندین‌ساله در خارج از ایران این جابه‌جایی‌ها برای من عادی شده و می‌توانم زودتر خود را با شرایط تطبیق دهم، در واقع به‌خاطر سفرهای متعدد چند سال اخیر حضور در شهرهای جدید یک مساله عادی برای من محسوب می‌شود.

 

به تیم ملی برسیم؛ وضعیت این تیم بدون مربی یک مقدار آشفته و برای آینده در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این موضوع نگران‌کننده نیست؟ 

معتقدم خیلی بهتر است که هرچه سریع‌تر تکلیف سرمربی تیم ملی مشخص شود اما چیزی که مسلم است اینکه اردوی بعدی تیم ملی که طی روزهای آینده برگزار می‌شود، بدون سرمربی خواهد بود. مسلما هرچقدر وقت تلف کنیم این موضوع به ضرر فوتبال ماست و چیزی که کاملا روشن است در فیفادی بعدی تیم ملی سرمربی نخواهد داشت.

 

بهترین خاطره‌ای که از کی‌روش در همه این سال‌ها داری، چیست؟ 

خاطرات خوب با کی‌روش زیاد هستند و نمی‌شود فقط به یکی از آنها اکتفا کرد.

 

 به‌نظرت نمی‌شد تا جام‌جهانی ۲۰۲۲ با او ادامه داد؟ 

قضیه ماندن ایشان در فوتبال ایران برمی‌گردد به مدیریت فدراسیون ما که حتما آنها به این نتیجه رسیدند که ماندن او به صلاح نیست. فکر می‌کنم مدیریت فوتبال و ورزش کشور ما به این تصمیم و جمع‌بندی رسیدند که ادامه همکاری ایشان به صلاح فوتبال ما نیست.

 

فکر می‌کنی کی‌روش در کلمبیا موفق می‌شود؟ 

امیدوارم همین‌طور باشد و ایشان در کلمبیا هم موفق باشند.

 

گفته می‌شود شاید برانکو سرمربی بعدی تیم ملی باشد. نظرت درباره حضور احتمالی این مربی در تیم ملی چیست؟ 

برانکو قبلا هم مربی تیم ملی بوده و کارنامه خوبی هم از خود به ‌جا گذاشته است. او کارنامه و نتایج قابل‌قبولی را در دوره قبلی حضورش در تیم ملی به ثبت رسانده است.

 

با بدهی مالی و امکانات کمی که داریم، آیا می‌توانیم به دنبال جانشین بزرگ برای کی‌روش باشیم؟ 

آوردن مربیانی که از آنها اسم برده می‌شود، بیشتر برای تبلیغات است و حضور آنها در ایران برای سرمربیگری تیم ملی امکان‌پذیر نیست. در واقع با توجه به شرایط موجود نفراتی که برای سرمربیگری تیم ملی مطرح می‌شوند به‌هیچ‌عنوان سرمربی تیم ملی نخواهند شد.

 

  فرهیختگان / محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------