اتفاقات حیرت انگیز در لیگ زنان / سفر به سرزمین عجایب!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
این هفته در رقابت‌های لیگ برتر زنان ایران اتفاقی ثبت شده که باید آن را یکی از عجایب تاریخ فوتبال جهان نامید. 

فوتبال زنان در ایران ماجراهای عجیبی دارد. ماجراهایی که شاید حتی در یک لیگ محلات در دور افتاده ترین نقاط شاخ آفریقا هم شاهد نباشیم. از آن درست اتفاقاتی که می توان آن را در کتاب گینس ثبت کرد و مطمئن بود که هرگز این اتفاق هیچ کجا تکرار نکخواهد شد و افتخار آن تا ابد برای ما باقی خواهد ماند!

 

ورای اتفاقات روتین در این لیگ نظیر زمین های خاکی، برگزاری بازی ها در ساعت صبح، عدم پوشش تلویزیونی و رسانه ای و قراردادهای رایگان بازیکنان با باشگاه ها که بدل به یک کلیشه دل آزار شده و از فرط تکرار دیگر هیچ تعجب و حتی ترحمی را بر نمی انگیزد، این هفته در رقابت های لیگ برتر زنان ایران اتفاقی ثبت شده که باید آن را یکی از عجایب تاریخ فوتبال جهان نامید. اینکه تیمی بواسطه مشکلات با 9 بازیکن در زمین حضور پیدا کند!

 

در رقابت های این هفته لیگ زنان تیم پارس جنوبی بوشهر در مصاف با شهرداری بم تنها با 9 بازیکن در زمین حضور پیدا کرد و طبق انتظار با شکستی سنگین زمین را ترک نمود. بازیکنان تیم پارس جنوبی بوشهر برای اولین بازی دور برگشت رقابت های لیگ برتر فوتبال زنان برابر شهرداری بم صدرنشین بلامنازع لیگ در حالی آماده شدند که اوضاع وخیم مالی، شرایط را از حالت عادی در آورد و باعث شد تا بوشهری ها تنها با 9 بازیکن و کلی حاشیه دیگر راهی بم شوند! 

 

سفر 15 ساعته با ون!

مشکلات درست از لحظه سفر آغاز شد. آنجا که به دلیل نبود پول بازیکنان تیم را از بوشهر در جنوبی ترین نقطه ایران تا کرمان در مرکز ایران سفری طولانی و جانکاه را با ون آغاز کردند! 10 نفری که از مجموعه تیم پارس جنوبی بوشهر برای حضور در کرمان حرکت کردند با یک دستگاه ون سفر خود را آغاز کردند و در نهایت پس از 15 ساعت ماجراجویی سخت تیم به پایان رسید و 9 بازیکن و 1 سرپرست از ون در مقصد پیاده شدند. ماجرا وقتی عجیب تر می شود که بدانیم همین ون نیز توسط یکی از تیم های دسته دومی مردان استان بوشهر برای انتقال بازیکنان زنان پارس جنوبی بوشهر فراهم شد تا بدین ترتیب لطفی به تیم همشهری خود کرده باشد. اتفاقی که شنیدن آن اوضاع را غیرقابل تحمل تر از قبل می کند وضعیت اسکان بازیکنان تیم در استان کرمان بود و بدین ترتیب هلال احمر شهر بم با همکاری هیات فوتبال استان بوشهر و البته شهر بم شرایط را برای اسکان بازیکنان مورد فراهم کردند.

 

بدون گلر، بدون سرمربی

یکی از عجیب ترین اتفاقات این مسابقه، بازی تیم بوشهری بدون دروازه بان بود. بازیکنان این تیم در حالی پا به میدان گذاشتند که در میان 9 بازیکن اثری از گلر دیده نشد. یکی از دروازه بان های پارس جنوبی به دلیل مشکل خانوادگی و دیگر گلر پارسی ها نیز به دلیل بیماری فرزند خود موفق به مسافرت نشدند تا در نهایت یکی از بازیکنان این تیم تبدیل به گلر شود و البته 8 بار نیز اسیر مهاجمان حریف شد.

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

 

از دیگر عجایب دیدار این دو تیم باید به عدم حضور سرمربی در این سفر و در بازی اشاره کرد. سمیه باشی کمک مربی پارسی ها که به همراه سایر اعضای تیم در کوران مسابقه بود، درباره عدم حضور سرمربی تیم گفت: سرمربی تیم درگیر رقابت های المپیاد دانشگاهی بوده و به همین دلیل نتوانست در جریان این دیدار حضور داشته باشد. البته سرپرست تیم به همراه سایر اعضای تیم در این سفر حاضر بود که البته درباره آن نیز گفته می شود عدم حضور سرپرست جریمه ای به همراه دارد.

 

9 منهای یک!

لشکر 9 نفره پارسی ها بازی خود را برابر تیم مدعی قهرمانی شهرداری بم آغاز کردند. سوای نتیجه بازی (که در نهایت 8 بر 0 به سود تیم میزبان به پایان رسید) باید به بدشانسی مفرط بوشهری ها اشاره کرد چرا که کاپیتان این تیم در 20 دقیقه پایانی و به دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین شد تا در نهایت اوضاع تیم بدتر شود و چون هیچ بازیکن دیگری وجود نداشت، در نهایت تیم پارس جنوبی بازی را بدون تعویض و با 8 نفر به پایان برد! سمیه باشی کمک مربی این تیم در این باره گفت: چهار نفر از بازیکنان‌مان رباط صلیبی پاره کردند. دو نفر نیم فصل از تیم جدا شدند و دو نفر دیگر هم مصدوم هستند اما برای بازی هفته آینده در ترکیب تیم قرار می‌گیرند. علاوه بر این به دنبال جذب بازیکن هستیم.

 

چوب خط غیبت ها پر شده بود!

شاید مهمترین سوالی که در این باره به ذهن می رسد به چرایی حضور بوشهری ها با این همه مشکل در بم است. ظاهرا این تیم پیش از این و در برای دیدار برابر همیاری ارومیه در محل برگزاری بازی حضور پیدا نکردند و به همین دلیل دیگر نمی توانستند غیبت کنند و در هر حال باید خود را به کرمان و شهر بم می رساندند. پارس جنوبی بوشهر با شکست سنگینی که در این دیدار متحمل شدند، همچنان با 3 پیروزی و البته 9 شکست در جایگاه نهم جدول رده بندی قرار گرفتند. در سوی دیگر بمی ها رکورد خود را همچنان عجیب و غریب تر از قبل کردند و دوازدهمین پیروزی خود در بازی 12 جشن گرفتند و همچنان در رده اول جدول رده بندی حضور دارند.

 

این اتفاقات در حالی در بالاترین سطح فوتبال ایران رخ می‌دهد که در بسیاری از لیگ‌های درجه دوم و سوم فوتبال زنان در کشورهای جهان سومی نیز دیده نمی‌شود. بدون شک مهمترین لطمه این اتفاق به بدنه فوتبال زنان و تیم ملی هم وارد می‌شود چرا که پیامد ناقص بودن تیم‌ها کاهش کیفیت مسابقات است و در نتیجه بازیکنان در چنین شرایطی رشد نمی‌کنند و قادر به ارتقا کیفیت‌شان و کمک به تیم ملی نیستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------