مارک ویلموتس، گزینه جدید هدایت تیم ملی



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , مارک ویلموتس

بحث انتخاب سرمربی تیم ملی را مهدی تاج دنبال می‌کند و احتمالاً پس از بازگشت او از مالزی و انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا، موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی جدی‌تر از قبل دنبال خواهد شد.

 

در انتظار بازگشت تاج و پیگیری جدی مهترین ساله فوتبال ایران

با اینکه انتخاب سرمربی برای تیم ملی مهمترین دغدغه فوتبال ایران به حساب می آید اما فدراسیون فوتبال نشان قصد ندارد در این خصوص عجولانه کار کند و می‌خواهد با بررسی دقیق گزینه‌ها، بهترین انتخاب را برای تیم ملی داشته باشد.با این حال همچنان بازار شایعات در این باره داغ است و گمنه زنی‌هایی هم بر اساس شایعات صورت گرفته و ادامه خواهد داشت.پیش بینی می‌شود حتی اگر انتخاب سرمربی تیم ملی تا یک ماه دیگر یا شاید هم بیشتر از آن طول بکشد هر روز درباره گزینه‌های مد نظر فدراسیون فوتبال و گزینه‌هایی که با آنها مذاکره شده صحبت می شود.

 

سرمربی بلژیک هم به فدراسیون معرفی شده

فدراسیون فوتبال که به دنبال گزینه‌ای مناسب برای هدایت تیم ملی بود، شاخصه‌هایی برای انتخاب سرمربی تیم ملی در نظر گرفت. یکی از شاخصه‌ها، جوان بودن مربی بود. از همین‌رو برخی نام زلاتکو دالیچ را مطرح کردند. سرمربی جوان کرواسی که این تیم را نایب قهرمان جام جهانی 2018 کرد و حتی کارلوس کی‌روش مدعی بود که دالیچ پس از جام جهانی جانشین او خواهد شد، اما این بار هم نام دالیچ فقط در شایعات مطرح شد، چون این مربی همچنان کار خود را با کرواسی ادامه می‌دهد.

 

یکی از گزینه‌هایی که به صورت جدی برای سرمربیگری تیم ملی به فدراسیون معرفی شد، مارک ویلموتس بلژیکی بود. ستاره سابق تیم ملی بلژیک که مدتی در تیم ملی این کشور دستیار جرج لیکنز، سرمربی فعلی تراکتورسازی بود، از سال 2012 تا 2016 هدایت تیم ملی بلژیک را به عهده داشت. بسیاری ویلیموتس را سازنده نسل طلایی بلژیک می‌دانند که در جام جهانی 2018 روسیه هم توانست به مقام سوم دست یابد. ویلموتس پس از بلژیک یک سال هدایت ساحل عاج را به عهده داشت، اما گویا مذاکره جدی بین او و فدراسیون فوتبال ایران صورت نگرفته است.

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , مارک ویلموتس

 

همچنان هروه رنار جدی ترین گزینه است

شایعه حضور  هروه رنار روی نیمکت مربیگری تیم ملی ایران، پس از بازی ایران و ژاپن بسیار جدی شد. جایی که سرمربی تیم ملی مراکش در ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین، در جایگاه ویژه و کنار مسئولان فدراسیون فوتبال نظاره‌گر بازی ایران و ژاپن بود. رنار همان زمان پاسخ داد که با فدراسیون فوتبال مراکش قرارداد دارد، با این حال گویا موضوع کمی جدی‌تر شد و مذاکراتی نیز بین او و فدراسیون فوتبال ایران صورت گرفت.

 

خبر رسید که او پس از جام ملت‌های آفریقا که دو ماه دیگر در مصر برگزار می‌شود، با مراکشی‌ها خداحافظی خواهد کرد تا سرمربی تیم ملی ایران شود اما موارد دیگری در این خصوص نیز ابهام ایجاد می‌کند. اولین مسئله این است که مهدی تاج اعلام کرده بود برای فیفادی بعدی سرمربی تیم ملی مشخص خواهد شد و طبق این حرف، سرمربی تیم ملی باید به زودی معرفی شود تا بتواند در خردادماه که فیفادی است روی نیمکت ایران بنشیند. رنار دقیقاً در همان فیفادی با مراکشی‌ها درگیر جام ملت‌های آفریقاست و این موضوع کمی ابهام حضور او روی نیمکت ایران را بیشتر می‌کند. از طرفی هم مراکشی‌ها خبر داده‌اند با او تا سال 2022 قرارداد دارند و کار خود را با رنار ادامه می‌دهند.

 

نگاه رونالدینیویی فدراسیون به گزینه‌ها؟

در کنار تمام خبرها و شایعات، این موضوع نیز مطرح شده که برانکو ایوانکوویچ پس از پایان این فصل فوتبالی با پرسپولیس، به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب خواهد شد.در این خصوص نیز گفته می‌شود وزارت ورزش و جوانان روی برانکو نظر مثبت دارد، اما فدراسیون فوتبال کمی با احتیاط برای فکر کردن به برانکو عمل می‌کند.  اگر چه محمود شیعی عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و همچنین ایرج عرب مدیرعامل پرسپولیس حضور برانکو در تیم ملی را رد کرده‌اند، اما با این حال عده‌ای سرمربی موفق پرسپولیسی‌ها را با توجه به شناختی که از فوتبال ایران دارد، گزینه مناسبی برای تیم ملی می‌دانند.

 

اگر این اتفاق رخ بدهد، می‌توان گفت فدراسیون فوتبال با نگاهی رونالدینیویی به سایر گزینه‌ها، برانکو ایوانکوویچ را به عنوان جانشین کارلوس کی‌روش انتخاب می‌کند.آنچه مسلم است، فدراسیون فوتبال تلاش می‌کند برای فیفادی بعدی که در خردادماه است، سرمربی تیم ملی را مشخص کند.

 

با توجه به اینکه قرعه کشی مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 در منطقه آسیا هم به زودی انجام خواهد شد، فدراسیون باید زودتر سرمربی تیم ملی را مشخص کند تا برنامه‌های ایران برای جام جهانی آغاز شود. بحث انتخاب سرمربی تیم ملی را مهدی تاج دنبال می‌کند و احتمالاً پس از بازگشت او از مالزی و انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا، موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی جدی‌تر از قبل دنبال خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------