آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

استفاده از VAR در لیگ ایران به فصل آینده موکول شد/ هر سیستم 300 هزار دلار



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,لیگ ایران
مسئول برگزاری مسابقات لیگ‌ برتر می‌گوید امیدوار است برای فصل آینده لیگ برتر از سیستم VAR استفاده شود. 

به گزارش ایسنا، سعید فتاحی مسئول برگزاری مسابقات لیگ‌برتر درباره سمینار دوحه و وضعیت VAR در فوتبال ایران گفت: سیستم VAR سیستمی نیست که فقط بیاید و نصب شود و مراحل مختلفی که دارد که باید طی شود. آموزش‌هایی دارد که در آن داوران و کمک داوران در آن کلاس‌هایش باید شرکت کنند. برای ناظران مسابقات و کادر فنی و بازیکنان باشگاه‌ها حداقل باید ۱۶ بازی به صورت آفلاین از این سیستم استفاده کنیم و برای فیفا ارسال کنیم. در ادامه فیفا دو بازی را انتخاب می‌کند و به صورت آفلاین آن را اجرا می‌کنیم و در نهایت فیفا به ما لایسنس استفاده از این سیستم را می‌دهد. کشور تایلند از این سیستم بدون مجوز استفاده کرد و با جریمه روبرو شد چون فیفا در این مساله تاکید زیادی دارد و اگر این مراحل طی نشود به هیچ عنوان درست نیست.

 

او که در برنامه "تهران ورزشی" رادیو تهران صحبت می‌کرد، ادامه داد: در حال حاضر کارگاه‌های آموزشی مربوط به این سیستم در بخش داوری و پشتیبانی برگزار شده و امیدواریم برای فصل آینده و قبل از نیم فصل بتوانیم از این سیستم استفاده کنیم.

 

فتاحی درباره اینکه کمیته داوران گفته بود در نیم فصل دوم لیگ امسال سیستم VAR به لیگ برتر می‌آید، گفت: آن‌ها از این مساله اطلاع نداشتند و از مراحل آن باخبر نبودند. تایلند هم به همین اشتباه دچار شده بود. برد بین‌المللی فوتبال تاکید دارد که حتماً این مراحل طی شود یا مستقیماً به شرکت سازنده این سیستم مراجعه کنیم و از آن‌ها این سیستم را خریداری کنیم که ما این کار را نکردیم چون آن سیستم بسیار گران است و باید آن را فصلی خریداری کنیم اما برد بین‌المللی فوتبال برای کشورهایی که توان مالی زیادی ندارند گفته برای اینکه از این سیستم استفاده کنید باید مراحل و پروسه‌های پیش‌بینی شده را طی کنید که قسمتی از این دستگاه در ایران تولید می‌شود و قسمت دیگر آن در خارج از کشور در حال تولید است که ما در آن قسمت در حال رایزنی هستیم.

 

فتاحی افزود: مبلغ هر سیستم در هر ورزشگاه حدود ۳۰۰ هزار دلار است که عدد قابل توجهی است و با توجه به شرایط اقتصادی نمی‌توانستیم از آن طریق وارد عمل شویم. صدا و سیما هم حق پخش را به ما نمی‌دهد و همینطور فوتبال ما به مشکل برخورده است.

 

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر در ادامه اظهار کرد: ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم و جلسات متعددی را برگزار کردیم که با توجه به حساسیت مسابقات در لیگ برتر پیش بینی کردیم بازی با نظم خوبی برگزار شود و با مسئولان غیر فوتبالی برخورد کنیم تا بتوانیم فوتبالی سالم و پاک داشته باشیم. ما از بازیکنان، مربیان و خبرنگاران خواستیم هر مساله غیرفوتبالی در بازی پیش آمد حتماً به ما اطلاع دهند تا ما هر چه سریع‌تر با آن‌ها برخورد کنیم. شما دیدید که در لیگ دسته دو با توجه به تبانی‌هایی که پیش آمده بود دستگیری داشتیم و به مراجع قضائی بردیم.

 

او ادامه داد: هر سال با توجه به حساسیت بازی‌های لیگ برتر و لیگ‌های پایین‌تر با حضور کمیته اخلاق و کمیته انضباطی کار گروهی تشکیل شده و هر هفته با تشکیل جلسات متعدد، لیگ‌های کشور رصد می‌شود.

 

سعید فتاحی درباره برنامه بازی‌های تیم ملی امید در انتخابی المپیک با توجه به بازی‌های لیگ برتر گفت: ما سال پیش هم در نظر گرفته بودیم. دوستان باید به ما برنامه بدهند تا ما بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم. برای فصل آینده طوری برنامه‌ریزی کردیم که تیم‌ها بتوانند راحت بازیکنان خودشان را به تیم بدهند.

 

او در پایان گفت: تقویم فصل بعد آماده است. ما به تیم‌ها می‌دهیم و نظرات‌شان را جویا می‌شویم و حتی یک تقویم خام قرار است به باشگاه‌ها بدهیم تا درباره آن نظر خود را بیان کنند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------