فولادی: شایعه شده ارتش مهمات فراوان دارد و به تیراندازان نمی‌دهد!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,سازمان تربیت بدنی

 

سرتیپ دوم جمشید فولادی، رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش در آستانه 29 فروردین، روز ارتش و نیروی زمینی به تشریح برنامه‌های ورزشی این سازمان پرداخت. سال 98 اما در حالی آغاز شده که به گفته امیر فولادی استارت فعالیت‌های ورزشی ارتش از همین ابتدای سال زده شد؛ آن هم با برگزاری جشنواره فرهنگی-ورزشی به مناسبت روز ارتش و گرامیداشت بیستمین سالگرد شهادت امیرسپهبد صیاد شیرازی. رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش می‌گوید: «29 فروردین‌ماه روز ارتش است.

 

به همین مناسبت فعالیت‌های ارتش برای سال جدید همواره از اولین ماه سال و بسیار زود زده می‌شود. امسال نیز به مناسبت 29 فروردین، 29 آیتم مختلف ورزشی را پیش‌بینی کرده‌ایم که برنامه‌های هفته ارتش از فردا(امروز) با گرامیداشت بیستمین سالگرد شهید صیاد شیرازی، حضور بر سر مزار آن شهید عزیز و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل آغاز می‌شود. طی مدت برگزاری جشنواره، برنامه‌های متنوع کوه‌نوردی هم پیش‌بینی شده که مهمترین آن همایش کوه‌پیمایی در تپه نورالشهدا با حضور هزار دانشجو و دانش‌آموز مراکز فرهنگی-آموزشی ارتش است که در این برنامه پاک‌سازی محیط کوه هم صورت خواهد گرفت.

 

همایش ورزش باستانی و تقدیر از پیشکسوتان ورزش ارتش از جمله دیگر برنامه‌های ماست؛ ضمن این‌که هیئت جانبازان ارتش هم مسابقه‌ای تحت عنوان گلبال ویژه جانبازان 2 چشم نابینا ترتیب داده که ارتش هم 2 تیم در این رقابت‌ها خواهد داشت. برای بانوان و خانواده‌های کارکنان ارتش هم مسابقاتی چون دارت، تنیس روی میز و پیاده‌روی در نظر گرفته شده است.» فولادی با اشاره به مهمترین برنامه سازمان تربیت بدنی ارتش در سال 98 می‌گوید: «مهمترین برنامه ما در سال 98 و جشنواره فرهنگی-ورزشی ارتش، برگزاری 14 رشته مسابقه انتخابی المپیک سیزم است.

 

این رقابت‌ها امسال در 29 رشته به میزبانی چین(دهه اول مهرماه) برگزار می‌شود و طبق مصوبه شورای عالی نیروهای مسلح، ایران در 14 رشته در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.» او با تاکید بر این‌که استارت مقدمات حضور در المپیک سیزم دیر زده شده ادامه می‌دهد: «در نظر داشتیم سال گذشته رقابت‌های انتخابی المپیک سیزم را برگزار کنیم اما موفق به انجام این کار نشدیم اما قصد داریم فروردین و اردیبهشت امسال و تا قبل از شروع ماه مبارک رمضان رقابت‌های انتخابی در 14 رشته را برگزار کرده و نفرات برتر برای حضور در اردوی تیم منتخب نیروهای مسلح را مشخص کنیم تا با دست پر از این رقابت‌ها برگردیم.»

 

 امیدوارم صددرصد تیم اعزامی به المپیک سیزم از کارکنان پایور باشند

اما این‌که آیا سازمان تربیت بدنی ارتش از ملی‌پوشان ایران در تیم اعزامی به المپیک سیزم هم استفاده خواهد کرد یا نه سوالی است که امیر فولادی در پاسخ به آن می‌گوید: «برای انتخاب نفرات اعزامی به المپیک سیزم چند گروه را در نظر داریم. اولویت اول ما استفاده از کارکنان پایور(کارکنان رسمی نیروهای مسلح) است. اولویت دوم استفاده از سربازان و پرسنل وظیفه ارتش و نیروهای مسلح و اولویت سوم بکارگیری نیروهای بسیجی در ترکیب اعزامی به رقابت‌های سیزم هستند؛ این سیاست کلی ماست.

 

از طرفی طبق برنامه‌ریزی سازمان تربیت بدنی ارتش در سال جدید دست‌کم 20درصد هر تیم اعزامی به مسابقات را باید پرسنل پایور، 40درصد وظیفه و سرباز و 40درصد هم بسیجی تشکیل بدهند. نمی‌‌خواهیم از این تعداد تخطی کنیم؛ ضمن این‌که امیدوارم صددرصد تیم اعزامی به المپیک سیزم از کارکنان پایور باشند و اگر نشد به ترتیب اولویت(استفاده از نیروهای وظیفه و سپس بسیجی) ترکیب تیم را ارنج می‌کنیم. این را هم بگویم که در برخی رشته‌ها از جمله تیراندازی، صددرصد تیم اعزامی از کارکنان پایور هستند و حتی یک سرباز هم در تیم وجود ندارد.»

 

 معینی: خودمان برای حضور در المپیک سیزم باید فشنگ خارجی وارد کنیم!

امیر فولادی در حالی تاکید دارد که صددرصد تیم اعزامی به المپیک سیزم در بخش تیراندازی از کارکنان پایور ارتش تشکیل شده که این مسئله نشان از اهمیت و قوت این رشته در سازمان تربیت بدنی ارتش دارد. از طرفی در جریان هستیم که تیراندازان ملی‌پوش ایران که در سال انتخابی المپیک 2020 قرار دارند به دلیل مشکل کمبود فشنگ همچنان بدون مهمات تمرین می‌کنند. سرهنگ معینی، مسئول هیئت تیراندازی ارتش در پاسخ به سوال خراسان مبنی بر این‌که آیا سازمان تربیت بدنی ارتش می‌تواند در تامین مهمات تیراندازان ملی‌پوش نقش حمایتی داشته باشد، می‌گوید: «وقتی نام تیراندازی به میان می‌آید، دوستان ورزشی ما همه تیرانداز می‌شوند. حال آن‌که تیراندازی جنگی با تیراندازی ورزشی فرق می‌کند.

 

از طرفی سلاح و مهماتی که در ورزش مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز با سلاح و مهماتی که در جنگ استفاده می‌شود تفاوت دارد. اما دوستان به اشتباه این موضوع را برداشته کرده و می‌گویند ارتش مهمات دارد. بله ارتش مهمات دارد اما مهمات جنگی نه ورزشی. مهمات ارتش دقت و ظرافت لازم برای استفاده در مسابقات را ندارد و اصلا فشنگ‌های جنگی سلاح ورزشی را خراب می‌کند. اما من نمی‌‌دانم چرا این موضوع را به فدراسیون تیراندازی منتقل کرده‌اند که ارتش مهمات دارد. این موضوع حتی در مجمع فدراسیون تیراندازی هم مطرح شد و من بسیار ناراحت شدم که چرا ارتش را وارد بحث‌های سیاسی و جانبی می‌کنند.

 

مهمات ما مهمات خارجی جنگی است نه مسابقاتی. حتی خود ارتش هم که قصد حضور در المپیک سیزم را دارد، مهمات مورد نیازش را ندارد و باید از خارج از کشور تهیه کند. حتی ساچمه‌ای که یک شرکت ایرانی تولید می‌کند برای تمرین داخلی تیراندازان خوب است اما کاربرد مناسب و خوبی برای مسابقات ندارد و مثل این است که ماشین ژیان بخواهد با ماشین بی‌ام‌دبیلو مسابقه بدهد!» امیر فولادی هم در تکمیل پاسخ‌های معینی می‌گوید: «بنده در این خصوص چندین جلسه با دادگر، رئیس فدراسیون تیراندازی داشته‌ام و صحبت کرده‌ایم.

 

سوءتفاهمی هم در این بین به وجود آمده و شایعه شده که ارتش منبع فراوانی مهمات دارد که همه این مهمات از قبل از انقلاب باقی مانده و تاریخ آن در حال منقضی شدن است، اما ارتش آن را نمی‌‌دهد که ما مصرف کنیم؛ چنین چیزی صحت ندارد. البته این را هم بگویم که ارتش دوشادوش فدراسیون‌ها حرکت می‌کند و اگر کمکی از دستش برآید، دریغ نخواهد کرد.»

 

سارا اصلانی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------