پست جنجالی فرهاد، چرا و به چه دلیل؟/ به تیم پرحاشیه جام نمی‌دهند



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
ماجرای این استقلال که با پیروزی مقابل الهلال عربستان و سپاهان بحران را از خودش دور کرد می‌تواند به شیرین‌ترین شکل ممکن در پایان فصل خاتمه یابد اما واقعیت این است که ارتش آبی‌ برای رسیدن به قهرمانی لیگ به‌واسطه اختلاف امتیازی پرسپولیس شانس آنچنانی پیش روی خود نمی‌بیند و از طرفی برخی فاکتورهای مهم که لازمه رسیدن به جام است را هم در خود ندارد. 

استقلال دقیقا در حال پایان دادن به لیگ هجدهم در شرایطی شبیه لیگ هفدهم است و اگر توفیق صعود از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را هم به‌دست آورد، به آنچه تیم فصل قبل خلق کرد نزدیک‌تر می‌شود.

 

این استقلال اما هرچقدر هم با بردهای تازه خوشبین‌مان کرده باشد اما برای رسیدن به قهرمانی کاستی‌هایی دارد که از ابتدای فصل در آن نمایان بود؛ کمبود‌هایی که نشات‌گرفته از نوعی بی‌ثباتی فنی و البته مدیریتی است که نه‌فقط در این فصل بلکه در فصول قبل نیز به انحای گوناگون به این باشگاه لطمه وارد کرده است و عمده دلیلی که سبب شده آبی‌ها سال‌های متمادی از رسیدن به جام قهرمانی لیگ برتر محروم بمانند، فقدان همین ویژگی‌ها است.

 

استقلال به خودی خود در سال‌های اخیر هرگز مجموعه ضعیفی را در کنار هم قرار نداده اما فراز‌‌و‌نشیب‌های بسیار و نداشتن توان نتیجه‌گیری و حرکت روی یک سیکل صعودی باعث شده قافیه را به رقیب سنتی‌اش ببازد وهربار از رسیدن به جام محروم شود.

 

اینکه می‌بینیم در فصل جاری نیز سرخ‌ها شانس و اقبال بیشتری در قیاس با استقلال برای رسیدن به جام قهرمانی دارند، ناشی از برقراری یک ثبات قابل توجه در همه سطوح است، ضمن اینکه پرسپولیس به هر دلیل از حداقل حاشیه‌ها برخوردار بوده و عوامل درگیر با آن -از مدیریت گرفته تا بازیکنان- به محوریت برانکو کوشیده‌اند از تنش‌ها دوری کنند وصرفا فوتبال‌محور باشند.

 

در همین استقلال که در 2 هفته اخیر مجذوب‌مان کرده همچنان رگه‌هایی از حاشیه و تنش را می‌توان مشاهده کرد و در حالی که پیروزی در اصفهان حلاوت و شیرینی بسیاری برای هواداران این تیم داشت واکنش‌های نامناسب فرهاد مجیدی و انتشار پست جنجالی در صفحه شخصی‌اش سبب شد دوباره استقلال به کانون خبرهای پرحاشیه بدل شود. بدون شک اگر استقلال می‌خواهد در مسیر قهرمانی گام بردارد در درجه نخست باید این حواشی را از خود دور کند و به هردلیل و بهانه منبع نشر خبر‌های تنش‌زا نباشد.

 

اینکه فرهاد به خودش اجازه می‌دهد در این برهه که استقلال بعد از پیروزی باید تواضعش را هم به رخ حریفان بکشد با انتشار پستی اینگونه تیمش را به حاشیه ببرد به ضعف مدیران این باشگاه در مقابل او هم ارتباط مستقیم دارد و بدون شک فرهاد اگر در موضع فرمانبری بود به خودش اجازه نمی‌داد چنین رفتاری را انجام دهد. در سال‌های پیش نیز این وضعیت به اشکال دیگر در استقلال دیده می‌شد و حتی گاهی خود شفر نیز درمرکز حاشیه‌سازی قرار می‌گرفت و با اظهارات گاها نسنجیده -حتی علیه مدیران- بهانه دست منتقدان می‌داد تا استقلال را به انحای گوناگون به نقد بکشند. همه آنهایی که دستی بر امورات باشگاه استقلال دارند چنانچه می‌خواهند بار دیگر این باشگاه را بر بام فوتبال ایران ببینند باید این فاکتورهای مهم را جدی بگیرند و بر مدار تنش‌زدایی و آرامشگام بردارند.

 

صد البته که جام را فقط به تیمی نمی‌دهند که محیطی آرام، بی‌دغدغه و عاری از تنش داشته باشد. یک تیم برای رسیدن به جام قهرمانی باید به‌لحاظ فنی نیز عمیقا از داشتن بازیکنان شاخص و درجه یک سود ببرد که درعین حال رسیدن به این مهم به هنر مدیرعامل یک تیم ردرکنترل حاشیه‌ها نیز بستگی دارد که متاسفانه به‌رغم تمام هزینه‌های گزافی که در سال‌های اخیر برای استقلال شده اما مدیران و تصمیم‌گیران باشگاه استقلال نتوانسته‌اند به عالی‌ترین شکل ممکن اوضاع را کنترل و هدایت کنند.

 

 استقلال یک فصل از داشتن مربی باتجربه بی‌بهره بود، فصلی دیگر مربی باتجربه داشت اما فاقد بازیکنانی با عیار فنی بالا بود و وقتی هم اقدام به جذب بازیکنان شاخص کرد که کار از کار گذشت و دیگر تیم‌ها بخصوص همین رقیب سنتی جام را از چنگ استقلال ربودند. اتفاقات سال‌های اخیر اگر برای تصمیم‌گیران باشگاه استقلال درس باشد، می‌تواند برنامه‌ای روشن و قابل اجرا برای فصول آتی باشد تا آبی‌ها شاید برای لیگ نوزدهم به‌معنای واقعی یک تیم مدعی را روانه رقابت‌های لیگ برتر کند.

 

ختم کلام اینکه استقلال برای رسیدن به قهرمانی این 3 فاکتور را یکجا کنار هم می‌خواهد: مدیر کاربلد، مدیر کاربلد وبازیکن شاخص.

 

حمیدرضا عرب

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------